Skocz do zawartości

Jaka elastyczność w 323 oraz 328?


Rekomendowane odpowiedzi

Jeździłem A3 1,6 98r mam teraz 325I jeżeli szukasz taniego i oszczędnego auta żeby móc czasem depnąć...bierz A3 1,8T(mam wielu kolegów co jeżdzą z a3-club.net).Cześci:Całe przednie zawieszenie(końcówki,drążki,tuleje w wachacze ceny jak do B4 robota taka sama porównując do BMW 2xtyle kasy).Spalanie 1,8T w mieście jakim jest Radom 11-12l PB gaz do turbo Stag 2500zł.Zarobisz za rok wsadzisz chipa i masz 180kucy a wtedy już jest czym jechać...

A Bmw kup jak znajdziesz stałą prace...puki co na twoim miejscu brał bym A3 1,8 T...

Wykończenia A3vsE36 nie będe porównywał bo mam E46(a tutaj na plus dla E46).

...Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj,wsiądź odpal fure w gaz napier...szyby w dół,ryk silnika niech cię niesie:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Obydwa te auta są lepiej wyciszone i wykonane niż mój Passat, więc z jakością materiałów oraz hałasem w środku i tak nie będzie źle niezależnie co się kupi... Tak na dobrą sprawę to powinienem szukać obu modeli i kupić ten, który będzie w odpowiednim dla mnie stanie, bo wiadomo, że łatwo nie jest przy tych mocniejszych silnikach - nie dość że jest ich bardzo mało to trafiają najczęściej w ręce katowników... Jednak ogólnie E36 przekonuje mnie większą ilością miejsca w środku i silnikami R6. Ale z kolei zimą mogą być problemy z tylnym napędem i niewielkim prześwitem - mieszkam na wsi i często drogi są niewystarczająco odśnieżone :( Hm... Własnej kasy i tak nie mam więc zdążę sobie wszystko przemyśleć :P

Dziękuję wszystkim za wszystkie wpisy! :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Nie wiem czy dobrze robię odkopując temat, ale uważam, że problem nie został w pełni rozwikłany z powodu braku rzeczywistych pomiarów ;) A myślę, iż znajdą się potomni, którzy dokładnie jak ja, będą szukali mocnej benzyny mając dylemat czy jednak brać diesla :P

Dla przypomnienia: wątek założyłem ponad 2 lata temu szukając E36, jednak po oglądaniu kilku egzemplarzy stwierdziłem, że to jednak model przeważnie mocno wypracowany i korodujący. Z zakupem auta wstrzymałem się korzystając z niezawodności Passata TDI przez kolejne miesiące :) Około rok temu padła decyzja, że E46 będzie w zasięgu budżetu. Najpierw szukałem tylko 328, jednak przez kilka tygodni nic konkretnego się nie trafiało, więc zacząłem brać pod uwagę 323. No i właśnie znalazłem ładne 2.5 170KM w sedanie :8)

Teraz konkrety, o które sam kiedyś pytałem (wyniki uśrednione, bo ciężko znaleźć płaskie i proste odcinki drogi, pomiary wykonywane na LPG, na benzynie będzie do kilku % lepiej):

4. bieg 60-100: 8,8s

5. bieg 80-120: 11,6s

Do tego inne przydatne wartości:

0-100km/h: 8s (na PB)

3. bieg 60-100: 6s

3. bieg 80-120: 6s

4. bieg 80-120: 8,8s (na PB miałem 8,5s, a instrukcja podaje 8,4s)

Bez redukcji wyniki mają się na poziomie słabego/średniego diesla, po redukcji znacznie lepiej, ale w mocnym dieslu przecież też można zredukować :P Mniej więcej taka jest sprawa w praktyce, że trzeba mieć zawsze o bieg niżej niż w ropniaku, aby czuć proporcjonalne "wciskanie w fotel" przy niewysokich obrotach. A i to nawet nie daje pełnych rezultatów, ponieważ silnik R6 jest tak cichy i kulturalny, iż wydaje się, że na prawdę nie idzie z "dołu" :P Dopiero stoper pokazuje realne wyniki. A subiektywne są znacznie większe w dieslu (w CR będzie mniejsza różnica, ale tutaj mowa o VP i PD) ze względu na głośniejszą pracę po dodaniu gazu.

