Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczow

 

Zalozylem nowy temat, choc jest oklepany, jednak nigdzie nie znalazlem bledu o numerze 93B4. Mieszkam w UK wiec blad brzmi: "Driver side front airbag igniter circuit 2 faulty" (czyli cos w stylu "zapalnik obwodu elektrycznego 2 przedniej poduszki kierowcy uszkodzony").

 

Samochod jest nie bity a blad pojawij sie znikad. Bylem juz 4 razy na kompie - za kazdym razem u innego "speca". Nikt nie wie co to jest. Kazdy z nich powiedzial, ze blad w momencie podpiecia kompa nie istnial jako taki, swiecila sie tylko jego 'pozostalosc'. Po wykasowaniu jest cisza do momentu odpalenia auta w CHLODNY i MOKRY poranek ( a takich tu sporo). Wartosci na poduszkach sa OK, napinacz pasa wahal sie jedynie o 0.1, ale ponoc to nie powod do zmartwien. Jednak ktos zasugerowal zeby go wymienic, dla mnie to nie ma sensu, bo blad mowi o airbagu.

 

Czy moze to byc:

1. spiralka w kierownicy, ktora sie zwija i rozwija podczas krecenia kierownica jest uszkodzona, jednak nie wiem co ma to wspolnego z chlodnym i mokrym dniem?

2. akumulator (gdzies czytalem, ze ktos mial problem z klema czy jakos tak)? To bardziej by pasowalo do kiepskich warunkow pogodowych.

3. podpiecie poduszki kierowcy sie 'poluzowalo'?

 

Wydaje mi sie, ze to na 100% zwiazane jest z pogoda (mokro i zimno), czyli moze akumulator... Jednak zaden mechanik nic nie wspomnial nawet o akumulatorze. Jesli nie to, to co? Czy ktos mial podobna sytuacje, moze jakies inne sugestie? Prosze o pomoc.

 

Dziekuje i pozdrawiam

Tomasz

Opublikowano

Witam ponownie

 

Otoz wymieniam ten plastik w kierownicy z 'M', ktory otacza klakson/airbag od dolu. Ten, ktory jest sie wytarl. Bede musial wypiac airbag, ale skoro piszecie, ze wtyki do airbagu sa jednorazowe to moze lepiej tego nie ruszac? Czy ewentualnie da sie wymienic rowniez te wtyki? Tak czy siak jesli sie podejme tego (pewnie tak) to posprawdzam polaczenia.

 

Rok auta to 2005 grudzien.

 

Rozumiem, ze nie potwierdzacie tezy akumulatora?

 

Dzieki za rady.

 

Pozdrawiam

Tomasz

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam forumowiczów :D

 

Zakupiłem E60 535d po małej kolizji, były wystrzelone 2x Air Bag drzwi i z tej samej strony kurtyna, poduszka kierowcy i pasażera nie ruszona.

Auto złożyłem, podpinam inpe i kasuję tradycyjne błędy, świeci mi się poduszka air bag i kontrolka niezapiętych pasów, nawet gdy wepnę klamrę kierowcy, kontrolka dalej się pali.

 

Wymieniłem klemę plusową na akumulatorze, nową kurtynę i nowe air bag boczków, to wszystko co zrobiłem z mojej strony, Błędy dalej są.

 

Wspomnę jeszcze że żadnych napinaczy w fotelu nie wymieniałem, nie wiem czy trzeba skoro poduszka kierowcy nie odpaliła, pasy elegancko się zwijają.

 

Błędy :

- 93B4

- 93F8

- E518

 

Czy coś jeszcze trzeba zrobić po kolizji :?: (kasowanie INPA, metodą F2)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.