Skocz do zawartości

[320d] Olej w zbiorniku wyrownawczym


zwyrol14

Rekomendowane odpowiedzi

Witam a wiec jak w temacie jestem posiadaczem BMW E46 320d 136PS i dzisiaj postanowiłem sprawdzić stan płynów i olejów.

I co się okazuje odkręcam korek od zbiornika wyrównawczego i jest na nim masło, patrze w zbiornik a tam olej wsadziłem kawałek kija tak by zamoczy i po wyjęciu na kiju został olej. Nie mam żadnych problemów ze mi kopci na biało czy silnik nierówno pracuje. Ale jest jeden haczyk bo przez cala zimę BMW przejeździło na rozwalonym termostacie bo nie mogła sie zagrzać wskaźnik była cały czas na niebieskim polu. I teraz nie wiem czy to nie wina termostatu czy uszczelkę pod głowica nie wydmuchało czy przypadkiem głowica nie pękła. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
napisz jeszcze, w jakim aucie - olej w zbiorniczku moze pochodzic z nieszczelnego wymiennika ciepła dla automatu, zdarza sie dość często, jest też możliwość, że ktoś po prostu dolał oleju do silnika w zbiorniczek wyrównawczy, wbrew pozorom to tez sie zdarza czasami...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja natomiast dopiero teraz rozebrałem silnik, okazało się że uszczelka cała, co więcej oddałem głowice do sprawdzenia i także z nią wszystko w porządku zatem pytam, co może być przyczyną oleju w zbiorniczku wyrównawczym? Dodam że czasami puszczała biały dym.

Dodam że gdy ją kupiłem nie był przykręcony termostat na rurce od spalin egr...

Co będzie przyczyną?

Chłodniczka oleju? Chłodniczka EGR? Jak sprawdzić te elementy przed ewentualnym kupnem "nowych"....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Z tego by wynikało że częściowo naprawiłeś ale obecność oleju w układzie EGR chyba pozostała. Czy to nie od turbiny ? No ale jak nie kopci to raczej spoko.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Długo się nie najeździałem....

Teraz ubywa płynu ogolnie nie kopci na biało, czasami potrafi zgasnąć i po odpaleniu puści białą chmurę, tak jak wcześniej napisałem głowica była ściągana i sprawdzana uszczelka wsadzona nowa, chłodniczka egr podmieniona, kurcze no chyba ten co sprawdzał głowice dobrze to zrobił bo od lat robi szlify wałów i naprawia głowice..

Nie mam już pomysłu, jeszcze zobacze czy nie ma wody pod dywanikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.