Witam! Jestem Paweł i ostatnio(dokłdnie 15 czerwca) kupiłem swoje pierwsze auto od znajomego znajomego z forum, który też jest na forum, więc tak jakby też jest moim znajomym. Jakby nie było wszyscy się znamy i jest fajnie. Kupiłem auto, oczywiście BMW e46 z 99roku, przed liftem w sedanie. Cena była okazyjna i sprzedawcy dobrze z oczu patrzy więc dlaczego nie? Jeżdżę nią już kilka tygodni i jest jak narazie bardzo zadowolony, nic sie wielkiego nie dzieje, wszystko jest jak w przysłowiowym zegarku, nic nie stuka, nie puka i prze do przodu jak głupie. Przebieg 266tys Silnik faktyczny w aucie to 1,8 118km Dołożona roleta tylnej szyby Zamontowana instalacja gazowa STAG 4 Rozkodowany VIN: Numer podwozia WBAAL11020JN22782 Kod typu AL11 Typ 316I (EUR) Typoszereg E E46 (4) Seria 3 Rodzaj konstrukcji LIM Układ kierowniczy LL Drzwi 4 Silnik M43/TU Pojemność skokowa 1.90 Moc 77 Napęd HECK Skrzynia biegów MECH Kolor ORIENTBLAU METALLIC (317) Tapicerka STOFF FLOCK RAUTE/ANTHRAZIT (E3AT) Data prod. 1999-05-05 Wyposażenie: Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna S660A RADIO BMW REVERSE Radio BMW Reverse (C42) L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki Wyposażenie seryjne Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S305A FERNBEDIENUNG F.ZENTRALVERIEGELUNG Pilot do zamka centralnego S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów Cóż można jeszcze dodać. Wizualnie jeszcze nic nie zmieniałem oprócz umycia go i wrzucenia na przód dywaników gumowych, niestety pracuje w terenie więc błoto, kurz, piasek, ziemia, śnieg i wszystko co się przyczepi du butów będzie lądować na dywaniku stąd ta zmiana. Reszta zostało tak jak kupiłem. Siedzenia skórkowe dokładane, podłokietnik dokładany, kierownica poliftowa również dodana. Najbardziej zastanawia mnie szyberdach którego w vinie znalazłem a nie mam na aucie. Na tylnej klapie jest lekka parcha ale dostałem "w komplecie" tylną klapę w kolorze, także jak znajde wenę to się wezmę za wymiane oraz dostałem również aluski takie jak na zdjęciu. Poczekają na następne lato, bo te oponki co mam na aucie zostaną już do zimy(na dotarcie). Kilka zdjęć, na ostatnim auto jest po umyciu, reszta jeszcze przed: http://i.imgur.com/OyAssKC.jpg http://i.imgur.com/EwaZ9qD.jpg http://i.imgur.com/nSO4UuZ.jpg http://i.imgur.com/wSdWFG5.jpg http://i.imgur.com/xIDpVkb.jpg http://i.imgur.com/D4RHhSO.jpg http://i.imgur.com/PUlKxuk.jpg http://i.imgur.com/Mh0nLjk.jpg http://i.imgur.com/G12dY7G.jpg Wymieniono: Od kupna auta wymieniłem pasek od klimy i lekko zaczęło się z silnika saczyć olej. Po modlitwach i szeregu Podejść do naprawy w końcu udało się wymienić uszczelke + oringi pod obudową filtra oleju i teraz już wszystko gra i tańczy. Plany wymiany; Planuje wymienić jeszcze plastik podszybia przedniej szyby bo jest lekko porwany, dodać uszczelkę dolną tylnej szyby i zmienic tylną klapą. Jakbym się uparł, możnaby zmienić loga marki na przedniej i tylnej klapie bo są lekko powminane. Przednia lewa szyba od pasażera przy zamykaniu czasami zgrzytnie. Szukałem na forum i prawdopodobnie jest uszkodzona prowadnica szyby. Nawet chciałem się zabrać żeby tam zajrzeć, ale moje niewielkie doświadczenie w mechanice czy jakimkolwiek obyciu z autami zniechęcało do roboty i ostatniecznie poduszka powietrzna którą znalazłem pod tapicerką całkowicie odjeła chęć zabawy z tą "wybuchową" zabawką. Auto ma już 15 lat, nowe nie jest ale mocno mnie boli zadrapanie koło nerek, któro oczywiście nie będzie widoczne na zdjęciach(nie ma sie czym chwalić). Pomijając już masę odprysków na przedniej masce, czy jest sens to malować czy może poszukać gdzieś na szrocie maski w tym kolorze? A jeżeli malować to cały element czy może tylko "pas" przodu maski? Tutaj kończe swe wywody. Nie będzie to jakiś super rozwijający się projekt, chce go utrzymać w stanie w miare oryginalnym czy tam w dobrym guście i możliwości poruszania się tą furkę bez pocenia się przed każdą dziurą czy progiem zwalniającym, to nie mój styl. Nie będzie low&slow tylko high&fast :D kozacko(stoi wysoko jak koza) Jeżeli jeszcze Ci się chce to czytać to dzieki wielkie za wytrwałość. Liczę na wsparcie, komentarze pozytywne i negatywne, zniosę wszystko. Możecie podawać jakieś pomysły co zmienić, czego nie ruszać itd itd.