Skocz do zawartości

mecenas99

Zarejestrowani
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d 2004

Osiągnięcia mecenas99

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Nie wiem czy INPA ma możliwość diagnozy czujników paliwa, ale nawet jeżeli tak, to nie pokaże błędu, bo jeżeli wartości odczytywane (rezystancja czujnika) mieści się w zakresie pracy, to nie może to być odczytane jako błąd np. jeżeli czujnik zawiesi się w połowie, to cały czas będzie pokazywał poprawną wartość dla komputera. Wg mnie błąd powinien wyskoczyć, jeżeli czujnik będzie miał przerwę lub dużą rezystancję, np. powyżej 1 MΩ. Czy tak jest na pewno, tego nie wiem. U mnie z opisów na różnych forach wynikało, że pompa paliwa w prawej komorze pada, więc wymieniłem cały zespół z czujnikiem, ale nie trafiłem bo problem nadal pozostał. biały07 wymienił lewy czujnik i miał farta, bo trafił. Będę musiał też sprawdzić dokładnie lewy czujnik, ale dopiero jak wyjeżdżę większość paliwa. Jest jeszcze jeden element - pompa strumieniowa (nieelektryczna), która przepompowuje paliwo z lewej komory do prawej. Jak piszą ci co się na tym znają, poniżej połowy zbiornika, paliwo powinno znajdować praktycznie w całości w prawej komorze.
  2. Witam wszystkich, mam chyba ten sam problem z pokazywaniem prawidłowego stanu paliwa jak kolega roweruj. Ja również zawsze tankuję do pełna. Od jakiegoś czasu zawyża mi stan, pomimo że w baku jest mniej. Zrobiłem np. ponad 300 km, a wskaźnik paliwa opada do ¾, po czym podnosi się, jakby było prawie pełno paliwa. W miarę przybywania kilometrów wskaźnik opada, to znów podnosi się wyżej, ale ciągle pokazuje za dużo. Czasami w trakcie jazdy kilka razy podnosi się i opada. Zmieniają się również wyświetlane kilometry do przejechania. Ostatnio zatankowałem 57 l (do pełna), a komputer pokazywał (przed) że mam do przejechania jeszcze ponad 170 km (za dużo jak na 6 litrów). Po zatankowaniu wyświetliłem test 6 i pokazał w lewej komorze 24 a w prawej 33 l. Dlaczego nie 63 l w sumie? Czytałem wiele postów na różnych forach, z których wynikało, że jest to „padająca” pompa paliwa. Sprawdziłem działanie również czujnika w lewej komorze, podnosiłem do góry i opuszczałem na dół i stan paliwa zmieniał się (malał i zwiększał się), więc chyba jest ok. Test zegarów – ok. Kupiłem nową pompę z czujnikiem (Magneti Marelli) 390 zł. i po wymianie... nadal to samo. Jak wyświetlam test 6 czy to podczas pracy silnika, czy też w pierwszym położeniu stacyjki, wskazania zwłaszcza w lewym zbiorniku ciągle się zmieniają w zakresie (w tej chwili) np. od 9 – 15 l, a w prawym o 0,1 – do 0,4 l na 24 l. (auto na postoju) czy to jest prawidłowe działanie? Jak odłącza się wtyczki od czujników, to test 6 powinien pokazać 0 dla danego zbiornika? (jak odłączyłem raz wtyczkę od lewego czujnika, to na wyświetlonym teście 6 nic się nie zmieniło). Nie wiem co jest zepsute, nie znalazłem identycznie takiego samego wątku na forach i nie wiem co dalej zrobić. Może jest jakiś moduł (który przetwarza sygnały z czujników i podaje na wskaźnik na desce rozdzielczej) i on źle pracuje? Wymieniłbym drugi czujnik, ale nie chcę ponownie stracić dużej kasy bez 100% pewności. Sprawdziłem napięcia dochodzące do czujników - ok. 5V, na pompie 12V. Przepraszam za ten przydługi post. Może ktoś wie co źle pracuje?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.