Skocz do zawartości

E-71 35i 2008 . Kłopoty z chłodzeniem silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, w mojej X6 35i mam problemy z chłodzeniem silnika. Otóż zaraz po uruchomieniu samochodu włącza się duży główny wentylator chłodzenia. Po osiągnięciu temperatury odpowiedniej zapala mi się ostrzeżenie o zbyt wysokiej temperaturze silnika i samochód gwałtownie zwalnia.( Klima i wentylacja są wyłączone) Komputer każe wyłączyć silnik i odczekać, aż wystygnie i udać się do serwisu. Sprawdzałem poziom płynu - jest OK. Ze względu na duży ruch w stacjach ASO ( święta idą , a samochody psują się jak na złość mam odległy termin załatwienia sprawy) Czy jest jakaś rada na tą usterkę? Czy miał już ktoś podobną i jak temu zaradził? Za odpowiedź z góry dziękuję!

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów! :lol:

Opublikowano

Czasami faktycznie wentylator na chwilę włącza się po uruchomieniu nawet zimnego silnika, ale zaraz się wyłącza. Może to tylko termostat - kiedyś pomagało włączenie na max ogrzeania w aucie. Jak nie masz auta na gwarancji to lepiej nie ryzykuj - wymiana silnika to z kilkadziesiąt tyś zł...

Jeśli masz assistance to zadzwoń do nich gdzieś z drogi - wtedy z BMW dostaniesz auto zastępcze nawet na dwa tygodnie.

Opublikowano
Czasami faktycznie wentylator na chwilę włącza się po uruchomieniu nawet zimnego silnika, ale zaraz się wyłącza. Może to tylko termostat - kiedyś pomagało włączenie na max ogrzeania w aucie. Jak nie masz auta na gwarancji to lepiej nie ryzykuj - wymiana silnika to z kilkadziesiąt tyś zł...

Jeśli masz assistance to zadzwoń do nich gdzieś z drogi - wtedy z BMW dostaniesz auto zastępcze nawet na dwa tygodnie.

Dzięki za radę! Zrobiłem tak jak napisałeś, tzn. włączyłem ogrzewanie na maxa i pojechałem się przejechać i jazda była OK! Chociaż duży wentylator wył na całość. Tylko raz uruchomiło się ostrzeżenie na żółto, ale po chwili zgasło i już się nie zapaliło. Silnik utrzymywał temperaturę constans. Zobaczę jutro z rana podczas jazdy na serwis. Udało mi się wcisnąć na ósmą do serwisu ( jakieś 8 km, więc powinienem je bez problemów pokonać). Widzę jednak , że spokojnie tam dojadę i zrobią mi test. O wynikach poinformuję. Też wydaje mi się, że to termostat. Jak zostanie zwiększony obieg,to pewnie pomaga. :wink: ! Jeszcze raz dzięki!

Opublikowano
Czasami faktycznie wentylator na chwilę włącza się po uruchomieniu nawet zimnego silnika, ale zaraz się wyłącza. Może to tylko termostat - kiedyś pomagało włączenie na max ogrzeania w aucie. Jak nie masz auta na gwarancji to lepiej nie ryzykuj - wymiana silnika to z kilkadziesiąt tyś zł...

Jeśli masz assistance to zadzwoń do nich gdzieś z drogi - wtedy z BMW dostaniesz auto zastępcze nawet na dwa tygodnie.

 

Więc już wiadomo! Padła mi pompa wodna, której koszt to aż ponad 2100 zeta + robocizna. Po prostu nie kręciła obiegu. Jest ona napędzana elektrycznie, tak że musiał chyba paść jej silnik ( serwis próbował ją odpalić bezpośrednio, bez efektu :cry: ) Informacja ta przyda się pewnie innym, którzy będą w podobnej sytuacji jak ja ( czego nikomu nie życzę :naughty: ) W zasadzie objawy jedoznaczne, albo termostat , albo pompa!

Dzięki za pomoc i kontakt Hys! Pozdrawiam :handshake:

Opublikowano

No często słyszy się o siadających pompach w 35i. Z tego co pamiętam to są dwa rodzaje tych pomp(1600 lub 2100-ponoć nowa, ulepszona).

Ja w 40d miałem problem z często włączającym się wentylatorem. Okazało się, że żaluzje przed chłodnicą lubiły się zawiesić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.