Skocz do zawartości

Zawieszenie 226 jakie amortyzatory polecacie?


krzysiek555

Rekomendowane odpowiedzi

Masz "sportowe dostosowanie podwozia" czyli zakup nie będzie taki prosty, tani i bezproblemowy.

Poszukaj w Real Oem oryginalnych numerów swoich amortyzatorów i na ich podstawie dobierz np w katalogu Sachsa lub Bilsteina.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko Bilstein lub Sachs, nie ma sensu szukać innych. Bilstein bedzie ok 80-100 PLN tańszy od Sachsa, jakość ta sama z tego co wiem. Ja wybrałem Bilsteina B4 bo mam standardowe zawieszenie i nie chciałem mieć nic twardszego. Jest jeszcze B4 do usportowionego zawieszenia i tego bym szukał na Twoim miejscu

 

poszukaj tu

 

http://web1.carparts-cat.com/default.aspx?11=18&14=19&10=BD81019F9FB6CC3AE040A8C01E3E5CF4018019&12=100

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie tak podejrzewalem

mozesz podeslac mi jaks str z ofertami?

moj nr 31316768915 spr na amorze amor jest od nowosci to i tak wytrzymal dlugo

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=UG31&mospid=48923&btnr=31_0736&hg=31&fg=10

Po numerze wychodzi że masz: M Podwozie sportowe i opcja S704A

 

Sprawdź w katalogu Sachsa i szukaj po oryginalnym numerze bmw 31316768915 (lewy)

http://webcat.zf-trading.com/index.asp?PKW=1&KAT_KZ=P&KHERNR=16&KMODNR=0&KTYPNR=0&LASTPAGE=nc2_dialog.asp

Jak znajdziesz numer amortyzatora Sachsa, to później pozostaje Google i szukanie najlepszej oferty.

Oryginalny z bmw kosztuje do ciebie około Nr: 31316768915 ; Cena z VAT: 529.40 zł, czyli nie jest źle jak na oryginał.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj nr 31316768915 spr na amorze amor jest od nowosci to i tak wytrzymal dlugo

 

Po numerze który mi podałeś według katalogu Sachsa wychodzi że potrzebujesz (na stronę lewą): Sachs 310 982, a na prawą: Sachs 310 983 - Amortyzator Super Touring.

Z tego twojego numeru bmw 31316768915 wychodzi w katalogu Sachsa, że to z zawieszenia standardowego??? a wg Real Oem że:

Dla samochodów z M Podwozie sportowe i opcją S704A

Czy w katalogu Sachsa są błędy???

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie nie wiem o co chodzi po vinie rozkodowanym mam zawieche S226A,dalem na forum sprt do silesi parts i tam chlopaki napisali mi ze blistein b4 za 191zl jeszcze sie pytam czy to napewno bedzie pasowac

 

Cena niska.

Ja sprawdziłem i znalazłem to:

 

http://web1.carparts-cat.com/default.aspx?58=1&38=68401328&36=854&14=19&32=17930&10=BD8FC512CA53544EE040A8C0143E5285018019&12=140

 

Numer artykulu 22-144249

Okreżlenie artykułu BILSTEIN - B4 Gas (Ersatzteil)

Jednostka opakowania 1

Ilość na jednostkę opak. 1

status artykułu Normal

EAN 4025258592219

 

Miejsce zabudowy oś przednia, z lewej, Amortyzator teleskopowy, cisnienie gazu, dwururka

 

Numer amortyzatora który podałeś zgadza się z B4 z katalogu Bilsteina.

Tylko zmieniać :)

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

no wlasnie tak chlopaki mi napisali ze jest za niska tak zazartowali

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=77&t=82510&start=2380

cczyli z tej stronki blistein co chris99 pokazales wychodzi ze mam zwykle zawieszenie

i z reolemu tez http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=UG31&mospid=48923&btnr=31_0736&hg=31&fg=10

oczywiscie sugerujac sie nr ktory spisalem z amora ,dziwna sprawa po vin sportowe zwieszenie amory zwykle :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W katalogu Sachsa może być błąd, ale Bilstein też podaje że ten numer z twojego amortyzatora też jest z zawieszenia standardowego :shock:

ale najważniejsze że udało się znaleźć poza serwisem i w rozsądnej cenie :)

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysiek555: montowales juz moze te bilsteiny? Jestem ciekawa wrazem. Jak dla mnie moga byc nawet lekko mieksze, oby tylko auto optycznie sie nie podnioslo.

 

Bo mam dokladnie ten sam problem - zawieszenie 226, i te amorki to jedyne jakies mi polecono (tez w silesiaparts) nie wlaczajac oryginalow bmw za 570 zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Może podjedź do jakiegoś najbliższego serwisu bmw. Niech ci dobiorą po numerze vin, a później jeszcze im podaj numer z amortyzatora - i co oni na to.

