Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Przedstawiam krotki opis montażu uniwersalnego PDC w oryginalnej listwie.

Należy zapatrzeć się w oryginalna listwę zderzaka z otworami na czujniki PDC, oraz uniwersalny zestaw PDC, udało mi się znaleźć czujniki które pasują do oryginalnej listwy tak wiec odpada rzeźbienie tulejek dystansów itp itd... lutownica, izolacja,nożyk do ściągania izolacji, opaski plastikowe (trytki)

Numery listw :

Sedan - 51.12 - 8 195 333

Touring - 51.12 - 8 227 573

czujniki które zastosowałem:

http://imageshack.us/a/img849/8561/54541080.jpg

wymiary czujnika:

http://imageshack.us/a/img21/8302/94291960.jpg

http://imageshack.us/a/img267/1184/61834331.jpg

 

Zabieramy się do roboty,

Ściągamy stara listwę ze zderzaka, zamontowana jest na wcisk i zabezpieczona "Zapadkami" (foto), można użyć małego płaskiego śrubokręta i od tylu listwy podważać "zapadki" jednocześnie wysuwając listwę ze zderzaka.

 

http://imageshack.us/a/img7/1843/88584587.jpg

 

Montujemy w zderzaku nową listwę, zaczynamy od zewnętrznej strony, i po kolei dopychamy ją do momentu kliknięcia "Zapadek"

 

Następnie zabieramy się za montaż czujników, oraz uwinięcia kabli izolacją tak aby powstała wiązka,

mocujemy wiązkę trytkami,tak aby kable nie poniewierały się gdzieś pod zderzakiem, u siebie mam haka wiec przymocowałem wiązkę do belki.

 

http://imageshack.us/a/img820/8377/66850168.jpg

 

Następnie musimy przeciągnąć wiązkę kabli do kabiny, po prawej stronie pod lampą, jest duża okrągła guma w którą od góry wbijamy jakiegoś grubszego druta i wychodzimy nim pod zderzak, za pomocą izolacji mocujemy do niego wiązkę i przeciągamy wszystko do środka auta.

 

http://imageshack.us/a/img94/501/34786353.jpg

 

Możemy teraz zabrać się za przymocowanie centralki oraz podłączenie przewodów.

Centralkę sterującą umieściłem pod prawym boczkiem, na przewód masowy zarabiamy kabel oczko i przykręcamy do śruby widocznej na zdjęciu.

Wyświetlacz z buzerem również tam umieściłem ponieważ zależało mi tylko na sygnale dźwiękowym, pozostawiając wnętrze auta w oryginalne.

 

http://imageshack.us/a/img812/5514/87259319.jpg

 

W prawym boczku znajduje się dość gruba wiązka przewodów, odnajdujemy grubszy przewód koloru NIEBIESKO-ŻÓŁTEGO

i dolutowujemy do niego przewód zasilający naszego PDC (+) ,zabezpieczamy przewód izolacją (dla pewności należny sprawdzić miernikiem czy po włączeniu wstecznego na przewodzie NIEBIESKO-ŻÓŁTYM pojawia się ~12v)

 

http://imageshack.us/a/img854/3374/11612829.jpg

 

Następnie podpinamy wszystkie wtyczki do centralki i cieszymy się PDC :supcio:

 

a oto efekt końcowy.

 

http://imageshack.us/a/img547/4743/18129824.jpg

 

Gdyby były jakieś pytania lub coś niejasno opisałem to proszę pytać.

Pozdrawiam :D

 

Edit:

Udało mi się podmienić centralkę na taka która ma tylko buzer, efekt taki ze sygnał z tego buzera jest głośniejszy ma dwie opcje głośności oraz możliwość wyciszenia.

http://imageshack.us/a/img338/8527/94043671.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.