Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Mam kilka problemów, z którymi nie mogę sobie poradzić ani ja, ani paru mechaników/elektryków, u których byłem.

Samochód: BMW E32 730i 1988 benzyna automat

 

 

- odpalanie

Właściwie od zawsze mam problemy z odpalaniem mojej betki, nie jest to problem od wczoraj..

Dziwne jest to, że (szczególnie) jak auto jest nagrzane słońcem, to trzeba piłować długo (najpierw 3-4 sek, potem jeszcze raz z 3 sek.), żeby zapaliło. A jeżeli rusza np. po chłodnej nocy, to też w sumie nie zapala na dotyk, ale dużo łatwiej, już gdzieś po pierwszych 3 sek. Kiedyś po dłuższym nieużytkowaniu i staniu na dworze włożyłem z powrotem akumulator, a ona w ciemny dzień odpaliła w mgnieniu oka, a normalnie jak użuytkuję na codzień, szczególnie w ładna pogode, to trzeba piłować i piłować.. Jeżeli auto jest już nagrzane (w sensie silnika), to odpala bardzo szybko, ale wystarczy 0,5 godziny i już trzeba znowu piłować.. Czasami to w ogóle nie zależy od pogody.

Wymienione zostały: pompa paliwa, świece, sprawdzone przewody paliwowe (w 2/3 jeszcze dobre) - nie pomoglo.. :(

Rodzaj paliwa chyba też nie ma znaczenia, bo tankowałem już w wielu różnych miejscach.

 

- licznik

Licznik nie wyświetla mi już w ogóle biegów, czasami wyświetla przebieg, ale on też gaśnie z czasem. Przebieg tymczasowy sam się kasuje często. Zegary raz mi zwariowały, wyszły poza skalę. Raz jak kasowałem inspekcję sam, to szybko wróciła do poprzedniego stanu przed kasowaniem, ale teraz po odwiedzinach u elektryka jakoś się trzyma jeszcze. Nie wiem, czy to coś z elektryka ogólnie, czy z samym licznikiem, czy wymieniać diody, czy cały licznik..

 

- sygnał/gong

Po przekręceniu kluczyka w pozycję przed uruchomieniem silnika słychać przeciagły sygnał z tego gongu ostrzegawczego...rzadko sam gaśnie, potrafi tak piszczeć paredziesiat sekund. Rozwiazania mam 2: albo przekręcam kluczyk z powrotem w poz. 1 i znowu w poz. 2 (często działa, choć nie zawsze, trzeba czasami powtórzyć operację), albo przekręcam kluczyk w prawo tak, że w stacyjce cyknie, tak milimetr od odpalenia silnika, wtedy sygnał gaśnie, tak samo jak już po odpaleniu silnika w każdym przypadku. Jak to mogę naprawić?

 

- ogranicznik drzwi

Czy wiecie jak sprawdzić, kiedy ogranicznik drzwi nadaje się do naprawy, a kiedy do wymiany? Drzwi kierowcy lataja i nie ma na nie hamulca, po szerokim ich otwarciu ta metalowa część jest na górze (część ogranicznika?) jest poluzowana, ale nie chcę bez sensu kupować tej części, jeżeli da się to tylko może dokręcić? Nic nie stuka.

 

 

Dziękuję z góry za zainteresowanie moimi problemami z kochana E32 :)

Opublikowano

Ad.1 - często za takie coś jest odpowiedzialny regulator ciśnienia paliwa

Ad.2 - miałem podobną wariację zegarów w E34 i pomogła wymiana zespołu wskaźników

pozdrawiam

qba_m

Opublikowano

Dzięki qba_m!

 

1. regulator ciśnienia paliwa chyba wymienię...a luzy zaworowe / przepływomierz? bo słyszałem teraz, że problem też tam może tkwić..

 

2. zespół wskaźników? co to dokładnie oznacza? czy mógłbyś mi wskazać na którymś zdjęciu z linka poniżej, gdzie to jest umiejscowione?

http://bmwe32.masscom.net/johan/dash_caps/dash_caps.html

...i chyba wymienię też od razu wszystkie żaróweczki i kondensatory, jak na załączonych obrazkach..

 

Pozdrawiam!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.