Skocz do zawartości

candis

Zarejestrowani
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 530xi 2005r.
    Silnik N52B30

Osiągnięcia candis

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Świece i cewki są ok to już sprawdziłem. Może ktoś ma jakiś inny pomysł co może być przyczyną ewentualnie czy ktoś zna jakiegoś mechanika w okolicach Bielska Białej, który ogarnia BMW.
  2. Jakoś w świece nie chce mi się wierzyć. Najdziwniejesze jest to że wszystkie błędy dotyczą banku 2 (cylindry 4,5,6). Czy katalizator może powodować niewypały?
  3. Dziś wystąpiły kolejne objawy mojego problemu, a mianowicie: Podczas jazdy ok 120km/h chciałem przyspieszyć i wtedy silnik zaczął szarpać i nierówno pracować, stracił moc a "check engine" zaczął mrugać i po chwili zapalił się na stałe. Przejechałem tak ok 3 km i zjechałem z obwodnicy i od razu jak zacząłem jechać wolniej moc wróciła silnik pracował równo i kontrolka "check" zgasła. Odczytałem błędy i pojawiły się błędy niewypału na 4,5,6 cylindrze, błąd sond lambda na 2 banku i blad 2d5a o ograniczeniu momentu. Co to może być bo już mam tego dość.
  4. wiem ze wszyscy mowia ze na cieplym sie mierzy ale kurcze zmierz tez i na zimnym kompresje. auta an cieplo nie odpalasz przeciez. u mnie komprezja na zimnym byla troszke inna niz na cieplym. zalej AR9100 moze tez. ja przeszedlem z 0w30 na 5w30 i nie wiem czy dobrze zrobilem. Kompresję mierzyłem właśnie na zimmym silniku więc chyba od tej strony jest wszystko ok. Ja też zmieniłem z 0w30 na 5w30, teraz myślę że zaleje castrola 0w30. A testowałeś może tan ar9100 bo jakoś boję sie takich "cudownych" specyfików żeby nie narobić więcej złego niż dobrego.
  5. Ja swiece i cewki mam nowe nawet niedawno wykrecilem wdzystkie żeby sprawdzić ich stan i były ok. Kompresję też mierzyłem i na każdym cylindrze ok 12 bar. Z moim mechanikiem tez podejrzewamy olej(aktualnie Motul 5w30) że może vanos po rozruchu jest słabo smarowany ale to sprawdzę jak będę wymieniał olej.
  6. to sa chwilowe. zobacz jak sie ukladaja korekty na przeciagu kilku minut. moze byc tak ze jest ok chwilowo a pozniej cos skacze. U mnie tak bylo ze mialem cacy a pozniej na 6tym byla hopka. Ok jutro to sprawdzę. A co u Ciebie powodowało ten problem przy 6tys?
  7. A tak wyglądają korekty wtrysku u mnie: https://goo.gl/photos/2SvULLE7N4PVB5WS6 więc chyba wszystko jest ok Ma ktoś może jeszcze jakieś pomysły co może być przyczyną moich problemów?
  8. U mnie silnik zawsze odpala bez problemu i nie zdarzyło mi sie żeby zgasł, nierówno pracuje max 30 sek. więc problem chyba inny. Oprócz tego przestał pojawiać się błąd sondy lambda(winne najprawdopodobniej było paliwo, po zatankowaniu na innej stacji problem znikł). Jeśli chodzi o czujnik wałka mimośrodowego to oleju tam nie znalazłem, sprawdzałem też czujniki wałków poprzez odpinanie wtyczek i niestety objawy nie ustępowały. Kiedyś odpiąłem też wtyczkę od przepływomierza i wtedy objawy ustąpiły, oczywiście kupiłem nową ori przeplywkę i po wymianie zonk znowu to samo. A gdzie w inpie można sprawdzić korekcje wtrysku w silniku benzynowym? Mam INPE po niemiecku.
  9. U mnie silnik zawsze odpala bez problemu i nie zdarzyło mi sie żeby zgasł, nierówno pracuje max 30 sek. więc problem chyba inny. Oprócz tego przestał pojawiać się błąd sondy lambda(winne najprawdopodobniej było paliwo, po zatankowaniu na innej stacji problem znikł). Jeśli chodzi o czujnik wałka mimośrodowego to oleju tam nie znalazłem, sprawdzałem też czujniki wałków poprzez odpinanie wtyczek i niestety objawy nie ustępowały. Kiedyś odpiąłem też wtyczkę od przepływomierza i wtedy objawy ustąpiły, oczywiście kupiłem nową ori przeplywkę i po wymianie zonk znowu to samo. A gdzie w inpie można sprawdzić korekcje wtrysku w silniku benzynowym? Mam INPE po niemiecku.
  10. Moje BMW e61 530xi LPG z 2005 roku. Od jakiegoś czasu mam problem z nierówną pracą silnika chwilę po odpaleniu. Najgorzej jest rano po całej nocy postoju kolejne odpalenia są z reguły lepsze, ale objaw jest prawie zawsze tylko mniej odczuwalny. Jak na razie: 1. Wymieniłem wszystkie świece i cewki zapłonowe. 2. Wymieniłem akumulator 3. Jakieś dwa miesiące temu padła mi sonda lambda i wymieniłem na nową Boscha(nie wpłynęło to na problem szarpania) Kilka dni temu powrócił błąd tej samej sondy(2c2e) na pb i lpg. INPA nie pokazuje żadnego błędu oprócz tej sondy. Co ciekawe sterownik gazu(Stag qmax) pokazuje błąd p0022 położenia wałka rozrządu. Idąc tym tropem sprawdziłem dziś w inpie vanos i po teście pojawił się komunikat "Fehlerspeicher auf einträge in verbindung mit den nockenwelle kontrollieren" Czy to może mieć związek z moim problemem? Gdzie mogę szukać rozwiązania?
  11. candis

