Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!! Jako że jestem tu nowy pragnę się przedstawić, jestem Marek i jestem posiadaczem BMW e38 z silnikiem 2.5TDS z 1996roku.

 

Niestety...

 

W mojej bmw (skrzynia automat) skrzynia po wymianie oleju, filtru, po czyszczeniu panela sterującego dalej nie zmienia biegów od 2wójki w górę. Z 1-2 normalnie zmienia.

 

Pragnę zaznaczyć że od jakiegoś czasu borykam się z problem ABS i kontroli trakcji (świecą kontrolki). Były wymieniane czujniki jednak dalej na komputerze wyskakuje błąd czujnika przedniego lewego koła (czujnik założony nowy)

 

Więc czy abs i kontrola trakcji ma jakiś wpływ na działanie skrzyni automatycznej?? Skrzynia nie wykazuje ŻADNYCH błędów.

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano
Hej, taki problem leży po stronie elektrycznej. Może być sterownik lub któryś z czujników w skrzyni, jak również elektrozawory wyższych biegów jak i ich sterowanie. Możliwe, że nie łączy wiązka w skrzyni, najprościej podmienić moduł sterownika skrzyni. Jeżeli to nie pomoże i błędów na kompie nie ma to sprawdzanie na piechotę wiązki skrzyni, jeżeli będzie ok to rozbiórka skrzyni i sprawdzanie elektryki na piechotę. Napisz jeszcze, czy próbuje zmienić na trójkę, czy się ślizga, czy na dwójce ciągnie do odcinki. Może być problem tylko z trójką, a wyżej nie przełączy bo nie ma trójki. W zasadzie jak czujnik ABS robi zwarcie, to płata to figle, czasami również w sterowniku skrzyni. Czy sygnał z czujnika ABS dociera do gniazda kompa ABS, czy to było sprawdzane? Może jest zwarcie lub rozwarcie po drodze na wiązce lub w kostce i podmiana czujnika nic nie da.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

dzięki za szybką odpowiedź :D

 

Sterownik w skrzyni został wyczyszczony, elektrozawory też (nie było śladów zużycia ani opiłków).

 

Jednak po tej operacji skrzynia dalej nie redukuje z dwójki w górę, jednak zaznacze że manualnie zmienia bez problemu.

Na kompie nie wykazuje błędów skrzyni, dwójka ciągnie do odcięcia.

 

Czy sygnał dociera z czujnika do pompy nie wiem ( auto stoi u mechanika, możliwe że sprawdzą ) niestety nie wiem czy dadzą takie czynności sprawdzić...

Opublikowano
dzięki za szybką odpowiedź :D

 

Sterownik w skrzyni został wyczyszczony, elektrozawory też (nie było śladów zużycia ani opiłków).

 

Jednak po tej operacji skrzynia dalej nie redukuje z dwójki w górę, jednak zaznacze że manualnie zmienia bez problemu.

Na kompie nie wykazuje błędów skrzyni, dwójka ciągnie do odcięcia.

 

Czy sygnał dociera z czujnika do pompy nie wiem ( auto stoi u mechanika, możliwe że sprawdzą ) niestety nie wiem czy dadzą takie czynności sprawdzić...

 

Jeżeli manualnie zmienia biegi ok, to obstawiam czujnik obrotów w skrzyni albo sterownik skrzyni, nie płytę sterowniczą w skrzyni, tylko zewnętrzny elektroniczny moduł sterowania skrzyni.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano

PROBLEM ROZWIĄZANY.

 

PO WYMIANIE OLEJU W SKRZYNI, FILTRÓW, CZYSZCZENIU WSZYSTKIEGO CO SIĘ DA SKRZYNIA DALEJ NIE CHODZIŁA JAK TRZEBA.

 

PRZYCZYNĄ BYŁ ŹLE ZAŁOŻONY CZUJNIK ABS'U (''WYSOKIEJ KLASY MECHANICY :lol: '') ORAZ NIE DOKRĘCONY ZACISK HAMULCOWY :lol:

 

SKRZYNIA PRACUJE TERAZ PERFEKCYJNIE

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.