Skocz do zawartości

Klin na kole pasowym mniejszy od wpustu na wałku??? 1.8 M40


WojciechMisiek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Kupiłem ostatnio E-36 w bardzo dobrym stanie w sumie za małą kasę bo 800zł to żaden pieniądz. Ale był mały problem... Wywaliło uszczelkę pod głowicą i olej który przedostał się do układu chłodzenia zamienił się w reakcji z płynem w masło... Rozebrałem wszystko, splanowałem głowice, dotarłem 2 zawory które przepuszczały, wymyłem wszystko i przystąpiłem do składania. Przy składaniu okazało się, że klin który jest na kole pasowym jest mniejszy od wpustu na wałku rozrządu i ma luz około 8mm po założeniu na wałek !! Chciałem to tak złożyć ale przyszło mi do głowy że jakiś mechanik mógł coś kiedyś spier... i zamienił koła !! Na zdrowy rozsądek nie może być luzu bo gdy popuści śruba to przestawi się rozrząd i głowicę szlak trafi !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co się zabierasz jak nie wiesz. Tak ma być. Ustawia siętym prawidłową pozycję wałak rozrządu. W książce sam naprawiam jest opisane co i jak się robi do wymiany rozrządu, link do ksiązki masz do ściągnięcia u gówy w dziale najczęście zadawane pytania. Miłej lektóry.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po to się zabrałem żeby czegoś się nauczyć i zaoszczędzić sobie nerwów i kasy u mechanika. Dzięki za pomoc.

 

No tak, ale zebyś robić rozrząd lub coś bardziej skomplikowanego, to wart się zaopatrzyć w jakąś literaturę a nie po omacku robić, bo co z tego ze zrobisz, jak zrobisz źle i rozerwie Tobie np. pasek i pokrzywisz zawory. Wał korbowy blokujesz, wałek ustawiasz na znak wg punktów (jeden na kole, drugi na obódowie), montujesz i napiasz pasek, w potem sprawdzasz ustawienie wałka, jak nie pasi to popuszczasz śrubę od kółka wałka roz. kręcą wałkiem (na zablokowanym kole zamachowym) i ustawiasz tak by mniej więcej grało. Już nie pamiętam dokładnie ale właśnie związan jest to z tym kradratowy m elementem na wałku rozrządu. Skręcasz na sztywno, odblokowujesz wał i hula

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedzę przy tym już dwa dni i dziś będzie trzeci... Zaczynam mieć tego dość. Blokuję koło wału korbowego bolcem 10mm a nie 8 jak pisali bo wtedy jest luz poza tym z przodu silnika ustawiam dokładnie na znaku. Kółko na wałku ustawiam na znaku, pierwsze krzywki w górze odpalam i silnik ma problem z wkręceniem się na obroty... Dusi się i przerywa... Widzę że jesteś z Sosnowca więc może rzucisz fachowym okiem na to wszystko? Mój numer 691-731-147 jestem z Kazimierza Górniczego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.