Skocz do zawartości

Klin na kole pasowym mniejszy od wpustu na wałku??? 1.8 M40


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Kupiłem ostatnio E-36 w bardzo dobrym stanie w sumie za małą kasę bo 800zł to żaden pieniądz. Ale był mały problem... Wywaliło uszczelkę pod głowicą i olej który przedostał się do układu chłodzenia zamienił się w reakcji z płynem w masło... Rozebrałem wszystko, splanowałem głowice, dotarłem 2 zawory które przepuszczały, wymyłem wszystko i przystąpiłem do składania. Przy składaniu okazało się, że klin który jest na kole pasowym jest mniejszy od wpustu na wałku rozrządu i ma luz około 8mm po założeniu na wałek !! Chciałem to tak złożyć ale przyszło mi do głowy że jakiś mechanik mógł coś kiedyś spier... i zamienił koła !! Na zdrowy rozsądek nie może być luzu bo gdy popuści śruba to przestawi się rozrząd i głowicę szlak trafi !!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co się zabierasz jak nie wiesz. Tak ma być. Ustawia siętym prawidłową pozycję wałak rozrządu. W książce sam naprawiam jest opisane co i jak się robi do wymiany rozrządu, link do ksiązki masz do ściągnięcia u gówy w dziale najczęście zadawane pytania. Miłej lektóry.

 

PZDR>

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po to się zabrałem żeby czegoś się nauczyć i zaoszczędzić sobie nerwów i kasy u mechanika. Dzięki za pomoc.

 

No tak, ale zebyś robić rozrząd lub coś bardziej skomplikowanego, to wart się zaopatrzyć w jakąś literaturę a nie po omacku robić, bo co z tego ze zrobisz, jak zrobisz źle i rozerwie Tobie np. pasek i pokrzywisz zawory. Wał korbowy blokujesz, wałek ustawiasz na znak wg punktów (jeden na kole, drugi na obódowie), montujesz i napiasz pasek, w potem sprawdzasz ustawienie wałka, jak nie pasi to popuszczasz śrubę od kółka wałka roz. kręcą wałkiem (na zablokowanym kole zamachowym) i ustawiasz tak by mniej więcej grało. Już nie pamiętam dokładnie ale właśnie związan jest to z tym kradratowy m elementem na wałku rozrządu. Skręcasz na sztywno, odblokowujesz wał i hula

 

PZDR>

Opublikowano
Siedzę przy tym już dwa dni i dziś będzie trzeci... Zaczynam mieć tego dość. Blokuję koło wału korbowego bolcem 10mm a nie 8 jak pisali bo wtedy jest luz poza tym z przodu silnika ustawiam dokładnie na znaku. Kółko na wałku ustawiam na znaku, pierwsze krzywki w górze odpalam i silnik ma problem z wkręceniem się na obroty... Dusi się i przerywa... Widzę że jesteś z Sosnowca więc może rzucisz fachowym okiem na to wszystko? Mój numer 691-731-147 jestem z Kazimierza Górniczego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.