Skocz do zawartości

no0rweg

Zarejestrowani
  • Postów

    47
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O no0rweg

  • Urodziny 10.11.1988

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 Touring 316i N46 B18
    2005r.
  • Lokalizacja
    Gliwice
  • Zawód
    księgowy :)

Osiągnięcia no0rweg

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. no0rweg

    Śląskie

    Witam, poszukuję kogoś kto zaadoptuje valvetronica w mojej e46 oraz sprawdzi przepływkę (rano jak odpalam zalewa samochód i chodzi na 3 gary ale jak odpalam z odpiętym przepływomierzem to nie zalewa tylko falują obroty) w okolicach Gliwic. Proszę o kontakt na priv
  2. no0rweg

    n46b18a - zalewa na zimnym

    Przypatrzyłem się na nr tego błędu od pompy powietrza wtórnego i zauważyłem, że w podanych przy tym błędzie jest dziwny jeden wynik tzn. Motorstarttemperatur (tmst) -48.00 Grd C. Proszę o podpowiedź czy to oznacza padnięty czujnik temperatury ? Jeśli tak to który bo są dwa jeden w wężu od chłodnicy a w silniku.
  3. no0rweg

    n46b18a - zalewa na zimnym

    Witam, odświeżam temat ponieważ mój problem cały czas się nie poprawił a wręcz się nasilił. Zaobserwowałem pewną zależność w moim problemie. Jak odpalam pierwszy raz po nocy (silnik totalnie zimny) to auto pięknie odpala od strzału i po chwili zaczyna zalewać świece (falują obroty i strasznie czuć benzynę) i spod maski słychać jakby "pierdzenie", które trwa dokładnie tyle ile pracuję pompa powietrza wtórnego. Jak ta pompa się wyłączy to momentalnie jest cichutkie cykanie i zalewanie również zaczyna ustępować (jakby jeszcze przepalał wcześniejszy nadmiar). Dodatkowo powiem, że kilku mechaników oglądało i nikt nie widział problemu bo nie było żadnych błędów w pc. Kilka dni temu zainstalowałem inpe i przy porannym odpalaniu porobiłem testy i nagle wyskoczył jeden błąd 29FE CDKSLS Sekundaerluftsystem Error Counter: 1, Logistic Counter: 40. Przeszukując internet znalazłem kilka wskazówek, że to może być wina zaworu od tej pompy wtórnego powietrza i jej samej. Sam błąd wg bazy błędów jest opisany tylko po angielsku dość ogólnikowo " 29FE Aux Air System". Mam wielką prośbę o podpowiedź czy faktycznie ta pompa z zaworem dotyczy tego błędu i czy ona może powodować te pierdzenie i zalewanie ?
  4. To ja już sam nie wiem ? Ale podczas jazdy miałem włączony test zegarów na 7.1 to temperatura potrafiła podskoczyć na 276 a wg komputera temperatura zewnętrza była 24 max 24,5 stopnia (jechałem 15km krótki odcinek) i czy różnica 3 stopni nie jest za duża ? Mam jeszcze pytanie czy silniczek valvetronika (ten siłownik) może być winny temu, że po nocy jak odpalę to samochód zalewa (śmierdzi benzyną), dusi się, pierdzi i czasem jak go fest przydusi przy ruszaniu to słychać lekki wystrzał ? Trwa to z 30 sekund do 1 minuty i nagle jak ręką odjął i auto ciuchutko cyka, nie zalewa ? Bo w Inpie mam co jakiś czas błędy tego siłowniczka valvetronica (mam już nowy, oryginał ale brak czasu na wymianę) i czy możliwe żeby on to powodował ?
  5. Witam, zmagam się od dawna z problemem zalewania silnika na zimnym po nocy i chcę wykluczyć czujnik temperatury zewnętrznej czy to on. Zrobiłem test zegarów nr 7 na chłodnym silniku. podpunkt 7.0 - 35st. (wskazówka na niebieskim lekko się podniosła) i wygląda, że okej ale podpunkt 7.1 pokazało 252 !!?? I teraz nie wiem czy to jest 252 stopnie czy 25,2 stopnia (wg kompa temperatura zewnętrzna 24,5 stopnia :) Proszę o pomoc czy czujnik do wymiany (czyli 252 stopnie pokazuje) i gdzie go znajdę ?
  6. no0rweg

