Skocz do zawartości

320 M52b20 -mala modyfikacja silnika --pytanie.


ATIK

Rekomendowane odpowiedzi

mam silniczek 2.0 vanos M52b20 blok zostaje i tłoki zostaja chce wymienic tylko korbowody 135mm (M52b28) i wał (wał m52b28) tylko ciezko kupic same korbowody bez tlokow od 2.8 bo jak sa to odrazu z tlokami a jak wiadomo tłoki wtedy nie podejda bo bym musial blok wymienic.ale mniejsza o to. a co z komputerem?chyba trzeba by program wtedy zmienic? mam racje?i ile KM dałaby mi taka modyfikacja? i czy dałbym sam rade to wymienic czy raczej do mechanika?

Moje Coupe------------------> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=160279


Potrzebujesz nowych części ? Dobrych znanych marek ?lub tańszych zamienników? pisz na pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w m52b28 jest wykorbienie 84mm w m52b20 wynosi ono 66mm i masz korby 145mm

Więc teoretycznie będzie działać. tylko musisz dać grubszą uszczelkę pod głowicę bo cr wyjdzie Ci strasznie wysokie.

Sam nie wiem czy dasz radę ale jeśli masz pojęcie o mechanice to próbować możesz.

Do tego należy wymienić oczywiście panewki i pierścienie przy okazji jeśli i tak mamy wszystko rozłożone.

 

Jesli chodzi o komputer to można by zainstalować DET2/3 albo smt6

Chociaż przepływka sprawna powinna dać radę jeśli zmienisz obudowę na ta od m5*b25

I oczywiście wtryski od m50b25 wraz z regulatorem ciśnienia. Bo będziesz miał pojemność 2533cm2

do tego przydało by się kolektor wydechowy i resztę wydechu oraz kolektor ssący z b25

moc w granicach 190KM

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.wielkie dzieki kolego.widze ze masz pojecie w tym temacie.a powiedz mi czy to bedzie mi sie oplacac czy lepiej odrazu zrobic swap na 2,5? a nie wiesz moze ile mechanik by wziol za taka modifikacje co napisales? aha ale czy moge wymienic tylko korbowody i wal? bez zadnych pierscieni i programow??

Moje Coupe------------------> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=160279


Potrzebujesz nowych części ? Dobrych znanych marek ?lub tańszych zamienników? pisz na pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiąc swap na m50b25 masz niby te 192KM w serii ale... nigdy nie wiadomo w jakim stanie jest silnik. i jeśli ma te 200 tyś przejechane to i tak czeka cię nie długo jego remont. Więc 2 razy ta sama robota. Koszt swapu w zależności od warsztatu może być różny ale dając 1500zł za silnik i 1000zł mechanikowi masz sumkę 2500zł już.

panewki i pierścienie nie są takie drogie a poprawi się kompresja i silnik będzie miał swoją moc. więc ja bym robił remont dla pewności. (zajmuje się tym na co dzień i nikt nie narzeka)

Ja kupuje pierścienie w zależności od klienta ale można trafić części czasem bardzo tanio

Pierścienie 190zł

http://moto.allegro.pl/pierscienie-tlokowe-bmw-m-50-b-20-fi-80-1-5-1-75-3-i1928585222.html

Panewki 330zł

http://moto.allegro.pl/panewki-glowne-bmw-318-525-tds-i1911690213.html

http://moto.allegro.pl/panewki-korbowodowe-bmw-e34-e36-e39-2-5-td-m51d25-i1947355342.html

Zakładam te z diesla bo są wytrzymalsze :cool2:

Wał m52b28 350zł

http://moto.allegro.pl/wal-korbowy-bmw-m52-2-8-m52b28-1x-vanos-wawa-i1943356356.html

Uszczelka 135zł

http://moto.allegro.pl/uszczelka-glowicy-bmw-e36-e34-e39-e38-m50-m52-i1909399930.html

do tego śruby głowicy 100zł

prowadnice zaworowe ok. 50zł

razem ok. 1200zł + robocizna mechanika max 500zł i nie masz obawy że coś się wys..a nie długo.

Dodatkowo sprzedając resztę swoich gratów możesz odzyskać parę groszy.

Do zrobienia tego wszystkiego potrzeba mechanika bo trzeba podnieść trochę silnik żeby dostać się od dołu do korb. inaczej micha nie wyjdzie.

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli po tych modach mialbym jakies 190 KM tak? a ile to by u ciebie kosztowalo jezeli sie tym zajmujesz i skad jestes jak moge wiedziec.mam nadzieje ze pozniej nie mialbym problemow z obrotami silnika i wogule?

Moje Coupe------------------> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=160279


Potrzebujesz nowych części ? Dobrych znanych marek ?lub tańszych zamienników? pisz na pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem że korby zostaja stare tylko myszą być 135mm. A ceny które podałem są przykładowe. za korby sprzedawca wału nie powinien wziąść więcej niż 100-120 zł. O tym nie pisałem bo napisał przeciez autor postu

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.