    E61 Wyciek oleju

    Witam, Mam problem z wyciekiem oleju po prawej stronie silnika(patrzac od maski) Wymieniłem już odme uszczelki pod kolektorem teraz wyrzuciłem klapki w kolektorze założyłem aluminiowe zaslepki i jeszcze raz wymieniłem wszystkie uszczelki, ale olej dalej cieknie. Może ktoś ma pomysł co może być przyczyną.
  12. Witam wszystkich, W moim aucie zauważyłem ostatnio, że podczas jazdy z predkoscia miedzy 90 a 110 km/h czuć dziwne szarpniecia tak jakby silnik przerywał. Nie jest to wyczuwalne przy niższych i wyższych predkosciach. Nie czuć tego też jak silnik jest bardziej obciążony np podczas jazdy pod górę czy przyspieszaniu, tylko jak jadę po rownym ze stałą prędkością Przebieg 200000km Może ktoś miał podobny przypadek?
  13. Witam Chce zdemontować tapicerkę tylnej klapy bo cos sie za nią tlucze. Odkrecilem wszystkie śruby, odpialem te dwa zatrzaski po bokach klapy i niby jest luźne ale zejść nie chce. Moze ktoś juz przerabial ten temat bo nie chcę nic pourywać.
  14. A tutaj link do tego cudownego urządzenia które pozwoliło mi zachować wszystkie palce :D www.castex.pl/p/44/464/stetoskop-samoch ... rniki.html
  15. Mam twarde paluchy :D A stetoskop nie byl lekarski tylko taki jak uzywaja mechanicy(widzialem juz u kilku) i nie przykladalem go do łopatek wentylatora (wtedy palce byłyby zagrozone) , a do silnika który go napędza(on jest nieruchomy) :wink: ) i tam ewidentnie było najgłośniej. Jesli jest ktoś kto wie czy silnik jest integralna częścią z wentylatorem proszę o wpis.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.