Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprawa dotyczy modułu komfortu / general module (GM) / ZKE .... zwał jak zwał

 

auto to e46 czyli wersja modułu to GM5

 

Opiszę sytuację.

Jestem na etapie doposażania auta w światła xenonowe przy czym coś tam robiłem przy elektryce (instalacja do spryskiwaczy, kabelki do przesłony bi-xenon). Nie wiem dokładnie dlaczego (bo hipotez mam parę) mój moduł GM zwariował..... tzn. szyby działały prawidłowo najpierw tylko z tyłu, potem się coś pomieszało i zaczęły działać prawidłowo tylko te z prawej strony a te z lewej tylko mogły się zamykać, wycieraczki wykonały pół ruchu i zamarły na dobre, i tu co ważne: centralny zamek działał (z kluczyka,komend DISa, przycisku centralnego ryglowania... z pilota nie działał ale to się pewnie rozprogramował) na wszystkie drzwi poza drzwiami pasażera

 

Kodowanie DISem przy pomocy RECODE, NCSem przy użyciu SGCODIREN, czy SSS przy użyciu ENCODE nic nie dały.... no pomyślałem, że już nie ma ratunku dla tegoż modułu.

 

Na szczęście w SSS jest też opcja kodowania modułu jako nowej części.... po tym zabiegu eureka! ... po chwili okazało się jednak, że nie wszystko działa - nie działa centralny zamek. Brak reakcji (zarówno przy kluczyku, używaniu rygla w drzwiach kierowcy, przycisku przy podłokietniku, diagnosis request z DISa i oczywiście z pilota)

 

Ten przydługi wstęp ma za zadanie pokazać, że jest to sprawa ewidentnie programowa (coś nie działa, potem zaczyna - inne przestaje) więc zaryzykuję opinię, że mój moduł GM elektronicznie jest nadal w pełni sprawny.

 

Teraz pytanie: czy istnieje jakaś specjalna procedura co do kodowania GM z uwagi na centralny zamek. Może coś zrobiłem nie tak?

Jak się domyślam centralny to wyposażenie standardowe więc chyba jakiegoś wpisu w FA / VO nie ma?? czy się jednak mylę? jeżeli tak to proszę o podanie numeru

zobaczę czy widnieje u mnie w FA

Opublikowano

Problem rozwiązany

 

Przyczyna banalna - niełącząca wtyka więc jednak nic z kodowaniem.

 

Proszę o przeniesienie tematu do kosza.

Opublikowano

Witam mam podobny problem.

A mianowicie wstaje rano do pracy i chce otworzyć auto z pilota. Auto nie otworzyło się. Zauważyłem że całą noc radio chodziło (choć nie pamiętam żebym je zostawił włączone) i mógł paść akumulator- auto nie odpaliło. Otworzyłem auto przekręcając w drzwiach kluczyk wyłączyłem radio i poszedłem do pracy. Popołudniu podpiąłem akumulator żeby podładować. Po paru godz zacząłem sprawdzać. I tak:

- drzwi auta otworze tylko mechanicznie z kluczyka w zamku,

- z pilota otworze tylko tylną klapę, i jak przytrzymam przycisk otwierania długo uchylają się okna i tak samo też się domykają okna ale żadne z drzwi się nie rusza

- jak próbuje otworzyć auto z pilota żadne z drzwi się nie otwiera, jednak światło w samochodzie się zapalają wszystkie i o dziwo nie wiem czemu panel na radio włącza się i pokazuje: ---:--- (u góry) i date 07.05.2012 (u dołu)- ekran tak cały czas świeci i jak otworze auto mechanicznie żeby wyłączyć ekran z data i kreskami powyżej- nie reaguje na żadny naciśnięty przycisk i tak samo radio i nawigacja nie chce się włączyć. Dopiero jak przekręce kluczyk uruchamia się radio(normalnie odbiera) i normalnie też auto zapala.

 

Co może być schrzanione? Czy przez rozładowany akumulator w nocy tak się stało? Trzeba go jakoś zaprogramować jeżeli tak to w jaki sposób?

 

Moje bmw to E46 z 2000r.

 

Macie jakieś rady, pomysły?

Opublikowano

Dziś autko przeschło na słońcu i udało mi się otworzyć wszystkie drzwi (same się otworzyły po przekręceniu kluczyka w drzwiach). Spróbowałem zakodować kluczyk i się udało. Auto normalnie otwiera zamyka drzwi i bagażnik z pilota i drzwi z przycisku w aucie.- wcześniejsza usterka spowodowana wilgocią?

Ale pojawił się następny problem. A mianowicie:

Zapalam auto, daje jedynkę i ruszam. po paru metrach wolnej jazdy słyszę pisk taki jak gdy nie zgasi się świateł i otworzy drzwi. Dźwięk trwa ze 3 sek w tym czasie na liczniku wyświetlacza gdzie wcześniej wyświetlało się np. 356km pokazany jest też przez te 3 sek napis: 6km. Po chwili normalnie wyświetla się z powrotem 356km, a dźwięk milknie. Jedyną zależność z tym dźwiękiem i pojawieniem się napisu 6km zauważyłem wtedy gdy ruszam z miejsca lub zwolnię bardzo tzn jade normalną prędkością ale jest znak stop. Zatrzymuje się i gdy ruszam znowu po chwili to samo- czyli dźwięk i towarzyszący na desce rozdzielczej napis 6km. Przejechałem specjalnie parę km czy może to będzie odliczać od tych 6km ale ciągle to samo się wyświetla. Jadąc z normalną prędkością już od 30km/h wzwyż dźwięk i 6km nie pojawiają się.

 

O co chodzi? Wie ktoś z Was?

 

(edycja z powodu wykasowania poprzedniego postu - moderator)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.