Skocz do zawartości

Szymek3392

Zarejestrowani
  • Postów

    75
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 330d
    E87 318d
    F31 320d

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Szymek3392

Entuzjasta marki

Entuzjasta marki (6/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Tydzień na forum

Najnowsze odznaki

2

Reputacja

  1. Też mam takie przeczucie. Spróbuję precyzyjniej zamontować koła. Da się chyba też kupić takie nakładki centrujące z tworzywa. Luz pewnie jest na poziomie kilku dych lub mniejszy.
  2. Zamomtowalem łożyska FAG, tarcze Brembo i klocki Textar. Bicie tarcz po montażu, mierzone zegarem to max 0,02mm. Bicie przy hamowaniu zniknęło. Zrobiłem już na nich ponad 1000km ostrożnie aby dotrzeć i nie przegrzać. Ostatnio testowałem na autostradzie przy większych prędkościach, przy hamowaniu nic się nie trzęsie nie drży. Pojawił się jednak inny problem. Niewielkie drgania z przodu samochodu/przednich kół przenoszące się na kierownicę przy prędkościach 110-130kmh. Najbardziej odczuwalne chyba przy 120kmh. Wcześniej tego nie było. Zastanawiam się co może być przyczyną. Bezpośrednio po wymianie łożysk i tarcz zauważyłem, że kierownica dostaje tak jakby więcej informacji z nawierzchni, czuć więcej nierówności z drogi na kierownicy, już od niskich prędkości. Chyba spróbuję pojechać wyważyć ponownie przednie koła. Innego pomysłu nie mam. Zauważyłem również podczas montażu, że nowa piasta jest luźniejsza względem felgi niż stara. Felga nachodzi na nią z lekkim luzem, na starą trzeba było docisnąć. Być może to kwestia montażu. Spróbuje zamontować ponownie koła, najpierw wyczyszczę porządnie powierzchnię przylegającą felgi. Oryginalnie zamontowane były piasty firmy SKF. Faktycznie kończyły się już, obaracaly się dosyć ciężko i było słychac/czuc przeskakujące kulki. Opony runflat Pirelli Cinturato p7 245/45 R18.
  3. Jestem zdecydowany raczej na Textara. Zastanawiam się tylko czy nie dopłacić 200 zł i nie zakupić tarcz wysoko naweglanych. Powinny chyba być bardziej odporne na odkształcenia. Nie wiem tylko jak będzie to pracowało ze zwykłymi klockami. Obecnie z tyłu mam zestaw ATE. Z przodu nie wiem jakie s starcze bo nie mają oznaczenia, klocki TRW. Piasty będę zakładał nowe więc niczego nie będę musiał czyścić. Posmaruje tylko olejem tak jak radzisz.
  4. Czy te tarcze Textar to potwierdzone info odnośnie jakości i braku bicia? W f31 założyłem komplet przód i tyl, tarcze z klockami. Pamiętam tylko, że na textarze hamulce działały bardziej miękko. Delikatne Bicie wróciło po kilku tyś km. Być może przyczyna była inna - Piasta wahacz. Nie mierzyłem co było błędem. Teraz zanim przystąpię do wymiany pomierzę wszystko.
  5. Sonda zareklamowana i wymieniona na nową. Problem zażegnany.
  6. W f31 założyłem komplet Textar na przód i tył. Delikatne bicie wróciło po kilku tyś km. Rozważałem Textar do f10 ze względu na cenę ale mam obawy, że problem szybko powróci. Różnica cen to około 600 zł tarcze ori vs Textar
  7. Tarcze kupuje ASO, klocki ATE. Łożyska chciałem włożyć FAG lub SKF, ponoć dobre.
  8. Zareklamuje bo nie ma jeszcze roku. Może sprzedawca rozpatrzy pozytywnie. Pewnie była na wykończeniu i wyciągnięcie, włożenie dobiło ją.
  9. Witam, Mam zamiar wymienić swoim BMW tarcze przód ponieważ zaczęły mocno bić przy hamowaniu powyżej 90kmh, zwłaszcza jak są rozgrzane. Na lewej tarczy widać pionową, odbarwioną krechę i ociera cyklicznie podczas obracania koła. Na prawej nic nie ociera. Po samochodzie czuć, że to ewidentnie lewa strona. Tarcze kupię na obie strony oem. Pytanie czy muszę również założyć nowe klocki skoro stare - ATE mają około 80%? Kolejne pytanie. Zauważyłem, że podczas swobodnego obracania prawego koła, słychać terkotanie z łożyska. Łożysko nie hałasuje podczas jazdy i nie ma luzów. Z lewej strony podobnie. Czy wymienić przy okazji łożyska czy jeździć aż się całkowicie zużyją? Przebieg samochodu to 230tkm - potwierdzony oryginalny.
