Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ogólnie nie powinno się jeździć na luzie ponieważ jak zgaśnie Ci silnik , a sytuacja na drodze będzie wymagała gwałtownego przyspieszania nic już nie zdziałasz ... a jak gaśnie silnik to nie masz wspomagania , hamowanie też jest utrudnione itp itd ...

 

co do oszczędzania paliwa to jak puścisz gaz i hamujesz silnikiem to nie zużywasz paliwa :)

Kamil
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ad1. na zakręcie jak jedziesz 10 kmh to możesz wcisnąć sprzęgło żeby Ci nie zgasł, nic wielkiego się nie stanie ;) ale tej samej zasady nie stosuj jak jedziesz dajmy na to 90 kmh.

Ad. 2 z górki zawsze zjeżdżaj na biegu, powyżej pewnego poziomu obrotów silnika, wał korbowy kręci się od kół a nie od paliwa, które w tym czasie nie jest w ogóle podawane do komory spalania, no chyba że wciskasz gaz.

Ad. 3 Kto Cię uczył na L-ce że zakręt przejeżdżasz na wciśniętym sprzęgle???? Pomijam przypadek z pkt 1. Dojeżdżasz do skrzyżowania, hamujesz, redukcja i puszczasz sprzęgło zanim jeszcze skręcisz, na 2.ce auto nie powinno "zakaszleć". A na szosie nie musisz redukować przed zakrętem. To już zahacza o jazdę sportową a z tą się wstrzymaj zanim nabierzesz doświadczenia za kółkiem.

pozdrawiam

Paweł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.