Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam maly problem, ostatnio wyciaglem plyte z napedu i w tym samym dniu chcialem ja wsadzic ale nie moglem gdyz naped automatycznie ja wypychal,po paru probach wkladania plyty naped juz nie wypycha i ani nie wciaga plyty.

Mial ktos taki problem??

A moze ktos ma instrukcje jak taki naped rozkrecic ze by dojsc do mechanizmu ktory odpowiada za wciaganie plyty.

http://www.bmwnavi.eu/idrive.jpg

Opublikowano
Zostaje ci podłączenie kompa i sprawdzenie co się dzieje albo reset z poziomu kompa. rady typu odłącz aku to se możecie w buty wsadzić to nie polonez żeby prąd odłączać. Ciekawe jak teraz będzie ci doładowywał twój akumulator moduł od zasilania. to auto ma wiele elektroniki po odłączeniu akumulatora moduły zgłaszają błędy i nie jednokrotnie przechodzą w transport mode tak wiec powodzenia wszystkim życzę z odłączaniem aku w autach typu E90 czy E6X.
Opublikowano

Nie moduł transportowy tylko tryb transportowy, miałem już przypadki ze przyjeżdżali do mnie ludzie bo wymienili aku i coś nie działało i jak sie okazało były w trybie transportowym czyli wyłączone.

IBS czy też IPS wcale nie nauczy się po pary kilometrach jak skasują się wartości minut pracy na danym akumulatorze to on wtedy zaczyna się uczyć i traktuje aku jak nowy. dodatkowo WDS czyli specyfikacja BMW pisze ze nigdy ale to nigdy nie powinno się odłączać akumulatora chyba ze jest awaria wypadek. Nawet wymianę akumulatora w ASO robią na podłączonym prostowniku.

Odłączanie akumulatora raz pomoże a raz zaszkodzi, znam przypadki że po odłączeniu aku blokada kierownicy się zawiesiła i nie chciała odblokować i pozwolić odpalić auta, albo rozsynchronizował się CAS z DDE/DME. Potem człowiek dzwonił i mówił panie przyjedź sprawdź pan bo jak nie to muszę brać lawetę i jechać do serwisu bo nie pali.

Opublikowano
skoro tak miales to nie bede zaprzeczac, co do ibs widze ze nie jestes w temacie, gdyz po odpieciu aku nie skasuja sie w nim zadne wartosci ;)

Jesteś na 100% pewny ? To tylko moduł i tylko pamięć, spotkałem się z takim przypadkiem że nie dość że gościowi padł akumulator w zimę to jeszcze go wyciągnął i zabrał do domu naładować no i wartości zniknęły. Najpierw myślałem że ktoś reset zrobi ale gość nie kumaty i kompa niema.

 

z tym cas-dde/dme nigdy sie jeszcze nie spodkalem, jak tak bylo to byl blad w dde??

 

Rozsynchronizowanie nie pokaże błędu, przynajmniej ja takiego nie widziałem ani w DDE/DME ani w CAS.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Popieram kolegę wyżej, akumulatora nie odłączamy.
Opublikowano

Tak samo jak może paść CAS tak samo może paść IPS/IBS tak więc wartości w nim mogą ulec skasowaniu.

Aku nie należy odłączać bo może to narobić więcej szkody niż pożytku, a programowanie CAS to całkiem odrębny temat.

  • 5 lat później...
Opublikowano

Doraźnie rozwiązany problem. Nie przypuszczam żeby w moim przypadku była to poważna usterka mechaniczna.

 

Mnie pomogło:

1. Włożenie płyty do momentu aż się blokuje (albo zaczyna wypychać);

2. Zresetowanie navi - wciskamy i przytrzymujemy przez chwilę (aż ekran zgaśnie) trzy przyciski: do wysuwania płyty CD, do wysuwania płyty DVD oraz wyciszania (pokrętło głośności);

3. Navi się resetuje, po kilkunastu sekundach włącza i wciąga elegancko obie płyty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.