Kupować w serwisie nie musisz, ale pewnie więcej się dowiesz - jakie amortyzatory masz do siebie poszukać, zwykłe czy sportowe.

A jak wysoko stoi twoje auto? U mnie od razu widać że mam sportowe zawieszenie.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

niezej od zwyklej serii niedawno porownywalem i mega twardo jest w mojej w porownianiu u kumpla!!

jeszcze jedno pytanie co sie moze niszczyc szybciej ekspolatowac jak jeden amor ledwo zipie ma 27% a reszta 79% wlasnie bylem na przegladzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem szybciej się zużyje opona - może się wyząbkować, szybciej zużyją się wahacze i tuleje, wydłuży się droga hamowania, jazda jest mniej stabilna.

U kumpla zaczął ciec ostatnio prawy przód w e46. Nie miał kasy i dokupił jeden używany sprawny, i wszystko jest OK, choć wiadomo że co nowe, to nowe...

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy jak poprzedni właściciel zmieniał amory na zwykłe, to czy także sprężyny? Piszesz, że siedzi ci auto niżej niż pozostałe, wiec powinny tam być te dostosowane do 266A, ale dla pewności sprawdź, czy masz zawieszenie kompletnie przerobione na standardowe, czy były tylko amory zmieniane.

 

Sprawdź resztę zawieszenia. Do zawieszenia sportowego były krótsze amortyzatory z tego co wiem (dlatego np. nie poleca się zakładania sprężyn Eibach Sportline do zwykłego zawieszenia). Pytanie czy poza amorami i sprężynami są jeszcze jakieś różnice między zawieszeniem standardowym a sportowym?

 

Z tego co wiem, jak do krótszych sprężyn założysz zwykłe amory, to pomijając kwestie współpracy takiego połączenia (czy samochód nie zacznie się dziwnie zachowywać?), amory po prostu szybciej się zużyją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

z tego co wiem to od zwyklego zawieszenia rozni sie amorem i srpezyna a zawiecha m ma jeszcze cos wiecej nie wiem czy nie drazki!!

musialbym zdemontowac sprezyne i porownac z seria a nie mam mozliwosci ,widzialem ze na sprezynie mam napis B2!

wydaje mi sie ze nie byly zmieniane bo auto siedzi nisko!p roku ubylo mi niby 3 % na sprwnosci tych amorow,tez mi sie wydaje jak sprezyna jest sportowa a mor zwykly to powinien szybciej pasc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzisz różnicę w porównaniu do standardowego zawieszenia, to na 99% ktoś wymienił same amortyzatory. W sumie to dziwna sprawa że ktoś założył zwykłe amortyzatory do sportowych sprężyn??? Prowadzenie auta na pewno na tym ucierpiało.

 

Kiedyś miałem okazję jechać E91 330d z standardowymi amortyzatorami i sportowymi sprężynami i był dramat - autem bujało.

Jaki masz przebieg, że pojawiły się u ciebie standardowe amortyzatory? Może komuś było za twardo i kombinował ze zwykłymi amorami?

 

Dobrze że się upewniłeś co do amortyzatorów.

Ja bym szukał takich, jakie powinny być oryginalnie - dostosowanych do opcji 226, ale czy dobierzesz coś z Bilsteina, to nie mam pewności.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

przebieg mam 195tkm kupielm jak miala 168tkm sprawdzony jest nie krecony!jak kupowlaem to amory mialy po 82% po 30tkm zeszlo mi do 79 i jeden padl!

prowadzi sie bardzo dobrze na zakretach ogien nic nie buja rzuca (nawet teraz jak ten amor padl)jedynie zauwazylem jak szybko niekiedy zbieram zakret na mokrym wtedy [BAD] ucieka ale to naped robi swoje!

blistein tez ma do zaoferowania pod serie i pod sportowe zawieszenie roznica w cenie nie wielka,ciekawe jak z dl czy jest taki sam!mysle ze zamowie te sportowe!

calkeim mozliwe ze ktos zmienil na zwykle zeby mial miekko ale i tak jest twardo ,bardziej niz u kumpla ebiach pro kit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amorki zalozone te sportowe :cool2:

 

Jak wrażenia z jazdy? Czy jest lepiej w porównaniu z tymi zwykłymi amortyzatorami, które miałeś założone wcześniej?

Jakie amortyzatory założyłeś i w jakiej cenie?

 

Ja jeżdżę na sportowym zawieszeniu i na zwykłych oponach XL, i to jest dobra opcja (nawet na naszych drogach).

 

Wielu moich znajomych którzy na co dzień w swoich BMW (E39,E46,E92,E60) mają sportowe,fabryczne zawieszenie, po przejażdżce na standardowym zawieszeniu są lekko załamani.

Polskie drogi jakie są, takie są, ale ja po dwóch latach na sportowym zawieszeniu zdecydowanie bym je wybrał ponownie.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.