Skocz do zawartości

gleniek

Zarejestrowani
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    trojmiasto

Osiągnięcia gleniek

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. gleniek

    ile oleju biora wasze bmki??

    Z tego, co widze po wypowiedziach w tym temacie, is-y biora olej i chyba trzeba sie z tym pogodzic. To dokladnie tyle Ci wziela co moja - ok 0,4 na tysiac. Wczesniej kolega pisal, ze 4-5 litrow na 10tysiecy czyli na jedno wychodzi. A jaki masz przebieg?
  2. gleniek

    ile oleju biora wasze bmki??

    No 2 litry na tysiac to juz raczej szukal bym wyciekow, ale 0,5l/1tys uwazam do zaakceptowania :) A co do 60km/h na jedynce to nie jestem z tych :) Staram sie nie wchodzic na czerwone pole (zawsze ponizej 6tys), ale z drugiej strony silnik m42 jest bardzo mulasty ponizej 4tysiecy obrotow, a wydaje mi sie ze powyzej 5tysiecy schodzenie oleju jest rzecza naturalna i potrzebna :)
  3. Jesli pytasz o to, ze ustawiajac pokretlo na niebieskie nie masz wplywu na temperature z nawiewu 'w twarz' nie jest niczym nadzwyczajnym, bo wtedy beemka bierze powietrze prosto z obwodu klimy, nie przepuszczajac go przez wymiennik i tak powinno byc (chyba, ze sie myle :) ). Moj problem polega jednak na tym, ze wtedy znaczaco spada przeplyw strumienia powietrza i raczej obawiam sie, ze cos jest przytkane - dlatego opinie w tej kwestii :)
  4. gleniek

    ile oleju biora wasze bmki??

    Ja swoja 12-letnia 318is (ponoc 170tysi przebiegu) od wymiany uszczelek obudowy lancucha rozrzadu i zalania swiezym olejem (polsyntetyk) przejechalem 2tys (bez wyciekow juz) i wziela mi 0,8litra (wczesniej - kiedy olej lal sie po calym silniku schodzilo ponad 1l na 1tys km). Noge mam raczej ciezka, zwlaszcza w trasie lubie ja przycisnac (a wiekszosc z tych 2tysi byla zrobiona w trasie). I powiem, ze nie uwazam tego spalania za cos zlego, a co wiecej - pogodzilem sie juz z zywotem dolewacza. Uzasadnienie? Niedawno jechalem 3-letnim 2,5litrowym turbodoladowanym volvo v70 z przebiegiem 90tysi (ktore normalnie nie bierze oleju) w trase okolo 2tys km i zjadlo mi cos w przedziale 1-2 litry (co prawda mialo juz troche przejechane od wymiany, wiec licze, ze ja sie przyczynilem do ubytku ok 1 litra)!! Teraz to volvo przejechalo kilka tysi w miescie i nic oleju nie ubylo. Tak wiec moja konkluzja jest prosta: jesli macie ciezka noge to olej pewnie Wam bedzie ubywal i nie ma co nad tym plakac, zwlaszcza bedac posiadaczem bmw ktore, jak tu jeden z przedmowcow wspomnial, ma luzniejsze pierscienie. Pozdrawiam!
  5. Witam. Mam E36 z 2-strefowa polautomatyczna klima. Ostatnio zmienilem mikrofiltr i zaciekawila mnie taka rzecz: temperature ustawiam na np 18 stopni po obu stronach, wentylator na max, kierunek ustawiam na 'w twarz' i teraz gdy ustawiam nawiew pokretlem przy centralnym wylocie powietrza na zimny - powietrze dmucha bardzo mocno (ale jak wiadomo nie mam wtedy wplywu na temperature tegoz powietrza za pomoca pokretel 2-strefowej regulacji temperatury), gdy jednak ustawiam tym pokretlem na cieple (dzieki temu mam wplyw na temperature wylatujacego powietrza), powietrze ledwo dmucha, tak jakby wentylator byl ustawiony w polowie zakresu. Gdy nadmuch ustawiam w pozycji innej niz 'w twarz', wydajnosc zawsze jest bardzo mala (to wynika z tego, ze powietrze z wylotow 'na szybe' i 'na nogi' nie podlega regulacji pokretlem cieple-zimne). Pytanie jest nastepujace: czy taka sytuacja jest normalna, a moze jest jeszcze jakis dodatkowy filtr (wymienilem ten pod schowkiem)? Z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam!
  6. gleniek

    Awaria check control?