Podsumowując: po ponad 10. tys. km zrobionych R6-ką nadal brakuje mi momentu i wątpię żeby 2.8 było pod tym względem dużo lepsze :P Na szczęście wysokie obroty i dźwięk rekompensują inne braki ;) Dla wymagających polecam większą pojemność albo turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dziś mierzyłem swoje czasy w 328Ci (1999) - M52B28TU:

4. bieg, 60-100: 7,25 s.

5. bieg, 80-120: 9,1 s.

Czasy uśrednione z 3 pomiarów, na autostradzie, było w miarę płasko cały czas, temp. 15 stopni, pełna seria. Wydaje mi się, że czasy podane na pierwszej stronie wątku (8,2 oraz 10,4) są zdecydowanie zawyżone lub sczytane przez pomyłkę z innego modelu. No bo raczej nie możliwe, żeby była taka różnica między sedanem a coupe...

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między sedanem a coupe nie powinno być różnic w osiągach. Chyba, że przy prędkościach bliskich maksimum aerodynamika coupe będzie minimalnie lepsza. Ale w elastyczności, o której mowa największe znaczenie będą mieć (poza oczywiście stanem silnika) warunki drogowe.

Jeszcze się zastanawiam czy może różne skrzynie były wkładane. Z filmów na YouTube zauważyłem, że niektóre R6 robią 110 km/h na drugim biegu, a ja np. przy 97 mam odcięcie. Z kolei na piątce przy 2000 rpm licznik pokazuje jakieś 78-79 km/h. Jeżeli ktoś ma inną skrzynię to niech o tym napisze.

Zapomniałem dodać, że w temacie była kiedyś mowa o średnim spalaniu w warunkach pozamiejskich przy oszczędnej jeździe. Otóż zejście do 10l LPG jest możliwe raczej tylko w trasie. Ale jak komuś się nie spieszy to średnio 11 można zrobić ;-) Benzyny idzie niecałe 0,5l na 100 km latem i co najmniej litr zimą.

Jeżeli ktoś ma silnik M54 to też bym prosił o jakieś wyniki pomiarów :-)

Edytowane przez Elvis90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynie były zbliżone, zdecydowanie różniły się dyfry. 328 i 330 mają 2.93, co daje w efekcie najdłuższą możliwą skrzynię w benzynie e46. 323 ma minimalnie krótszą 1. i 2., minimalnie dłuższą 4. i "krótszy" dyfer. Tutaj masz rozpiskę i wygodny kalkulator prędkości (w mph) na danych biegach, przy różnych skrzyniach, dyfrach, odcinkach, etc. http://www.bokchoys.com/differential/e46_gear_ratio_calculator.htm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, miałem na myśli ogólne przełożenie, a nie samą skrzynię :duh:

 

Edit 6.10.2014.

Witam ponownie, niedawno podczas czyszczenia przepustnicy odkryłem, iż mam uszkodzoną DISĘ (membrana nie trzymała podciśnienia) i z taką jeździłem przez dłuższy czas - prawdopodobnie nawet od momentu zakupu. Po wymianie auto jeździ lepiej niż kiedykolwiek, więc zrobiłem kolejne pomiary w swojej 323i, które bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły:

4. bieg 60-100: 7,7s

4. bieg 80-120: 7,8s (instrukcja podaje 8,4s)

5. bieg 80-120: 10s

Elastyczność z "dołu" poprawiła się drastycznie. Dopiero teraz poczułem co znaczy podwójny Vanos :)

Edytowane przez Elvis90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

E46 320i Touring (2003r) M54B22 170 KM 210 Nm:

4. bieg 80-120: 9,5 s (instrukcja podaje 9 s)

5. bieg 80-120: 12 s

 

E46 330i M54B30 dyfer 3,38 (pomiary znalezione na innym forum):

4. bieg 80-120: 6,9 s (instrukcja podaje 6,9 s, ale dla dyferencjału 2,93)

5. bieg 80-120: 9,1 s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.