Skocz do zawartości

325xi - 4x4 system, dsc, abs and ebv failure


KASA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Moj kolega z pracy miał problem z założeniem konta na forum, więc piszę w jego imieniu.

 

Wczoraj w jego bmw e90 325xi z 2006 roku zapalił mu się komunikat jak w temacie postu tj. "4x4 system, dsc, abs and ebv failure". Komunikat się pojawia, ale auto pali i jeździ normalnie. Przedtem pare razy wyskakiwał komunikat o niskim stanie akumulatora, lecz ten nigdy nie wyładował się do końca. Po zgaszeniu auta po prawej stronie od pasażera pojawił sie również dziwny dzwięk. Auto było myte dość dokładnie, myjką ciśnieniową i wstawione do garazu, po wyschnięciu pojawił się w/w problem. Szukałem na forum podobnego wątku, niestety nie udało się nic znaleźć, czy ktoś miał podobne problemy i ma pojęcię co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to naładować i sprawdzić czy akumulator jest ok, polecam warsztat, sami tego nie sprawdzicie.

Jeśli nie sprawny to do wymiany.

Te auta nie lubią słabych akku. Ten błąd może być spowodowany zanikiem napięcia.

 

Po drugie po wyeliminowaniu akku to przeczytać błędy komputerem, zapisać sobie co było, skasować i sprawdzić na nowo.

Jak coś wywali na nowo wtedy czas na szukanie przyczyny.

Teraz nie wiadomo czy błąd powstał poprzez słaby akku, czy coś siadło.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wieczorem będę sprawadzał napięcie. Nie wiem czy to tez moze miec jakis wpływ ale ostatnio tez zmieniałem opony na zimówki.

 

KrzysiekOST - czy to była jakaś konkretna usterka? Czy po prostu wykasowanie błędów załatwiło sprawę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem czy to tez moze miec jakis wpływ ale ostatnio tez zmieniałem opony na zimówki.

 

Mogło by mieć to znaczenie gdybyś założył na osiach różne rozmiary opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założone mam na wszystkich osiach te same opony, rozmiarowo to samo co było na letnich, tj 225/45/R17.

 

Czy ktos przy okazji mógłby mi polecić kogoś z okolic Malborka/Tczewa/Trójmiasta gdzie w e90 można za jakieś normalne pieniądze podpiąć się pod kompa i pokasować błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dzisiaj napięcie ładowania na włączonym silniku i było 14,3, po włączeniu praktycznie wszystkiego co może pobierać prąd spadło do 14,2. Na wyłączonym silniku napięcie spadło do 11,8-12,0. Coraz bardziej wydaje mi się, że wyskakująca "choinka" może być spowodowana akumulatorem, który jest oryginalny BMW i wydaje mi się, że jest w niej od nowości tj. od 2006 roku (wynika to tez z rozmowy z poprzednim właścicielem auta, który go nie wymieniał). Dodatkowo po szybkim zgaszeniu ciepłego silnika i następnie ponownym jego uruchumieniu wyskakuje błąd "steering wheel engaged" (pomaranczowa kierownica z kłódką) - na forum doczytałem się, że ten błąd również może być spowodowany złym stanem akumulatora, lub starym softem.

 

Poczytałem na forum trochę odnośnie akumulatorów, w większości tematy dotyczyły akumulatorów w dieslach. Podczas oglądania tego co mam w bagazniku odniosłem wrażenie, że zmieściłby sie tam 1,5x większy akumlator, w chwili obecnej jest tam12V 740Ah 570A. Prosiłbym o informacje jaki akumulator jest dedykowany do e90 325xi? Z tego co tez doczytałem na forum przy wymianie akumulatora potrzebna jest adaptacja nowego. Czy mogłby ktoś dać namiary na kogoś z Pomorza (Malbork, Tczew, Trójmiasto) kto za rozsądne pieniądze pomoze w ewentualnej adaptacji, wykasowaniu błędów z kompa i ewentualnej pomocy w diagnozie jak się okaże, że to nie jednak aku?

 

Czekam na Wasze opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na wyłączonym silniku napięcie spadło do 11,8-12,0.

 

LoL to bateria już słaba i pewnie komp odcina różne systemy. Sprawdź czy to wina aku bo często bywa że coś innego powoduje rozładowanie lub nieprawidłowe ładowanie.

 

Poczytałem na forum trochę odnośnie akumulatorów, w większości tematy dotyczyły akumulatorów w dieslach. Podczas oglądania tego co mam w bagazniku odniosłem wrażenie, że zmieściłby sie tam 1,5x większy akumlator, w chwili obecnej jest tam12V 740Ah 570A. Prosiłbym o informacje jaki akumulator jest dedykowany do e90 325xi? Z tego co tez doczytałem na forum przy wymianie akumulatora potrzebna jest adaptacja nowego. Czy mogłby ktoś dać namiary na kogoś z Pomorza (Malbork, Tczew, Trójmiasto) kto za rozsądne pieniądze pomoze w ewentualnej adaptacji, wykasowaniu błędów z kompa i ewentualnej pomocy w diagnozie jak się okaże, że to nie jednak aku?

 

Czekam na Wasze opinie.

 

Obecnie akumulatory dobierane są na podstawie dodatkowego wyposażenia dlatego najlepiej kupić o takiej samej pojemności jaki zamontowali w fabryce i po zamontowaniu rejestracja kompem.

