Skocz do zawartości

AleKey

Zarejestrowani
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 530d 218KM
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia AleKey

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Wracam do pytania - czy uszkodzone moduły MPM i sterownik instalacji powietrza mogą powodować błędy komunikacji które będą wyrzucały taki błąd?
  2. OK, wielkie dzięki.
  3. Oczywiście, to sprawdziłem (po lekturze forum) w pierwszej kolejności, było i jest sucho, możliwe ze zalanie było u poprzedniego właściciela stąd te uszkodzenia... Ale przy sprawdzaniu wody nie wpadłem na to żeby od razu sprawdzać te moduły, więc po kilku dniach wróciłem znowu pod koło zapasowe. Na dziś- jak pisałem wcześniej - wiem że po fizycznym odłączeniu tych modułów pobór prądu jest ok. Oba maja zapach przypalonej elektroniki, poza tym, laminat który na nich jest wygląda jakby się stopił i spływał... Nie znam natomiast odpowiedzi na pytania które zadałem: jak je podłączyć (pod prądem czy nie?) czy je kodować? chciałbym uniknąć sytuacji, kiedy zakupię działające moduły i uszkodzę je przy podłączaniu..
  4. Update: bezpiecznik 13 'kradł' prąd. Po dalszych poszukiwaniach okazało się, że odpowiedzialne są za to 2 moduły: MPM i sterownik dopływu instalacji powietrza. U mnie odpowiednio o numerach: 6135-6982347-01 (MPM) i 3714 6 784 314-01 (ster inst dopływu powietrza). W Aso powiedzieli mi że numer MPM (poprawiony sterownik) ma teraz taki id: 6135926627 (btw, gdyby ktoś był zainteresowany to w Aso w Wawie kosztuje on 705,31 pln brutto....) odłączenie obu powodowało spadek prądu po zamknięciu no około 0,68 A, po kilku minutach 0,35 A, po uśpieniu do 0,01 A (mierzony znowu na skali 10A, więc nie wiem z jakiego wyniku dokładnie zaokrąglił do 0,01A). Włożenie obu naraz lub któregokolwiek z nich powodowało pobór prądu w przedziale od 6 A do 3 A (zaczynał spadać z poziomu 6A, brał coraz mniej - ale widoczne były duże wahania, po czym po spadku poniżej 3A, znowu startował z poziomu 6A, spadał itd. itd. Najważniejsze pytanie które mam do bardziej doświadczonych kolegów: - czy mogę po prostu włożyć zamienniki tych modułów po zakupie - będą działać czy też mogę je uszkodzić? - czy włożyć je na odłączonym prądzie, a po włożeniu podłączyć akumulator? czy włożyć na podłączonym akumulatorze? - czy któryś z nich/oba wymagają rejestracji - kodowania żeby działały w moim aucie? Jeśli ma to znaczenie, to wiem że całkiem niedawno, poprzedni właściciel wymieniał pompę powietrza zawieszenia. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
  5. F13 udało zidentyfikować.. teoretycznie powinienem na nim mieć: - zasilanie czujnika paliwa w lewej komorze - zasilanie zewnętrznego czujnika temperatury - CAN bus high/low (? ale co high i low to nie mam pojęcia) - wskaźnik poziomu płynu chłodzącego - wskaźnik poziomy płynu spryskiwacza - zasilanie (?) pompy paliwowej są 2 możliwości: 1. dostać się do wtyczki pod zegarami i sprawdzać wypinając kolejno piny - ale nie mam pojęcia jak czasochłonne moze być odkręcanie zegarów. 2. lokalizować fizycznie każde urządznie i próbować wypinać z niego wtyczki żeby sprawdzić zużycie paliwa. Może ktoś to już przerabiał?
  6. Jeśli masz e70 - bezpiecznik nr e39 jest połączony jest u Ciebie z modłuem car access system. Moduł fizycznie powinien być lewej stronie kierownicy pod deską. Może spróbuj go odłączyć i wtedy sprawdzić pobór prądu na bezpieczniku. Z drugiej strony do akumulatora, wpięty oryginalnie najbliżej tylnej kanapy (przynajmniej na wizualizacji pdf tak wygląda). btw. a czy sprawdzałeś sam akumulator..? mimo że nowy, czasem zdarza się jakiś trefny. Spróbuj odłączyć na kilka/kilkanaście godzin, zmierz parametry przed i po - będziesz wiedział czy bez obciążenia nic mu nie dolega..
