Skocz do zawartości

PYTANIE O TERMOSTAT!!! Prosze o wyrozumiałośc!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ponownie.

 

Mam pytanie, czy termostat moze sie zacinac np. odpalam auto, po pewnym czasie termostat sie otwiera trzyma temp. na srodku(moze milimetr za), jade 30 km z predkoscia 80km\h-czy w tym momencie moze sie zamknac, troche przymknac i co dalej: wiezdzam do miasta-teoretycznie-z zamknietym termostatem, tam jade na biegach 1,2 i 3 po czym staje i sprawdzam cisnienie w przewodach-jest zaje..ście duze. czy moze byc to spowodowane tym ze termostat sie przymknal na trasie a w korku sie zacioł i nie otworzył???????????? (czytałem wczesniej ale nic konkretnego nie znalazłem) wskazówka od temperatury ma wachania +-1mm w lewo i w prawo od pionu!!!!!!!!! juz 2 chłodnice mi rozszczelniło na łaczeniu plastik-aluminium-moze stary materiał? :oops:

 

Prosze o wyrozumiałosc i POMOC!!!!!!! :modlitwa:

Opublikowano

Termostat może się zacinać, ale z opisu wynika, że ten w twoim E34 działa poprawnie. Wahania wskazań temperatury są w normie.

 

Jeżeli termostat miałby się zacinać i otwierać za mało (albo wcale), to węże byłyby miękkie, chłodnica letnia (albo zimna), a silnik by się gotował.

 

Jeśli kupiłeś chłodnicę-używkę, to nie dziw się, że znów zaczyna przeciekać. Na używkę nie masz gwarancji jakości.

 

Jeżeli druga chłodnica była nowa, a znów cieknie, to faktycznie ciśnienie w układzie chłodzenia jest za duże.

 

Chociaż płyn wtedy najczęściej szuka innych dróg ucieczki niż łączenia elementów chłodnicy. Zaczyna raczej ciec na łączeniach węży z chłodnicą lub silnikiem.

 

Za duże ciśnienie w układzie to jest często sprawka korka w chłodnicy. On ma zaworek, który powinien wypuszczać nadmiar ciśnienia i wyrównywać ciśnienie przy stygnięciu silnika. Zaworek lubi nawalać, gdy go przytkają osady z układu chłodzenia.

 

A tak w ogóle, twarde gumowe węże przy gorącym silniku to nie jest żaden chorobliwy objaw :!:

 

Mięciutkie węże przy rozgrzanym silniku to normalka tylko w niektórych, starych samochodach, np. w legendarnej FSO Warszawa, gdzie nadmiar wody z chłodnicy po prostu wypływał wężykiem na glebę. W otwartych układach chłodzenia, ciśnienie wody było atmosferyczne.

 

Natomiast każdy zamknięty układ chłodzenia (taki, gdzie nadmiar płynu jest odprowadzany do zbiornika wyrównawczego) pracuje przy wyższym ciśnieniu niż atmosferyczne. Czasem sporo wyższym. Nawet w Skodzie 136 sprzed 20 lat nominalne ciśnienie w układzie chłodzenia wynosi 1 kg na 1 cm kw. :!:

 

Po co to ciśnienie :?:

Sprężony płyn chłodzący (nawet woda!) jest w stanie oddać dużo więcej ciepła i wrze przy wyższej temperaturze, niż przy ciśnieniu atmosferycznym.

 

Gdyby zamontować w BMW korek z wymontowanym zaworkiem do regulowania ciśnienia w układzie chłodzenia, spuszczający ciśnienie w układzie do zera, to próba nawet spokojnego przejazdu przez centrum dużego miasta może zakończyć się przegrzaniem silnika, mimo wystarczającego poziomu płynu i sprawnego wisko.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Mialem ten sam problem i to nie byla wina korka - zatkany byl taki cieniutki wezyk co idzie od chlodnicy do zbiornika wyrownawczego, gdy go przetkalem cisnienie wrocilo do normy, ale nadal mam maly problem z zagrzaniem wozu, moze w zimie to normalne, musze przejechac ze 15 km zeby sie zagrzal :)
Opublikowano
zatkany byl taki cieniutki wezyk co idzie od chlodnicy do zbiornika wyrownawczego, gdy go przetkalem cisnienie wrocilo do normy

 

O, też może być :!: :cool2:

Sorry, zapomniałem wspomnieć (pewnie dlatego że w M40 nie ma oddzielnego zbiornika wyrównawczego).

 

nadal mam maly problem z zagrzaniem wozu, moze w zimie to normalne, musze przejechac ze 15 km zeby sie zagrzal :)

 

Jeżeli masz ogrzewanie włączone na stałe, to norma.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.