Skocz do zawartości

320d zapach spalonego oleju + dziwny stukot


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Prosze o pomoc - sugestie w rozwiazaniu problemu.

Mianowicie ostatnio wymienialem olej wraz z filtrami powietrza itd. Nowy olej taki sam jak dotychczas czyli 5w30 castrola.

Wymienilem jeszcze oring pod czujnikiem oleju w misie olejowej troche sie pocil.

Po tym wszystkim okazalo sie ze 1 litr oleju kupilem za malo tzn kupilem 4.5L, wiec po wymianie podjexchalem na stacje i kupilem i dolalem, nawet mniej niz 1L i bylo juz max.

Moj problem polega na tym ze po wymianie gdy rozgrzej sie silnik slychac takie dodatkowe terkotanie nierowne cos w stylu alfabetu morsa trocha zalezne od obrotow silnika ale tylko podczas jazdy na biegujalowym tego nieslychac. dosc ciche ale slyszalne raz jest raz nie ma nei wiem co to jest nie jest to metaliczny sukot. Wszystkie oslony juz sprawdzilem i ponownie rozkrecilem i zalozylem myslac ze to moze oslona nie to nie jest oslona. Na zimnym silniku tego nie ma.

Generalnie pojawia sie przy zwalnianiu nie przy przyspieszaniu. Warkot ten pojawia sie dopiero gdy silnik sie rozgrzeje.

Dodatkowo na postoju obojetnie czy na zimnym czy na cieplym silniku gdy wlacze nadmuch okropnie smierdzi w kabinie ale nie spalinami tylko olejem takim spalonym olejem.

Bylem u mechanika sprawdzil wtryski sa OK. stwierdzil ze jednak to moze byc wina albo oslony albo paliwa jesli chodzi o ten stukot werkot.

Wymienilem juz separator oleju dalej to samo. Dodam jeszcze ze spalania podskoczylo mi o jakies 2 litry tzn. jak dotad miescilem sie w 6.7-6.9L tak teraz mam z trudem 7.8-8.0L.

Prosze o jakies sugestie czy np. zawieszone czy jako s tak zawor moze powodowac cos takiego?. Jak to mozna jeszcze sprawdzic oprocz kompa ktory nic nie pokazal.

Dodam ze jeszcze zauwazylem przy zmianie oleju ze przecieka delikatnie pompa vacuum. I tu tez mam problem mainowicie wydaje mi sie ze to nie jest przeciek na polaczeniu pompy z glowica tylko z pod tych 4 srubek na puszcze pompy.

Ten zapach oleju to raczej nie przez to ze pompa puszcza bo EGR az tak sie chyba nierozgrzewa zeby palil olej no chyba ze sie myle.

Opublikowano

Male sprostowanie.

Ten warkot zaczyna sie nasilac i slyszalny jest ewidentnie przy przyspieszaniu.

Mam prosbe o jakies sugestie. Dodatkowo zaczyna auto tracic moc.

Opublikowano

Kurcze nie wiem jak to sie stalo ale to mialo byc w dziale e46.

Bardzo prosze o przeniesienie tematu do dzialu odnosnie BMW E46 - sorry za pomylke

Opublikowano

Prosba do moderatorow:

Prosze o usuniecie tego tematu z dzialu e36 zalozylem podobny w dziale e46 tak jak mialo byc.

 

przepraszam i dziekuje

meggiel

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.