Witam! Oto moja nowa partnerka życiowa - BMW e36. Nigdy w życiu bym nie pomyślał, że będę szczęśliwym posiadaczem auta tej marki. Kupując auto z początku miałem myśl "jakieś małe, z silnikiem max. 1.6 gdzie nie będzie dużo palić i wszędzie się zmieści"... Byłem totalnym idiotom ;D Kiedyś ktoś powiedział mi "raz się przejedziesz BMK'ą i się zakochasz". Znalazłem okazję z dobrym wyposażeniem, przejechałem się i...? Na inne auta już nie mogę patrzeć. Porzuciłem myśl "małe oszczędne auto" na "byczy sedan marki BMW" ;) Samo w sobie auto potrzebuje trochę dopieszczenia: - wymiana drążków kierowniczych (przy okazji ustawienie geometrii) - prawdopodobnie nabicie klimy - pozbycie się ognisk rdzy - dopieszczenie blacharki - podciągnięcie linki od ręcznego - sprawdzenie i wymiana filtru kabinowego (po naprawie klimy) - wymiana odblasków od świateł mijania - drobne szczegóły dotyczące wnętrza auta, tj. żaróweczki od oświetlenia itp. - wymiana korka wlewu (jak wiemy potrafią się łamać :x) - podklejenie uszczelki od szyby tylniej (z jednej strony widzę, że odchodzi) - wymiana przedniego znaczka Większość rzeczy przy tym aucie będę chciał zrobić sam, a tego czego niestety nie dam rady to będę musiał kierować się do ludzi w tym specjalizujących się (np. blacharka, klima). Jaka jest moja wizja dotycząca tego auta? Preferuje klasyczny wygląd, może znajdą się małe szczegóły poprawiające rozpoznawalność auta. Wpis #1 Spędzając jeden dzień przy tym aucie (...gdzie własna dziewczyna już jest o nie zazdrosna) udało mi się je dogłębnie wyczyścić, naprawić światła hamowania, czyszcząc wtyki żarówek, wymienić wysięgnik od maski. http://i.imgur.com/x8DKOPd.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/33/y4vl.jpg Mankament z uszczelką: http://i.imgur.com/1iBgsqA.jpg wybaczcie za małą ilość zdjęć - śpieszyłem się ;) Wpis #2 23.02.2014 Wczoraj byłem w warsztacie sprawdzić szczelność klimy, jak się okazało jest gdzieś wyciek (napełnili azotem). Na szczęście przekaźniki i wentylator działają, by dowiedzieć się więcej trzeba będzie wpuścić środek (to dopiero jak zrobi się cieplej). Z obliczeń, wyciek jest na tyle wielki, że wpuszczając 840 gram środku (full) to ulotniłby się w ciągu nocy. http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/716/pzr8.jpg Wpis #3 23.02.2014 http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/513/dich.jpg Felunek na lato już założony, niestety opony posłużą ostatni sezon - na następny rok kończą żywot a na ich miejsce wejdą inne (kto wie... może jakieś ładniejsze felgi się znajdzie). Pozostało je jeszcze dokładnie przemyć jakimś środkiem żrącym... http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/593/a2r9.jpg Wymiana żarówek bardzo pomogła, niestety nie zrobiłem zdjęcia wcześniej dla porównania. Teraz nie musze się bać o to, że ktoś wjedzie mi w przysłowiową "dupe" http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/585/mfk1.jpg Myślę nad jakąś lepszą sesją, bo wszystkie zdjęcia dotychczas robione były na szybko i dość niechlujnie. PS: Podciągałem ręczny od strony kokpitu kierowcy - niestety będę musiał ściągać bębny i tam się pobawić (małe efekty). PS2: Na jutro zaplanowana wymiana drążków kierowniczych u mechazorda, a w czwartek klima - zobaczymy co z tego będzie... Oby nie wyszło za dużo, musze zostawić troszkę funduszy na paliwo