Skocz do zawartości

lukk555

Zarejestrowani
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 330i '04r
  • Lokalizacja
    Kraków

Osiągnięcia lukk555

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. lukk555

    330i - temperatura

    Dzięki Waszej pomocy zrobiłem test 7.0 i wygląda na to, że wszystko jest w porządku - silnik bardzo szybko łapie temperaturkę, osiąga jakieś 97 stopni, termostat otwiera się, temperatura spada do ok. 92-93 i tak już oscyluje między 93 a 97. Dzięki!
  2. lukk555

    330i - temperatura

    Ooo, i to mi bardzo pomoże! Dzięki wielkie za konkretną podpowiedź!
  3. lukk555

    330i - temperatura

    Ok, w takim razie dla spokoju i pewności spróbuję zmierzyć temperaturę i potwierdzić jaka jest rzeczywista wartość. Byłem przekonany, że wskaźnik temperatury jest jakimś zwykłym proporcjonalnym wskaźnikiem i że trzymanie idealnego pionu powinno oznaczać jedną konkretną wartość temperatury, nie tak szeroki zakres.
  4. lukk555

    330i - temperatura

    Co do tarcz to sprawa raczej jasna - też się mogą zagrzać, jasne, ale w tym wypadku trochę za mocno. No ale tutaj tak jak pisałem wiadomo co zrobić - porozbierać, poczyścić, poskładać prawidłowo i powinno być ok. Co do silnika - być może jestem zbyt mocno wyczulony, ale pytałem gdyż temperaturka tego "podmuchu" jest naprawdę spora. Również pod maską plastiki wszystkie parzą, łącznie z obudową filtra powietrza. Z drugiej strony, mocniejszy silnik przy zbliżonej sprawności musi generować większą moc strat - cudów nie ma, fizyki się nie oszuka. Więc chyba rzeczywiście nie powinienem się póki co przejmować. Dzięki za odpowiedź!
  5. lukk555

    330i - temperatura

    Cześć, Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem trzysta trzydziestki w sedanie (M54B30). Dopiero auto poznaję, więc pojawia się kilka wątpliwości, a jedna z nich to temperaturka. Zasadniczo motor pracuje bardzo ładnie, dość szybko osiąga temperaturę i utrzymuje ją jak w mordę strzelił na środku skali - czyli zasadniczo wydawałoby się że wszystko jest prawidłowo. Podczas jazdy w różnych warunkach (autostrada i ok. 160km/h, miasto i korki, poza miastem i średnio 80km/h) nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości, cały czas temperatura jest utrzymywana na środku skali, więc termostat i układ chłodzenia wydaje się działać wzorowo. Jedyne co mnie nurtuje - po wyjściu z auta strasznie czuć temperaturę z przodu. Już po otwarciu drzwi czuć jak ciepło dobiega spod samochodu, również wokół przednich kół spod błotników. Po otwarciu maski czuć, że wszystkie plastiki na silniku są naprawdę mocno gorące. Chciałbym Was prosić o opinię czy jest to normalne zjawisko czy należy się tu doszukiwać jakichś problemów? Nie miałem do tej pory samochodu o takim litrażu i nie do końca wiem czego się spodziewać. Troszeczkę grzeją mi się również przednie tarcze (trzeba wszystko porozbierać, poczyścić i zregenerować, pewnie się lekko zapiekają), ale mimo że i one są bardzo ciepłe to ewidentnie nie od nich bije takie ciepło - bardzo szybko po zgaszeniu silnika przestaje się czuć ten ciepły podmuch. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi! No i witam wszystkich, jako że to mój pierwszy post na forum.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.