Skocz do zawartości

E46 M57 Wymiana termostatu glownego oraz plynu do chlodnicy


trak

Rekomendowane odpowiedzi

Wymiana byla robiona na parkingu pod blakiem :cool2:

Akcja w moim stylu,a wiec :

 

Sciagamy oslone silnika

http://imageshack.us/scaled/thumb/545/cimg0959t.jpg

 

 

nastepnie:

Sciagamy oslone plastikowa oraz tunel powietrza

http://imageshack.us/scaled/thumb/843/ios3.jpg

 

http://imageshack.us/a/img12/5705/cimg0961s.th.jpg

nastepnie:

Odkrecamy przewod gumowy ( dwie opaski ), w dalszym etapie przyda sie troche wiecej miejsca :wink:

http://imageshack.us/scaled/thumb/191/go4o.jpg

Sciagamy drugi przewod gumowo/plastikowy ( dwie sruby ) ,ktory jest podlaczony pod turbo -Ostroznie :!: Nie zapominajcie o przewodach przy nim :!:

http://imageshack.us/a/img62/7817/cimg0964m.th.jpg

http://imageshack.us/a/img708/6100/cimg0965t.th.jpg

nastepnie:

odkrecamy rurke tzw. chlodnica egr jak sie nie myle ;)

http://imageshack.us/a/img826/8277/cimg0967ti.th.jpg[/url]

http://imageshack.us/a/img141/2373/cimg0966v.th.jpg

http://imageshack.us/a/img7/3839/cimg0968x.th.jpg

nastepnie:

ukazuje sie naszym oczom eleganckie dojscie do termostatu ktory jest na 4 srubach 10

http://imageshack.us/a/img69/4567/cimg0969e.th.jpg

lecz zanim sie wezmiemy za niego nalezy

nastepnie:

Spuszczamy stary plyn (w chlodnicy na dole jest niebieski korek odkrecany srubokretem plaskim )

http://imageshack.us/a/img834/958/cimg0960o.th.jpg

http://imageshack.us/a/img440/8899/cimg0971i.th.jpg

Teraz mozemy odczepic dwa przewody od termostatu ( lewy i prawy )a nastepnie go wykrecic ( 4 sruby 10 ) ubedzie tez tamtedy troche plynu :D

http://imageshack.us/a/img69/4567/cimg0969e.th.jpg

 

W celu przyspieszenia akcji by szybciej i wiecej zlecialo nalezy auto przechylic

http://imageshack.us/a/img84/885/cimg0974q.th.jpg

Nalezy tez nie zapominac o najwarzniejszym ,syf na dnie bloku i dlatego nastepnie gdy juz wsio zleci z chlodnicy opuszczamy auto i odkrecamy srube w bloku silnika znajdujoca sie kolo turbiny i katalizatora ( sruba 13 ) Tu byla ostra walka na czas (kiepskie dojscie :!: ) :evil:

http://imageshack.us/a/img203/1832/cimg0973m.th.jpg

http://imageshack.us/a/img404/4107/cimg0972.th.jpg

no i syf splywa :D ale by to przyspieszyc nalezy auto podniesc z drogiej strony :wink:

http://imageshack.us/a/img407/7043/cimg0976j.th.jpg

http://imageshack.us/a/img543/6835/cimg0977e.th.jpg

 

Nastepnie gdy wszystko splynie wkrecamy srube do bloku ,nowy termostat i wszystko co na wyzej widocznych zdjeciach w kolejnosci od konca.

Gdy skonczymy nalezy zalac nowy plyn do chlodnicy i dobrze odpowietrzyc .

Czas operacji w moim przypadku wyniusl 3,40 min. W tym 7 przerw na faje i rozgrzanie sie bo temperatura na zewnatrz byla 5 stopni i brak podnosnika :( Ale akcja sie udala i wiem że wszystko dobrze poskrecałem sam :cool2:

Powodzenia

 

Ps: wymiana byla konieczna gdyz auto sie nie dogrzewalo w trasie i winowajca byl rozwalony termostat (jego plastikowe ramie )

http://imageshack.us/a/img42/9279/cimg0980a.th.jpg

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Od siebie dodam, że termostat jest raczej przykręcony na śruby torx 9.

