Skocz do zawartości

318i e36 uszkodzony dyferencjał? Wina Oleju?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Posiadam BMW e36 318i z 92 roku - skrzynia automat

 

Mój problem zaczyna sie gdy puszczam pedał gazu.

Przykładowo jade sobie 90 km/h i po puszczeni gazu słyszę delikatne "szumienie" w okolicy tylnego napędu.

Szumi tylko wtedy gdy puszcze pedał gazu, nie jest to szumienie na tyle głośnie że przeszkadza ale nie mniej jednak wiem że szumi i coś z tym zrobić trzeba.

 

Na początku obstawiałem pompę paliwa ale samochód nie dusi sie wiec chyba jest w porządku.

Poczytałem trochę tematów o dyferze ale moim zdaniem gdyby było to np. łożysko to szumiało by bez względu na to czy mam wciśnięty gaz czy też nie...

 

Nie moge zasięgnąć porady mechanika bo znajduje sie w belgii a tutejszego języka nie znam...

 

Tym autem mam wrócic do PL (1600 km drogi) i boje sie zeby mi auto nie rozkraczyło sie na autostradzie

 

No i ostatnio zaklądając pod autko zobaczyłem że delikatnie cieknie z tylnego mostu - nie wiem czy ma to związek z "szumieniem" :cry2:

 

P.S.

Czy to normalne że gary w tym bmw "klikają" jak w dieselu? Olej nie był wymieniany (czarny jak węgiel a to przeciez benzyna) Czy to wina już zużytego oleju?

Opublikowano
Jeżeli masz wyciek z tylnego mostu,to może masz go za mało.Jak najbardziej brak oleju w dyfrze ma na to wpływ.Teraz pytanie czy masz szpere czy zwykły dyfer bo musisz wlać odpowiedni olej :norty:.Zrób to jak najszybciej bo może wystarczy dolanie oleju.No i uszczelnienie wycieku.
Opublikowano
tu właśnie problem bo nie wiem czy to szpera czy zwykly dyfer. Możliwość zajrzenia pod auto z kanału nie mam ;/ Poducze sie troche jezyka w tej kwestii i zawitam do mechanikia :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Łysy, ale w m40 to raczje ciezko było o szperę. Przynajmniej ja jeszcze fabrycznej takiej nie spotkalem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano

No mam rzadkość w tej wersji silnikowej,niżej masz mój numer vin.Też nie wierzyłem i oprócz vinu osobiście sprawdzałem :wink:

 

 

Dane pojazdu

Art.

Wartość

Numer podwozia WBACA91060KA16575

Kod typu CA91

Typ 318I (EUR)

Typoszereg E E36 (4)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M43

Pojemność skokowa 1.80

Moc 85

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor CORDOBAROT METALLIC (286)

Tapicerka STOFF KLEE/ANTHRAZIT (D6AT)

Data prod. 1995-05-16

Wyposażenie

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S209A LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (25%) Blokada dyrefencjału

S242A DRIVER AIR BAG+SERIES STRG WHL RIM(PUR) Kierownica z poduszką powietrzną

S243A AIRBAG FOR FRONT PASSENGER Poduszka powietrzna pasażera

S314A HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.

S340A PROTECTOR STRIPES IN BLACK Zderzak częściowo lakierowany

S410A WINDOW LIFTS, ELECTRIC AT FRONT Siłownik szyby elektryczny przedni

S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S464A SKIBAG Worek na narty

S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy

S498A HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne

S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł

S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa

S530A AIR CONDITIONING Klimatyzacja

S540A CRUISE CONTROL Tempomat

S556A EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY Wskaźnik temperatury zewn.

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S564A INTERIOR LIGHT PACKAGE Pakiet oświetlenia wnętrza

S651A BMW Bavaria C Reverse Radio BMW Reverse RDS

L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.