  10. Witam, ostatnio oddałem samochód do wyprania dpf. Po myciu wyskakuje błąd - „284D00 - sonda lambda, sygnał napięciowy nernsta: przerwa”. Do tej pory zero błędów, sprawdzone również tuż przed oddaniem do warsztatu. Sondę wymieniłem na nową w tamtym roku - Bosch. Mechanik twierdzi, że niemożliwe aby coś uszkodził ponieważ tylko odpiął przewód i wykręcił ją z dpf. Co dokładnie oznacza ten błąd? Czy wskazuje na uszkodzenie jakiegoś przewodu czy związany jest z uszkodzeniem sondy? Czy może jest to spowodowane wymytym dpf w jakiś sposób? Ista każe sprawdzić przewody i wymianę na nową. Czy możliwe aby uległa uszkodzeniu przez wyczyszczony dpf? Samochod ma mapę na 220hp i 440Nm.
  11. Witam, walczyłem z tym lub podobnym problemem co autor od ponad miesiąca. Podczas wolnej jazdy samochód miał stuki z przekładni kierowniczej. Zarowno podczas jazdy na wprost oraz podczas skręcania. Na postoju stuki były słyszalne tylko przy zgaszonym silniku i ruszaniu kierownicą. Na uruchomionym silniku, przy kręceniu kierownicą na postoju stuki nie występowały. Najpierw zacząłem od śruby napinającej listwę, po lewej stronie. Regulacja nie pomogła. Jako, że stuki pochodziły z prawej strony, postanowiłem wymienić drążek kierowniczy wewnętrzny. Nie pomogło. Trochę poszperałem w internecie i było trochę filmików na temat rozbierania i usuwania stuków z przekładni f10 i g30. Niektórzy rozbierali przekładnię i smarowali łożysko. Nie mam warunków do demontażu przekładni, więc zakupiłem smar do przekładni od BMW i przesmarowalem tylko listwę tak aby wyeliminować tą przyczynę. Nie pomogło. Niektóre osoby w internecie wspominały o napięciu pasa serwonapedu. To prosta czynność więc postanowiłem to zrobić. Napiąłem pas i stukanie stało się jeszcze głośniejsze, zaczęło występować nawet gdy kręciłem kierownicą na postoju. Chcąc wrócić do tego co było wcześniej, ponownie zluzowałem 3 śruby mocujące serwonaped i skręciłem ale tym razem bez mocnego napinania. Po tej czynności irytujące stuki z przekładni kierowniczej całkowicie ustały ciekaw jestem na jak długo
  12. Edit. Po odpaleniu silnika wentylator chłodnicy nie chodzi. Dodam jeszcze, że w btool, bez problemu mogę otwierać i zamykać klapy. Pod odłączeniu zasilania wentylatora chłodnicy klapy nie otwierają się, pozostają zamknięte po odpaleniu silnika. Ostatnim razem zrobiłem również trasę 1500 km. Po zjechaniu z trasy, zauważyłem wówczas, że w trakcie jazdy po mieście wskaźnik temperatury silnika wychylił się ponad połowę, a na dworze było tylko około 20 stopni. Wcześniej tak się działo w trakcie jazdy po mieście ale tylko w bardzo upalne dni.
  13. Witam, Ostatnio w moim BMW pojawił się problem z otwartymi żaluzjami chłodnicy. Żaluzje otwierają się tuż po odpaleniu samochodu i nie zamykają się. Jestem pewien, że jeszcze kilka dni temu wszystko było w porządku. Wówczas żaluzje zawsze były zamknięte i otwierały się tylko jak było bardzo gorąco przy jeździe z niewielkimi prędkościami lub na postoju. Dodam, że rok temu samochód przeszedł akcję Egr. Trzy miesiące temu zrobiłem chipa na 220km i 440Nm. Btool nie pokazuje żadnych bledow, temperatury płynu i oleju w porządku. Dodatkowo słyszę, że wentylator chodzi na niskim poziomie cały czas. Wczoraj gdy zauważyłem pierwszy raz, sprawdziłem od razu stan płynu chłodniczego i był trochę poniżej minimum. Nigdy wczesniej go nie dolewałem i chyba nawet nie sprawdzałem stanu, a samochód mam od 15 miesięcy. Czy komuś udało się rozwiązać ten problem? Wiem, że na forach był podobny temat ale zero rozwiązań.
  14. Witam, walczę z popularnym problemem w silniku N43 czyli 30c1 i zapalającą się kontrolka oleju. Kontrolka zapala się na rozgrzanym silniku po dłuższej trasie zarówno w trakcie jazdy oraz po zatrzymaniu samochodu. Do tej pory wymieniłem czujnik ciśnienia i elektrozawór. Ostatnio śledziłem ciśnienie oleju w Btool i zaobserwowałem, że samochód raczej nie ma problemu z niskim ciśnieniem. Ciśnienie aktualne zazwyczaj jest wyższe od oczekiwanego lub czasami niewiele niższe. Zauważyłem jednak, że po trasie, na niskich obrotach wartość ciśnienia aktualnego chwilowo wzrasta do ponad 4000hpa w momencie gdy oczekiwana jest około 2000hpa. Czy to może być związane z problemem? Co może być przyczyną? Co jeszcze sprawdzić w samochodzie? Dodam, że samochód zakupiłem używany i kontrolka pierwszy raz zapaliła mi się rok temu od razu po pierwszej wymianie oleju po zaparkowaniu samochodu pod domem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.