Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Borykam się z problemem sterowania turbo oraz EGRa, mianowicie obydwa elektrozaworki nie pracują poprawnie, co skutkuje tym że auto nie jedzie i dosc sporo pali.

 

Elektrozaworki są sprawne i czyste, przełożone z innego auta. Po czym wnioskuję, że nie działają ? Turbina załącza się od ponad 2 tys, a zawór EGR wogóle się nie rusza. Aha grucha od sterowania turbo tylko przy odpaleniu jest zaciągana, a przy przegazowaniu nie rusza się wogole.

Podciśnienie sprawdzone jest poprawne, nie ma przetarc na przewodach.

Zasilanie na wtyczce elektrozaworu cały czas wynosi ok. 8V. Czy przy przegazówce powyżej 2 tys powinno się zmienić ? Wedle moich domniemań powinno spaść do 0.... i teraz pytanie: co steruje tymi elektrozaworami ? Sterownik czy może jest jeszcze jakiś przekaźnik???

 

Aha jeśli pominę elektrozawór od turbo i podepnę podciśnienie bezpośrednio pod gruchę, to auto jest silne do 2 tys, a później wogóle nie jedzie, co potwierdza niepoprawną pracę elektrozaworów.

 

Rozumiem, że zmienna geometria łopatek jest po to, aby auto ciągnęło prawie od 1tys obrotów, aż pewnie do jakichś 4 tys. No chyba że się myle ....

 

Proszę o pomoc.

Opublikowano
Podbijam, gdyż nie mogę rozwiązać problemu. Co steruje eleltrozaworami? Jakiś przekaźnik? Sterownik? Proszę o odpowiedź bo jeżdżę dieselem a nie turbodieselem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.