  7. Witam. Po 3 wieczorach poszukiwań, udało mi się namierzyć złodzieja prądu w aucie. Po wyjęciu bezpiecznika 13 (instrument cluster według angielskiej rozpiski), chwilę przed stanem uśpienia auto zużywa 0,18A, po uśpieniu 0,01A (na mierniku nie miałem dokładniejszej skali). Czy macie pomysł gdzie/jak szukać odbiornika który jest podpięty pod ten bezpiecznik? A może ktoś dysponuje schematem instalacji?
  8. Gdyby ktoś kiedyś szukał - demontaż klapy opisany jest.. w instrukcji obsługi (wersja Polska, IV/05) na stronach 206-207 - rozdział dotyczący zmiany koła zapasowego.
  9. Wracam z kolejnym pytaniem. Przerobiłem już kilka wersji INPY z chomika, znalazłem też na innych forach, niestety, próba połączenia z silnikiem kończy się zawsze tak: Group file: D_motor, D_0012. IFH-0009 NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT. Czy macie pomysł co sprawia, że ten błąd się pojawia? Inne sekcje (Body, Functional jobs, safety modules) działają i mogę się z nimi komunikować - czytać błędy, dane live. Engine jednak nie.. Poprzednio instalowałem INPE na wirtualce (pod XP), tym razem spróbowałem pod WIN 7 (w trybie zgodności z XP), ale z mojego punktu widzenia działa tak samo - bez możliwości podłączenia się do silnika.
  10. Witam, może ktoś podpowie jak zdemontować pokrywę koła zapasowego - chciałbym się dostać do MPM. Koło zapasowe jest w osłonie przypominającej usztywniony filc. Żeby go wyjąć (bez uszkodzenia) muszę zdjąć czarne plastikowe pokrywy wzdłuż bagażnika - są mocowane 2 śrubami (bliżej klapy bagażnika) oraz 2 plastikowymi zatrzaskami (pierwszy mniej więcej na środku plastikowych pokryw, drugi przy samym brzegu od strony zawiasów). Drugi zatrzask wydaje się niemożliwy do wyjęcia bez demontażu klapy przykrywającej koło zapasowe, mocowanej 2 wkrętami na każdym zawiasie, dodatkowo klapa jest na 2 siłownikach. Czy muszę odkręcać wkręty na zawiasach? Czy muszę odkręcać/ lub rozpinać/ siłowniki? Może jest jeszcze inny sposób?
  11. Czyli M57 mam, to by wiele wyjaśniało. Dzięki
  12. Witam, czy mógłbym prosić o podpowiedź jak dodać silnik w INPA do: e61, 530d, N57, 218 ps. przeszukałem forum ale wprost nigdzie to nie jest napisane. Zawartość pliku E60.eng w tej chwili u mnie wygląda tak: [ROOT_MOTOR] DESCRIPTION=Engine ENTRY= MS450,MS 45.0 for M54, ENTRY=,, ENTRY= ME9_N62,ME 9 for N62, ENTRY=,, ENTRY= MS_S65,MS S65 for S85, ENTRY=,, ENTRY= D50M57,DDE 5.0 for M57, ENTRY=,, ENTRY= D51M67M,DDE 5.1 for M67 Master, ENTRY= D51M67S,DDE 5.1 for M67 Slave, ENTRY=,, ENTRY= VVT_14,Variable Valve Train Bank 1-4, ENTRY= VVT_58,Variable Valve Train Bank 5-8, ENTRY=,, ENTRY= EKP_60,Fuel pump EKP, ENTRY= EKPM60_2,Fuel pump EKP from 03/04, dziękuję za pomoc.
  13. Z informacją o szczegółach, delikatnie mówiąc, jest trudno. Temat zamknięty. btw, w jaki sposób otrzymujecie tłumaczenie kodowania vin? jak rozkodować znalazłem, ale tłumaczenia nie - translate google? (jeśli poruszyłem wątek nie w tym miejscu w którym powinien się znaleźć, to proszę adminów o wybaczenie).
  14. Faktycznie - trochę niejasno się wyraziłem. Najchętniej zakupiłbym kombi z dieslem, ale sedan również wchodzi w grę, jak i to że o benzynie też trochę myślałem. Dziękuję za pomoc przy VIN, auto według mnie ma zadziwiająco niski przebieg, no i sprzedaje się już od prawie dwóch lat..tutaj o tym: http://www.bezwypadkowy.net/forum/59-ocena-auta/40171-sprawdzenie-samochodu-bmw-535-vinwbanj91050cr67107
  15. Witam serdecznie Szanownych Forumowiczów. Jako że przymierzam się do zakupu E60 - 530d lub 535d, trafiłem tutaj. Być może ktoś z kolegów wie coś na temat tego auta. Może ktoś je już oglądał - na innym forum znalazłem info że auto próbuje się sprzedaż już jakiś czas. http://otomoto.pl/bmw-535-C28770043.html http://www.staszowski.pl/2482,bmw_535.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.