Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Gdyby ktoś miał podobny problem to zapraszam do lektury:

 

Moje auto to BMW 520i z 11.1992 r. M50 24V Vanos.

Pewnego ranka odpaliłem auto i dostao ono wysokich obrotów (tak ok 2 - 2,5 tys. na biegu jałowym). Wyjąłem regulator biegu jałowego (silnik krokowy), przemyłem w benzynie i w WD40, włożyłem i ... obroty spadły, tyle, że "nabawiłem" się FALUJĄCYCH OBROTÓW, i ogólnie auto chodziło jak traktor. Silnik pracował tak nierówno, że aż całym autkiem trzęsło.

Na pierwszy ogień poszło sprawdzanie szczelności dolotu powietrza i tu od razu wymiana gumy przepływu (przepływomierz - przepustnica) koszt to ok 80 zł. Niestety nic to nie pomoło. Podmiana silnika krokowego - NIC. Przepływomierza - NIC. Odpinanie sondy lambda - NIC.

I w tym momencie mojej historii następuje dwu tygodniowa tułaczka po warsztatach samochodowych i po różnych BMW-doktorach. Wszędzie słyszałem tylko: "poddajemy się, wszystko wydaje się być OK ale można by wymienić ..." Wymieniać to zawsze można i to dużo części - ale taka diagnoza nie rozwiązuje problemu.

Problem rozwiązał jeden pan mechanik. I tu podam jego dane, bo myśle że zainteresują posiadaczy BMW z Kielc.

 

BOSH Service

Serwis Samochodowy "BORAMOT"

inż. Rafał Mucharski

Kielce, ul. Petrychorska 14

tel. 502 057 347

 

Ten pan jako jedyny zdiagnozował usterkę i to w parę odzin po wstawienu auta do warsztatu. Okazało się, że uszkodzony był komputer: sterowanie zmiennymi fazami rozrządu. Usterkę usunął, wymieniając parę tranzystorów (dokładnie nie wiem na czym polegała ta naprawa bo jakoś n ie wtajemniczył mnie w problem, a ja go nie drążyłem). Efekt jest taki:

RADOŚĆ Z JAZDY POWRÓCIŁA !!!

 

Jeszcze na koniec informacja dla tych co mają problemy z deską rozdzielczą - znalazłem gości co naprawiają deski w Kielcach (po długich poszukiwaniach). Podam telefon: 880 365 837 - mają tam elektronika co robi takie rzeczy (koszt to ok 100 zł).

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
M50 24V Vanos.

(...)

Ten pan jako jedyny zdiagnozował usterkę i to w parę odzin po wstawienu auta do warsztatu. Okazało się, że uszkodzony był komputer: sterowanie zmiennymi fazami rozrządu. Usterkę usunął, wymieniając parę tranzystorów (dokładnie nie wiem na czym polegała ta naprawa bo jakoś n ie wtajemniczył mnie w problem, a ja go nie drążyłem).

 

Hmmm? M50 + vanos?

M50 nie mial vanosa, dopiero M52 mial wiec nie ma czegos takiego jak sterowanie zmiennymi fazami rozrzadu w silniku M50. Opcje sa dwie: albo masz M52 albo pan z Bosch service naprawil co innego... :roll:

były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmmm? M50 + vanos?

M50 nie mial vanosa, dopiero M52 mial wiec nie ma czegos takiego jak sterowanie zmiennymi fazami rozrzadu w silniku M50. Opcje sa dwie: albo masz M52 albo pan z Bosch service naprawil co innego... :roll:

 

Tak, M50 z Vanosem, zarówno B20, jak i B25 od 1992 roku (zmiana fazy tylko dolotu).

M52 ma bi-Vanos - zmienne fazy rozrządu dolotu i wydechu. Różnica jest taka, że w M50 sterowanie jest skokowe (przesunięcie fazy nadtępuje przy około 2600rpm), a w M52 jest regulacja ciągła.

 

Odnośnie naprawy - całkiem możliwe. Vanos przesuwany jest ciśnieniem oleju, które to sterowane jest zaworem elektromagnetycznym, a ten sterowany bezpośrednio z DME.

Kai
Opublikowano
O, czlowiek codziennie uczy sie czegos nowego... :)
były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.