Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam kilka pytań odnośnie swapu z 1,8(M40) na 2,0(M20)

1. Wymieniając silnik będą jakieś problemy typu nie pasujące łapy czy coś w tym stylu?

2. Po włożeniu M20 w raz ze skrzynią wał od M40 będzie pasował?

3. Wał od E34 520 pasuję do E30?

3. Co z wiązką elektryczną czytając w internecie wywnioskowałem że wystarczy tą z M40 zamienić na M20 odpalić i jechać...

Jeśli coś takiego już było to przepraszam, najwidoczniej źle szukałem.

Opublikowano
wiazka moze nie pasowac plug&play.. znaczy moze topic sie w niej bodajze czerwono bialy przewod.. ale jak sie stopi to chodzi normalnie :D a tak powaznie to musisz go usunac rozlaczyc..reszta kabli pasuje.. jeszcze zalezy jaki rocznik masz nowego silnika.. m20 bylo w budzie e30 takze pasuje wszystko git.. tylko oczywiscie na lapach m20 i aparturze potrzebnej do motoru.. wal nie wiem czy z 520 pasuje.. niech ktos inny sie wypowie.. ale ten z 1.8 jest taki sam jak 2.0 wiec z 1.8 mozesz zostawic.. dyfer tez bo podobne przelozenie w 1.8.. 4.10 - 4.44 - 4.27.. m20b20 na dyfrze 4.44 i skrzyni b20 bedziesz mial max 180km/h.. ale dobrego kapcia bedzie miala ze startu :D.. jak cos to pytaj.
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Opublikowano
wiazka moze nie pasowac plug&play.. znaczy moze topic sie w niej bodajze czerwono bialy przewod.. ale jak sie stopi to chodzi normalnie :D a tak powaznie to musisz go usunac rozlaczyc..reszta kabli pasuje.. jeszcze zalezy jaki rocznik masz nowego silnika.. m20 bylo w budzie e30 takze pasuje wszystko git.. tylko oczywiscie na lapach m20 i aparturze potrzebnej do motoru.. wal nie wiem czy z 520 pasuje.. niech ktos inny sie wypowie.. ale ten z 1.8 jest taki sam jak 2.0 wiec z 1.8 mozesz zostawic.. dyfer tez bo podobne przelozenie w 1.8.. 4.10 - 4.44 - 4.27.. m20b20 na dyfrze 4.44 i skrzyni b20 bedziesz mial max 180km/h.. ale dobrego kapcia bedzie miala ze startu :D.. jak cos to pytaj.

 

 

 

Dzięki kolego za pomoc własnie takiej odpowiedzi potrzebowałem pozostaje tylko sprowadzić samochód i zrobić podmiankę silnika, skrzyni i wiązki

Pozdrawiam

Opublikowano
tak powaznie to jak bedziesz wszystko skladal - sprawdz jaki masz dyfer .. bo jesli 4.44 to od razu zapomnij o jezdzie w trasie.. przy 100km/h masz ponad 4 tys obr.. jak pamietam.. taka meczy glowa troche.. ale na ulice w nocy po 22 w sam raz :D .. taki kompromis to 4.27 do m20b20.. pozdr
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Opublikowano
na tabliczce .. na dyferencjale.. masz przy jednej ze srob na deklu taka mala pewnie zardzewiala tabliczke.. i tam wybite jest przelozenie.. jak nie ma to zaznacz kreda kreske na oponie i policz ile obrotow zrobisz walem na 1 obrot kola.. i ci wyjdzie 4 z czyms. tak podobnawo wychodzi jak godziny na zegarku.
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Opublikowano
Myślę że 4.44 nie przeszkadzało by mi. W trasie może z dwa razy w roku będę wiec nie ma problemu masz może jakiś filmik jak się zachowuje auto z takim dyfrem?
Opublikowano
No widzę ładnie sprawuje się z takim dyfrem, wiecie może jakie były seryjnie montowane w 318i? bo na obecnym auto jest strasznym mułem tylko wyje a przyjemności żadnej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W m40 masz 4,4 lub 4,1. Takie byly montowane. Przy 4,1 przy ok 3 tyś masz jakieś 115km/h a przy 4,4 tylko 105.

Koledy zamiast pokazać jak to przyśpiesza to pokazuje jak jakiś koleś pali gumę i driftuje na publicznej drodzę. Pewnie MOD sie za to weźmie. Taki cośto ja swoim zrobię. Bo jaka niby sztuka zrobić "slajdzić" czy palić gumę....

 

PZDR>

Opublikowano
co ty tak z tym modem.. chcial film to mu link wyslalem link jak chodzi m20b20 z dyfrem 4.44.. co w tym zlego. :duh: i wcale zle nie poszedl jak na 129 konne m20b20 na suchym i 205 oponach falken - kolach chyba 16., mialem to wiem. pozdr
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź muszę zajść do kanału jak się zrobi ciepło i zobaczyć dokładnie jaki mam. Co do filmików pomogły mi w dokonaniu wyboru dyfra, dzięki nim również znalazłem jak to przyśpiesza :)

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
co ty tak z tym modem.. chcial film to mu link wyslalem link jak chodzi m20b20 z dyfrem 4.44.. co w tym zlego. :duh: i wcale zle nie poszedl jak na 129 konne m20b20 na suchym i 205 oponach falken - kolach chyba 16., mialem to wiem. pozdr

 

Taki slajd przy 30km/h do 50 to ja też robię głupim M40. Nic z tego filmu nie da się sensownego wywnioskowac po za tym że kierowca zrobi slajd przy 30km/h i się nie zabiję. Czy by był 4,1 4,4 czy 3,7 to tak samo by pojechał.

