Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

 

1. jakie ma przelozenie dyfer w m30b30 z automatyczna skrzynia? (niezauwazylem tabliczki na swoim stad zapytanie) z tego co czytalem na roznych forach jest podanych kilka przelozen, realoem podaje wogole co innego.

 

2. ewentualna regeneracja dyferencjalu? jak to wyglada? co sie wymienia? dodam ze huczy okolo 90km/h (wtedy najmocniej) i od jakiegos tygodnia zaczal gubic olej.

Opublikowano
Przełożenie 3.64, ewentualnie 3.45. Dyfra nie zregenerujesz, tylko wymiana na sprawny, profesjonalne regeneracje idą w tysiące złotych.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
o przelozeniu 3,64 czy 3,45 wydaje mi sie ze bedzie za dlugi. jezeli zle pisze popraw: wydaje mi sie ze im mniejsze oznaczenie dyfra, tym slabsze przyspieszenie, a zyskuje na V-max. tj, 3,64 tzn ze jeden obrot kola to jest 3,64 obrotu walem.
Opublikowano
Takie jest fabryczne przełożenie w silniku M30, nie pisałeś, że chcesz coś zmieniać. Jeżeli chcesz mieć krótszy to zostaje Ci w dużej głowie 3.15 od M70.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Ttrol 3.15 będzie za długi do m30 a nie jak napisałeś krótszy. Im wyższy numer tym przyspieszenie jest lepsze,czyli np. na 4.10 będzie lepsze przyspieszenie aniżeli np. na 2.93
Nur bmw e32
Opublikowano
dokladnie tak, im wyzsze oznaczenie tym lepsze przyspieszenie. dzisiaj zamontowalem 3,73, wszystko dziala, jezdzi, i co najwazniejsze nie huczy. poprzednio byl 4,10. co do przyspieszenia roznica naprawde jest (o ile jest) minimalna. w zwiazku z nowym dyfrem mam tez pytanie, jak sprawdzic stan oleju w dyfrze - wiem ze jest sruba po srodku (patrzac od tylu) ale bardziej chodzi mi o to, jak sprawdzic wlasciwy stan oleju w dyfrze?
Opublikowano
Musisz odkręcić tą śrubę i sprawdzić poziom,powinien być na równi z dolną krawędzią otworu,w razie potrzeby dolej,a najlepiej wymień na nowy.
Nur bmw e32
Opublikowano
czytalem tez o przypadkach, ze zalanie swiezego oleju przyczynilo sie do szybkiego zuzycia dyfra. cos na podobnej zasadzie jak w skrzyniach biegow, ale dolewka chyba nie powinna zaszkodzic? w jakiej ilosci i jaki olej powinien byc zalany?
Opublikowano
Hej, zalej Motul HD do dyferencjałów, jest mineralny to nie padną uszczelki. To co usłyszałeś tyczy się dyferencjałów ze szperą, jak są zmęczone i zaleje się je olejem syntetycznym, bo tylko taki można to lubi się wypłukać i łożyska się odzywają. Tutaj nie ma takiego ryzyka, chyba, że też zalejesz syntetyczny. Stary olej zlej bo wygląda jak rzadka kawa, jeżeli nie był zmieniany.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Tak o taki mi chodziło. Kup dwa litry, jest taka butelka. Do Twojego dyfra wchodzi 1.7 litra. Dextron nie nadaje się do dyferencjałów.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
ok, w takim razie jutro dolewam. dzieki za pomoc i pozdrawam

 

Hej, tylko pamiętaj, że nie możesz mieszać oleju mineralnego z syntetycznym. Nie wiedząc jaki masz zalany nie możesz po prostu dolać.

pozdrawiam Bartek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.