Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
kupiłem Beemke e39 2.8 litra M52 B28 z 1998 roku i wsumie nic niewiem na temat tego silnika. i tu moje pytani czy kos mógl by mi co nieco powiedziec co tam mam pod maska czy jest tam vanos czy nie i tak dalej bo to moje pierwsze bmw o którym marzyłem od dziecka. pzdr' :cool2:
Opublikowano

Masz prawdopodobnie pojedynczy vanos. Silnik bardzo dobry trwały który potrafi naprawdę dużo km wykręcić nawet spokojnie przy odpowiednim użytkowaniu w PL warunkach 500tys. Jeśli używany na trasach spokojnie mln km. Zadbaj o układ chłodzenia. Silnik nie lubi wysokich temp. Czyli zawsze trzymaj odpowiedni poziom płynu. Visko, pompa chłodnica musi być w bdb stanie. Wszelkie przecieki w układzie chłodzenia odrazu eliminować bo będzie źle. Silnik ma chodzić na oleju syntetycznym spełniające wymagania BMW. Polecam motul valvoline, millers, (temat o olejach w razie co jest założony)

Wymień odrazu olej filtry olej w moście, odmę bo pewnie nie była wymieniana,

To jest taki serwis po kupnie który wyniesie ok 2tys, ale będziesz miał spokój. O ile zawieszenie się nie odzywa itd. Początki są trudne/kosztowne, ale potem to tylko sama przyjemność z jazdy :)

Opublikowano

a ja tak z innej beczki,

 

jak nie masz pojecia o tym silniku to pewnie nie masz pojecia tez o samochodzie, Twoj post o problemach z przyspieszaniem (pewnie sprzeglo) tylko to potwierdza, nie chce tu byc nie mily, ale kupno takiego auta wymaga chociaz minimum zainteresowania sie tematem, dokladne sprawdzenie przed kupnem to podstawa, bo znalesc zadbana 528 nie jest prosto, wiekszosc tych auto oferowanych przez sprzedawcow to szroty z ukrytymi problemami i jeszcze po dzwonach, (bo wiadomo troche kucy jest to mozna poszalec, a potem bum)

 

no coz badzmy dobrej mysli, ze trafil Ci sie zadbany egzemplarz, ale musisz sie liczyc tez z tym, ze kupiles szrota i bedzie trzeba w niego wpakowac troszkie pieniazkow, a wtedy... cytat mojego kolegi bylego posiadacza e39 "bmw to swietne auta, pieknie sie prowadza, super wygladaja, ekstra motory, swietne wnetrze, ale strasznie awaryjne, przez rok wsadzilem w niego 5 tys. zl" :D

Opublikowano
jezeli chodzi o samochóg i mechanike to mam jako takie pojecie przedtem jezdziłem honda accord i o tym samochodzie wiedziałem prawie wszystko a tu jednak jest co innego bo kazdy silnik sie rózni wiec chce sie dowiedziec jak najwiecej o tym aucie. a jezeli chodzi o kupno auta to było sprawdzane przez znajomego ktury tez jezdzi e39
Opublikowano

Adzio: To ten Twój kolega musiał się przesiąść z jakiegoś auta co za grosze robiło się naprawy. Wsadzić w e39 5tys w rok to nie żaden wyczyn. Akurat zdarzy się że umrze zawieszenie czego nikt nie przewidzi troszkę elektroniki jakieś wahacze i już mamy taką sumkę.

Jeśli kolega ma problem tylko ze sprzęgłem to przecież nie jest to jakaś awaria czy usterka. Jeśli ktoś wiedział, że kończy się sprzęgło i zamierza w niedalekim czasie sprzedać auto to nikt prezentu nie zrobi i jego nie wymieni. A ten Twój kolega porwał się na auto na które nie było go stać i tyle.

Opublikowano
Daniel, dokladnie tak, ale teraz bedzie przez cale zycie wmawial ludziom, ze bmki to beznadziejne auta bo sie czesto psuja a naprawy sa drogie, a najzwyczajniej w swiecie go na to auto nie bylo stac...
Opublikowano
Też tak myślę. Ja włożyłem kilka tys w pakiet start i kilka tys po drodze w niecały pierwszy rok (licząc też gaz) i teraz mam ciszę, spokój i radość z jazdy. Jak się coś sypnie to się wymieni, ale nie będą to już duże koszta. Tak więc teraz mogę sypać tekstami jakiś czas "lać paliwo i jechać" :D 0 wkładu finansowego na dzień dzisiejszy igła etc etc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.