Po za tym w jednym poście piszesz ze przy 100 na 4.4 bedzie 100km a wcześnie pisałeś ze v-maks na takim dyfrze to 180. No sorki ale jak przy 100 bedzie 4tyś, to przy 180 bedzie ponad 7tyś. Trochę niespujne te zeznania :mrgreen: Cudów nie ma, to jest tylko 2,0 wiec mega torpedy z tego nie bedzie. Osobiście nie widzę nawet sensu robienia takiego swapu. Osiągi ulegną dosłownie minimalnej poprawie, jedynie wrażenia bedą lepsze bo jest momentu wiecej i klank silnika ładnieszy.

 

PZDR>

Opublikowano
Ja widzę sens ponieważ stary silnik jest na wyczerpaniu a ten mam po okazyjnej cenie do kupienia z całym osprzętem po nie dawnym remoncie od znajomego. A wie może ktoś napewno jaki będzie v-max takiego zestawu ?
Opublikowano
KRISS85.. bedzie 180 przy ok 7 tys obr.. tak Masz racje.. nawet ciut wiecej ok 7100 -7200.. moj byly silnik 2 litrowy byl na l jetronicu ktory odcina dalej niz motronic.. bo ma aparat w bloku a nie w glowicy i odciecie nie jest sterowane przez komputer tylko sprezynke na palcu w aparacie zaplonowym.. gdybym ta sprezynke zdjal czy tam zablokowal - nie mial bym odciecia wcale .. moglbym ja zakrecic tak wysoko ze korba bokiem by wyszla.. motronic w b20 odcina bodajze przy 6250- tak jak moje terazniejsze b25 i nie osiagnal bym 180km/h ( chwala dla ciebie ze czytasz ze zrozumieniem i nie dajesz sobie kitu wcisnac) .. ale moja b20 wychodzila poza 7tys.. poza obrotomierz delikatnie i odcinala :mrgreen: .. malo tego.. odcinala na gazie tak samo jak na benzynie.. kazdy myslal ze jezdze na bezynie.. wieczorem jak ciemno bylo potrafila niezle strzelac ogniem z wydechu.. i to nie sa opowiesci wyssane z palca tylko fakty :evil: pozdr.
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Opublikowano
Bawaraa345.. sory ze zmylilem cie bo patrzylem ile ja mialem na swoja m20b20 l jet na dyferencjale 4.44.. zwylka typowa m20b20 na oryginalnym nie dlubanym motronicu bedzie wolniej.. chyba ze wgrasz nowa mape z odcieciem na 7100 obr :mrgreen: jest gdzies strona gdzie mozna obliczyc przelozenia, skrzyni, dyfra, obroty silnika i zamienic to .na predkosc maksymalna - rowniez na kazdym poszczegolnym biegu.. jak znajde to wrzuce. :cool2:
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
EEE bo bedzie ostrzeżenie!!!! Edytuj ostatni post, a nie pisz 3 z rzędu!!!. Cosik nie ma za dużego wyboru i jak wpisuje inne dane dla przełożenia głównego to jakoś nie przelicza....
Opublikowano
Bawaraa345.. sory ze zmylilem cie bo patrzylem ile ja mialem na swoja m20b20 l jet na dyferencjale 4.44.. zwylka typowa m20b20 na oryginalnym nie dlubanym motronicu bedzie wolniej.. chyba ze wgrasz nowa mape z odcieciem na 7100 obr :mrgreen: jest gdzies strona gdzie mozna obliczyc przelozenia, skrzyni, dyfra, obroty silnika i zamienic to .na predkosc maksymalna - rowniez na kazdym poszczegolnym biegu.. jak znajde to wrzuce. :cool2:

 

 

Nie ma sprawy każdemu może się zdarzyć, dzięki również za stronę.

Mam jeszcze jedno pytanko ile trwa docieranie takiego motorku po kapitalnym remoncie kolega zrobił nim dopiero 2300 km.

Opublikowano
z tego co wiem to silnik dociera sie ok 1000 km. zalezy czy spokojnie czy na ostro docierany.. jak przejechal 2300 to mozesz spokojnie go grzac :D
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Opublikowano
z tego co wiem to silnik dociera sie ok 1000 km. zalezy czy spokojnie czy na ostro docierany.. jak przejechal 2300 to mozesz spokojnie go grzac :D

 

 

Na spokojnie był docierany, Dzięki za odpowiedz teraz tylko czekam na jakąś wolną chwile i się biorę do roboty

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Odkopuje ;p

czy w 2,0 miska będzie równie nisko jak w 1,8? bo przy moim zawieszeniu mam pewne obawy miskę mam około 8-10 cm nad ziemią a dzięki naszym kochanym drogą rysuje nią gdzie się da. Nie wiem jakie tu są sprężyny 60/40? jakiej grubości polecacie założyć płytę osłaniającą? Dzięki

Opublikowano
jak chcesz sprzedam ci kompletny silnik ze skrzynia całymi gratami i dyfrem o przełożeniu 4.27 :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.