Robiłem to w M57N w E53. W skrócie należy odkręcić wisko (2x klucz 32+ młotek), osłonę chłodnicy, rurkę egr, rurę turbo, Należy zwrócić uwagę na dokładne wciśnięcie rur szczególnie dolnej na termostat. Generalnie potrzebne będą imbusy i torxy, śrubokręt krzyżakowy, płaski, do odkręcenia osłon silnika pod spodem były mi potrzebne nasadki 8 i 10mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poddałem się przy samodzielnej wymianie, byłem dzisiaj na warsztacie :)

 

Oczywiście okazała się lipa z kupionym prze ze mnie termostatem. Okazało się, że jest inna obudowa. Tak też gdzieś czytałem na forum, że są dwa różne typy dla tego kazałem się upewnić sprzedawcy czy będzie pasowało na 100% :| Musiałem i tak zapłacić za usługę, więc przełożyliśmy z nowego sam termostat to starej obudowy, średnica się zgadzała.

 

Efekt wymiany taki, że wcześniej w czasie jazdy uzyskiwałem temp 72 stopnie, a na biegu jałowym 82. Na włożonym teraz jest trochę zmiana bo udało mi się na jałowym uzyskać 89-92 stopnie, a w podczas jazdy i tak spadała w granicach 80 stopni.

 

Teraz mam zagadkę, niby coś zmieniło ale nie trzyma stabilnie temperatury, wymienić jeszcze termostat EGR, czy raz jeszcze kupić cały nowy i założyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poddałem się przy samodzielnej wymianie, byłem dzisiaj na warsztacie :)

 

Oczywiście okazała się lipa z kupionym prze ze mnie termostatem. Okazało się, że jest inna obudowa. Tak też gdzieś czytałem na forum, że są dwa różne typy dla tego kazałem się upewnić sprzedawcy czy będzie pasowało na 100% :| Musiałem i tak zapłacić za usługę, więc przełożyliśmy z nowego sam termostat to starej obudowy, średnica się zgadzała.

 

Efekt wymiany taki, że wcześniej w czasie jazdy uzyskiwałem temp 72 stopnie, a na biegu jałowym 82. Na włożonym teraz jest trochę zmiana bo udało mi się na jałowym uzyskać 89-92 stopnie, a w podczas jazdy i tak spadała w granicach 80 stopni.

 

Teraz mam zagadkę, niby coś zmieniło ale nie trzyma stabilnie temperatury, wymienić jeszcze termostat EGR, czy raz jeszcze kupić cały nowy i założyć

 

 

Uporałem się już z problemem winowajcą okazał się termostat EGR. Teraz po ok 8km temperatura trzyma 88-89stopni przy włączonym ogrzewaniu. Przy okazji do tematu dodam krótki opis jak odpowietrzyłem układ w M57 330d, bo sam szukałem po sieci jak to zrobić dużo wypowiedzi typu "robiłem intuicyjnie" :)

 

 

1) Odkręcenie śruby odpowietrzającej znajdującej się przy zbiorniczku wyrównawczym. Zalać płynem do momentu gdy z odpowietrznika zacznie się przelewać ciecz i wkręcić z powrotem śrubę odpowietrznika.

 

2) Uruchomić silnik, odpalić temperaturę na maksymalną wydajność, nawiew trochę powyżej minimum. Po rozgrzaniu silnika do 90stopni otworzy się termostat i przeleje wtedy można lekko popuścić śrubę na termostacie EGR aż zacznie pokazywać się płyn bez powietrza i dokręcamy z powrotem.

 

3) Zgasić silnik poczekać z 5min aż się ostudzi, odkręcić korek w zbiorniczku dolać płyny którego na pewno ubyło po otwarciu termostatu. Po pierwszej przejażdżce skontrolować poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.