Edytowane przez guzior2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz chyba akumulator 12V 70Ah 570A ?? Więc aby za wiele nie kombinować wstawiaj taki sam. Nie ma sensu zmieniać pojemności - to wiąże się z małymi ale jednak zmianami w kodowaniu auta - prosta sprawa o ile masz kabel, zresztą tak czy inaczej po wymianie powinieneś podpiąć się pod kompa i zarejestrować zmianę akumulatora.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jakie powinno być napięcie przy zgaszonym silniku?

Dzisiaj postaram sie kupic nowy aku, jakie marki polecacie?

 

Teoretycznie przy sprawnym akumulatorze i wygaszonych systemach w aucie, powinno być powyżej 12,5V.

Z ogólnodostępnych marek, to może być Varta, Bosch. Centra niby też nie jest najgorsza, ale tu zdania są podzielone.

W jednym aucie Bosch Silver wytrzymał mi prawie 8 lat (kiedyś go przeładowałem i padł już wtedy po 1-2 tygodniach. Z Exide też byłem zadowolony (to chyba ta sama linia produkcyjna co Centra).

Akumulatory nie lubią głębokiego rozładowania, ale można go czasami wtedy uratować "inteligentną ładowarką" (ratowałem tak kiedyś akumulator Bosch 80AH S4 w 320d. Kumpel wyładował go konkretnie, bo nie działał regulator napięcia (szczotki). Ładowałem go prostownikiem 3,8A max przez ponad 24 godziny i akumulator od tamtego czasu (ponad rok temu) nadal działa przyzwoicie i bez problemów.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
WITAM I CO POZBYLES SIE PROBLEMU Z KONTROLKAMI?ABS I 4X4 ? Czy akumulator pomogl?

 

A ty masz to samo w swoim aucie??Jeśli tak to u ciebie jest zupełnie coś innego :D

Edytowane przez sfinks311
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesto sie czyta ze slaby akumulator moze wywalac rozne bledy i kontrolki. Ostatnio na innym forum byl gosciu ze slabym akumulatorem i mu sie zaswiecila kontrolka ze ma uszkodzony tempomat - a tempomatu w aucie nie ma i nie bylo. Wiec ja tez obstawial bym akumulator jak nie ma innej oczywistej przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dzisiaj napięcie ładowania na włączonym silniku i było 14,3, po włączeniu praktycznie wszystkiego co może pobierać prąd spadło do 14,2. Na wyłączonym silniku napięcie spadło do 11,8-12,0. .

 

To może napiszecie jakie powinno być na wyłączonym silniku, a jakie gdy jest włączony ?

Sprzedam:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

 

Zgodnie z tematyką, pojawia mi się błąd "4x4 system fault (czy tam failure)" w momencie gdy od 0km/h puszczam hamulec (mam wersje z automatem) i chce dodac gazu aby przyspieszyć. I wtedy koła chwile zostaną poblokowane przez systemy bezpieczeństwa, raz jedno tylne, raz drugie, któreś przednie (dokońca nie jestem w stanie powiedzieć które kiedy co i jak) i wyskakuje wspomniany błąd. Tylko taki sam błąd pojawia się w momencie gdy włącze DTC, bądź nawet jak przytrzymam dłużej DTC, czyli nastąpi dezaktywacja DSC. Po zatrzymaniu się na chwile, komunikat zgaśnie.

Natomiast mam pytanie, czy to jest normalne że są tak czułe te systemy, czy mam coś nie tak z autkiem? Problem pojawił się dopiero teraz bo jest to nasz pierwszy wspólny śnieg.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam mam problem z moim BMW e90 330xd automat mianowicie od czasu do czasu zapala mi się błąd 4x4 i do tego pali się ręczny na żółto po zgaszeniu auta wszystko wraca do normy ale po pewnym czasie pojawia się znowu raz zrobie 10 km i się zapali a raz po 200 nie ma reguły co to może być ?

http://iv.pl/images/66841817297691056449.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 2 lata później...

Miałem ostatnio problem z moją X5 2007 3.0d . Komunikat 4x4 failure itd... i zaświecone kontrolki 4x4 i inne łącznie z kontrolką hamulca parkinkowego na żółto. Auto nie chciało jechać więcej niż 10km/h tzw.limp mode się włączył. Po skasowaniu błedów niby zero ale następnego dnia znowu po kilku km ten sam problem. Silniczek od rozdzielacza napędów i zębatka jak nowa. Kable , wtyczki jak z fabryki. Rozebrałem kierownicę i ten czujnik skrętu ale on w tych autach jest optyczny , brak zużywających się trących potencjometrów , nie ma co się psuć.

Zobaczyłem ,że kierownica do jazdy na wprost jest troszkę przekręcona w lewo. Chyba ktoś wjechał w dużą dziurę lub jakiś krawężnik i troszkę zmienił zbieżności. Aby naprawić problem trzeba zrobić kalibracją kąta skrętu ale kierownica musi być ustawiona do jazdy na wprost. W moim przypadku musiała być więc lekko przekręcona w lewo. Kalibrację zrobiłem Rheingoldem. Auto naprawione. Jak nie chcesz robić zbieżności i ustawić kierę idealnie na wprost to trzeba pamiętać o tym szczególe bo Rheingold każe ustawić kierownicę prosto i po takiej kalibracji będą problemy z 4x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.