Skocz do zawartości

E60 520d przerywa od 3000obr przy przyspieszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

autko-delikwent to e60 520d 2007r automat. Przebieg 130tys km, przy ok 90tys zawirusowane w MR-MOTORS/Rogalotti na ok 200ps i 400nm.

 

Od ok 5tys km ma toto nastepujacą przypadlosc - w trakcie wyprzedzania/przyspieszania od ok 3000 obr są jakby przerwania/przydławienia, dosłownie półsekundowe, jakby chwilowo zarzucana była kotwica za autem;) Najbardziej wyczuwalne jest to na 3-4-5 biegu. W rytm owych przerwań drga ekonomizer, tzn zdławienie-delikatny ruch ekonomizera w dół.

Owe przerwania nie zdarzaja sie non stop - jest to czasami kilka razy dziennie, czasami kilka razy w tygodniu...

 

Auto bylo podpinane pod komputer w trakcie jazdy podczas tych przerwan, czujnik pedalu gazu, turbina, wtryski - wszystko niby ok wg mechaniora, z błędów mam tylko upaloną jedną świecę. Filtry powymieniane, skrzynia ladnie zmienia biegi, nie szarpie itd.

 

Ma ktos moze jakis pomysł cóż może być powodem tych podrygów?

  • Zarejestrowani
Opublikowano
To sie dzieje zawsze czy tylko po nagrzaniu ? Jak na cieplym to moze to byc wypalanie dpf, a jakzawsze to podjedz do mechanika /diagnosty ktory sie bardziej zaglebi i wiecej programow diagnostycznych ogarnia :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Na zimnym szczerze mowiac nie wiem bo nigdy nie gonilem auta do 4tys obr przed rozgrzaniem;) Fakt ze od kilku tys km 90% jezdze po miescie ale w trakcie diagnostyki sprawdzal mi pan macher rowniez stan DPFu i rzucil tak na szybko w trakcie odczytywania wynikow diagnostyki co tam ze 60% zuzycia/zapchania.

A jest mozliwe ze to przeplywka raz dziala dobrze a raz robi takie cuda? Chociaz w trakcie diagnostyki dawki powietrza tez niby miescily sie w normie:/

  • Zarejestrowani
Opublikowano
A jakim cudem stwierdzil ze jest w 60% zchany? Rozbieral ci auto i sprawdzal na oko ? Pza tym stopien zapchania nie jest tutaj wazny, jak jezdzisz tylko p miescie to procedura wypalania mozliwe ze nie zostala ukonczona i teraz za kazdym razem probuje wypalic a sie nie da bo nie spelniasz warunkow wypalania.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

albo odczytal to ze swojego programu albo mnie zabajerowal;) z tego co pamietam odczytal rowniez ze ostatnie wypalanie DPFu bylo bodajze 30tys km temu... ja w 90% po miescie jezdze od ok 5 tys km.

zakladajac mozliwosc iz dopalanie nie zostalo calkowicie wykonane co zrobic teraz? przejechac sie np 20 km na 4 biegu z z wysokimi obrotami ok 3tys czy poczekac az znow zacznie przerywac i dopiero wtedy zrobic taką rundkę?

 

a prócz niedopalonego DPFu jaka moze byc potencjalna przyczyna, przytkany EGR, przeplywka? falujący w rytm ekonomizer nie wskazywalby na cos?:)

 

 

ps. albo mam wrazenie albo auto w czasie kiedy nie przerywa ma lepszego kopa nawet z niskich obrotow.. albo juz za bardzo sie dopatruje i popadam w psychoze;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.