Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przejeździłem najpierw 2 lata na tarczach i klockach klasycznych BMW (ATE) i ostatnie 2 lata na tarczach ATE Powerdisc (nacinane) i klockach ATE Ceramic. Zdecydowanie odradzam połączenie – Powerdisc + Ceramic, bo klocki są twardsze niż klasyczne i tarcze w miejscach nacięć się przegrzały.

No i problem, który nie wiem do czego przypisać, bo nacięcia są po obu stronach tarcz: symetrycznie, po obu stronach samochodu, klocki zewnętrzne starły się 50% szybciej od klocków wewnętrznych. Efekt: okładziny wewnętrzne są grube, na zewnętrznych nie ma już okładziny - trzeba wymienić oba komplety. Nie wiem czym jest to spowodowane – jakieś sugestie?

 

A teraz plusy i minusy klocki ceramiczne vs klasyczne:

klocki klasyczne: szybsze zużycie klocków, ale za to mniejsze zużycie tarcz, przyjemniej się hamuje (miękko i bez zgrzytów), klocki szybciej dopasowują się do tarcz, jedyny (moim zdaniem) minus - klocki pylą, brudząc jasne felgi.

klocki ceramiczne: wolniejsze zużycie klocków, ale szybsze tarcz, podczas hamowania wydają nieprzyjemny dźwięk, klocki długo dopasowują się do tarcz, na koniec plus: nie pylą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Marcin..S ma takie zalozone i jest zadowolony :)

viewtopic.php?f=159&t=242096

 

Na toze tez je wyprobowal to sie go zapytaj :)

 

Co do nierownomiernego zcierania sie klockow moga byc winne tloczki lub same szczeki.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.