Skocz do zawartości

[E36] 318i falujace obroty i szarpanie 2,5 tys obrotow


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam mały problem z moim BMW E36 318i z 91 roku silnik m40 1,8. Wiec tak jakiś czas temu zaczęły falować mi obroty na biegu jałowym na początku lekko potem auto zaczęło się dziwnie zachowywać i miałem coś takiego ze jak było poniżej 2,5 tys obrotów najczęściej na biegu 1,2,3 jak by paliwo nie dochodziło przez chwilkę i dopiero po chwili dostaje kopa pedał mam do dechy w długie trasy da się jechać ale w mieście to jest ciężko jak jadę na skrzyżowaniu i on mi coś takiego robi to ...... lub jak jadę równo na 3 biegu około 2 tys obrotów to zaczyna nim szarpać powyżej już jedzie normalnie. Mechanik stwierdził ze wina to przepływomierz wiol na komputer go i nic nie stwierdził zmierzył kompresje cylindrów i trzeci cylinder jest słabszy o 1,5 od reszty czy to może być to ? założyłem również nowy rozrząd bo już był czas mechanik stwierdził ze stary był przestawiony wymienił świece również na nowe. to szarpanie najgorzej czuć na ciepłym silniku ale na zimnym tez ? i moje pytanie co to może być ?
Opublikowano
sciagnij pokrywe zaworów i zobacz na kzywki na tym cylindrze na ktorym jest slabsza kompresja, stawiam na wytarte krzywki bo pownie rurka od smarownia walka jest zatkana
Opublikowano
no ale jak by to byly krzywki to czy samochod by mulil do 2,5 tysiaca a potem jezdzil normalnie jak by nigdy nic ? bo jak jest powyzej 2,5 tysiaca to auto zasuwa i nie ma zadnych problemow. i jaki jest koszt wymiany takiej krzywki ?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Miałem podobne problemy. Radzę ci sprawdzić krzywki, wałek, regulatory luzu. Jeżeli masz przebieg ponad 200 tyś to możesz mieć któryś z tych elementów wywalony. ja mam 300 tyś przebiegu i miałem wywalone krzywki wałek regulatory. Koszty wałek 400zł krzywki od m43 170 zł.kpl + pastylki 100zł/kpl regulatory 35zł/szt Po wymianie obroty nie falują jest spokój i cisza autko ciągnie ładnie już od ok. 2,300 obr/min a po 3,500 torpeda i to na gazie. Ta modyfikacja rozrządu jest na każdym forum BMW oryginalne krzywki to kawał żelastwa a te z m43 mają rolkę po której porusza się wałek więc nie wyciera się też tak :) Pozdrawiam wszystkich miłośników BMW.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.