    Przeszukalem forum i znalazlem to: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=33320&highlight= Czyli ogolnie wynika, ze jesli nie masz czujnika poziomu cieczy w spryskiwaczu to mozesz byc pewny, ze checka na 90% nie ma.
  7. wskazowki: 1. wahacz po wykreceniu z gniazda w progu mozesz latwo zablokowac za pomoca cegly wlozonej pionowo miedzy wahacz a plastikowa okladzine nadkola oraz podpory pod wahacz (np podnosnik lub lapa) 2. pamietaj o odkreceniu uchwytu przewodu hamulcowego od wahacza, zeby nie urwac tego przewodu 3. w uchu wahacza zostanie najprawdopodobniej metalowa czesc tulei, wiec bedziesz musial ja skuc - bedziesz widzial, ze to inny rodzaj metalu niz sam wahacz 4. do wykrecenia srub gniazda wahacza bedzie Ci potrzebny klucz o ramieniu jakies 50cm, bo one tam mocno sie zasiedzialy :) 5. wciskajac tuleje pamietaj, zeby ja scisnac np metalowa opaska zaciskajaca - bedzie latwiej to chyba wszystko, co mi sie nasunelo. ogolnie calosc da sie przeprowadzic bez podnoszenia calego samochodu i bez kanalu powodzenia :)
  8. nie ma sie co przejmowac. tuleja to nie az tak wielki koszt: 40 zlotych. jesli nie zmieniales jeszcze od nowosci to obecnie produkowane wygladaja zupelnie inaczej niz te oryginalne (nowe nie maja takiego gumowego kolnierza). wymiana - jesli sie wie jak i ma sie narzedzia - to ok 20minut na tuleje:) ja nie wiedzialem :D w razie co moge opisac co i jak bo przez to przechodzilem niedawno i wspomnienia sa swieze
  9. u mnie rzucalo tylem i stukotalo na dziurach bo zuzyla sie gumowa tuleja laczaca tylny wahacz z progiem (wahacz mogl ruszac sie lekko w lewo i prawo). sprawdz wizualnie, a jesli nie zauwazysz ze ta guma jest uszkodzona, to sprobuj lomem poruszac w tym gniezdzie w lewo i prawo i jesli bedzie luz to masz odpowiedz :)
  10. gleniek

    Awaria check control?

    tzn nie do konca o to, bo chcialbym jednak miec opcje sprawdzania usterek :) pozdr
  11. gleniek

    Awaria check control?

    dzieki, wlasnie o to mi chodzilo. wychodzi, ze nie mam opcji sprawdzania usterek. tez mnie to dziwi, ale coz...
  12. gleniek

    Awaria check control?

    Czy ktos wie moze co moze oznaczac, gdy po wcisnieciu przycisku chceck control na ekranie komputera zapalaja sie wszystkie pola znakowe? Wyglada to mniej wiecej tak: [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] ... [] + LEGENDA: trzy kropki, bo nie pamietam ile tam jest pol [] - zapalenie wsyzstkich diod z jednego pola znakowego. + jest na poczatku albo koncu, nie pamietam Zainteresowalo mnie to, gdyz po przepaleniu sie zarowki i wcisnieciu chceck controla komputer zamiast wyswietlic stosowny komunikat, pokazuje ta bzdure. Beemke mam prawie od roku, przejechalem nia ok. 15tys. i taki stan rzeczy byl od zakupu, ale wtedy nic nie bylo przepalone wiec myslalem, ze tak to powinno wygladac. Czy to moze byc efektem np niestykajacego przewodu, albo np cofniecia licznika? Ktos juz sie spotkal z czyms takim? Dodam jeszcze, ze wszystkie inne opcje komputera dzialaja w 100% sprawnie. moja becia to: E36 318iS coupe, marzec 1995, komputer jest w wersji najbardziej rozszerzonej (chceck, timer, kodowanie, dystans, spalanie itd.) Za odpowiedz z gory dziekuje :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.