Skocz do zawartości

320d stuki lewego koła przy hamowaniu i ruszaniu


slomka199

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Kiedy mocno ruszam lub przyhamowuję mocniej oraz w lekkich dołkach słuchać stuki z lewego koła. Wymieniłem drążki stabilizatorów, drążki kierownicze, na sworzniach wahacza nie widać luzów, poduszka wahacza też w porządku...co to może być?

 

Mój kolega mówi, że luzu na wahaczu może nie być, ale brak oleju w sworzniu moze powodować takie stuki, to prawda? Wahacze wymieniałem 3 lata temu na TRW.4

 

Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam od wczoraj podobny problem dodam że stało się to po wymianie poduszek silnika i gum na stabilizatorze, mianowicie w lewym przednim kole przy skrecaniu w miejscu, hamowaniu oraz odpalaniu słychać taki pojedynczy jak by stuk lub trzask taki trochę skrzypiący. Nie wiem co to sie mogło stać jak mechanior wymieniał te elementy może nie dokrecił osłony tej metalowej bo tu koledzy pisali coś o tuleji wahacza ale mam nówki także raczej nie wchodzą w grę.

Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wjedź na jakiś podnośnik, złap rękami za koło przednie i skręcaj nim. Spróbuj zauważyć jakieś luzy albo skąd dochodzi stuk. Jeśli nie znasz się na tym to poproś jakiegoś znajomego co się zna lepiej i pomoże.

 

Od biedy możesz na początek podjechać na szarpaki może coś uda się wychwycić. Jednak jak wiadomo szarpaki to taka metoda dla picu. Może na starych autach są skuteczniejsze, bo na BMW nie działają chyba :P

 

Miałem wywaloną konkretnie tuleję tylną wahacza przedniego. Przed wymianą byłem na przeglądzie, bo się kończył i po sprawdzeniu na szarpakach oczywiście zero luzów :P Koło miało natomiast taki luz, że przy pulsacyjnym hamowaniu tłukło. Na podnośniku przy skręcaniu kołem też był wyczuwalny spory luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś na ASO Hiundai i koleś mi powiedział że te skrzypienie dochodzi z pod tej metalowej maskownicy co jest montowana na 6 czy tam 8 śrub gdzieś musi być za mocno lub za słabo przykrecona lub trzeba przesmarować śruby bo ewidentnie z tego miejsca, sam słyszałem że zgrzyt pochodzi właśnie z tamtąd ponieważ pracuje konstrukcja auta, i dzieje się tylko tak podczas trzymania Hamulca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.