Skocz do zawartości

romkolus

Zarejestrowani
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    opolskie

Osiągnięcia romkolus

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Jeszcze raz wielkie dzięki za zdjęcia,już wiele wiadomo.Mam tylko jeszcze małą prośbę.Nie muszą już być to zdjęcia,tylko opis.Chodzi mi dokładnie o te cienkie wężyki do sterowania turbiną.Skąd - dokąd są poprowadzone.Ten od "gruchy" gdzie jest podłączony?Zauważyłem że na kolektorze ssącym od dołu też jest jakiś wężyk,a u mnie go nie ma.Gdzie z kolei ten jest podłączony? Ze zdjęć widzę że Ty też nie masz zaworu reyrkulacji od doły kolektora ssącego,tylko zaślepkę,wobec tego przyjmuję że tak było i nie jest to jakaś nieprawidłowość.
  2. Witam! Mam niecodzienny problem z BMW E34 524td z 1989roku.Dokładnie chodzi o kolegę z pracy,ale nie ma on dostępu do internetu.Od pół roku jest właścicielem tego auta,ale jak stwierdził nigdy nie miało kopa.Ostatnio rozsypała się mu turbina (olej szedł w dużych ilościach do kolektora ssącego i wirnik już ocierał o obudowę).Wymienił tą turbinę na inną w lepszym stanie i z nadzieją że może teraz auto trochę odzyska wigoru.I tu zaczęły się schody.Bo olej już nie dostawał się do kolektora,a mocy ani ciut ciut.No i zaglądneliśmy już w trójkę pod maskę i coś nam tu brakuje.Niestety nie ma nikt ze znajomych takiej BMW i nie mamy gdzie podpatrzeć czego brakuje. Wszystko rozchodzi się o sterowanie turbiną.W tej chwili układ jest taki jak w momencie kupna samochodu,ale bardzo niewiadomej przeszłości.Cieńki wężyk ciśnieniowy jest pociągnięty od stronywysokiego ciśnienia na turbinie do "gruchy" sterującej zaworem upustowym.Problem w tym że jest tu coś nie tak skoro grucha pod wpływem wysokiego ciśnienia uchyla zawór upustowy i wszystko przy pełnym bucie uidzie w wydech. Czegoś tu musi brakować,skoro w VW są jeszcze po drodze zaworki do sterowania turbiną.Druga rzecz że na kolektorze ssącym od dołu powinien być zamontowany zawór recyrkulacji,a jest tylko zaślepka. Wobec powyższego ujmę moją prośbę w parę punktów dla lepszej jasności: 1.Jeżeli można,to prosiłbym o udostępnienie zdjęcia (lub schemat) z komory silnika takiego samochodu ze zwróceniem uwagi na układ sterowania turbiną. 2.Czy w tych BMW "grucha" sterująca zaworem upustowym była sterowana nadciśnieniem czy podciśnieniem. 3.Czy były wersje bez recyrkulacji,tylko z zaślepką w miejscu zaworu. Za jakąkolwiek pomoc z góry wielkie dzięki. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.