    n46b18a - zalewa na zimnym

    Witam, wczoraj wieczorem wyczyściłem cały przepływomierz sprayem do czyszczenia tarcz hamulcowych (nieagresywny i szybko odparowuje) i powiem Wam, że nie wierzyłem, że taka różnica będzie :O Auto odzyskało swoją moc, ciągnie od dołu równomiernie i ekonomizer od razu mniej pokazuje spalania :) Przy porannym odpalaniu pozostaje delikatne pierdzenie czyli jeszcze coś niedomaga ? Pisaliście o czujniku temperatury i teraz pytanie czy chodzi o ten co jest na dole zderzaka przedniego ? Czy o jakiś inny ? Dziękuję za pomoc.
  7. no0rweg

    n46b18a - zalewa na zimnym

    No to wiem co robić :) Po pracy spróbuje wyczyścić sensor od przepływomierza i czujnik temperatury czymś nieszkodliwym w sprayu (do styków lub do czyszczenia klocków) i zobaczymy czy coś się poprawi a jak nic to poszukam nowego boscha bo taki mam zamontowany. Pozdrawiam
  8. no0rweg

    n46b18a - zalewa na zimnym

    Właśnie sprawdziłem przepływomierz - wypiąłem wtyczkę i zero reakcji tzn. tak jak czasem lekko zafalowały tak było. Po przejechaniu paru km stwierdzam, że wróciła moc, której nie było. Auto wkręca się na obroty mega, 1 i 2 bieg rewelacja. Tylko czasami go przy zmianie biegów zadławiło i przy szybkim depnięciu w podłogę. Generalnie z wypiętą wtyczką sprawowało się na celujący minus :) Da radę ratować ten przepływomierz (na youtube są filmiki jak czyścić) ale czy to tylko chwilowa poprawa ? Czy szukać nowego (ori, zamiennik dobry czy uzywka) ? Bardzo dziękuję za podpowiedzi bo sam nie dałbym rady :)
  9. No właśnie samochód zachowuje się dziwnie. W inpie brak błędów ale są pewne objawy, że coś mu dolega :/ Na zimnym jak odpalę to go zalewa (śmierdzi paliwem), falują obroty i same potrafią rosnąć do 1500 (ssanie jest na 1100). Auto przez okres pracy pompki powietrza zwrotnego (ten odkurzacz) kaszle/pierdzi i dodanie gazu go dusi (normalka przy zalaniu). Jak pompa zwrotnego się wyłącza (ok 2 min pracuje) wszystko jakby ustaje ? Cicho cyka silnik ale dalej dodanie gazu go dusi. Po chwili ma moc 100%, super się wkręca na obroty. Jak się zagrzeje jest już bardziej mułowaty - raz idzie super a raz nie umie iść z dołu. Na innym poście mam podpowiedzi do zalewania i sugerują mi sprawdzenie przepływomierza, czujnika temperatury i lewe powietrze. Po weekendzie jestem umówiony na podnośnik do kumpla sprawdzać to wszystko :/ Każda sugestia będzie mile widziana abym posprawdzał wszystkie możliwe przyczyny tego zachowania auta :)
  10. Poszukałem w necie trochę i na filmikach w youtube wszystko w oleju więc myśle, że to ok a ja fisiuje bo coś mojej buni dolega a lekarz inpa nie podpowiada :P
  11. no0rweg

    n46b18a - zalewa na zimnym

    Ok w najbliższym czasie posprawdzam to wszystko ale przy porannym odpalaniu i tych objawach włączyłem inpę i wartości które były z wykrzyknikiem to: -air mas (kg/h) -actual value differential pressure into air-intake-system ( zielone pole od 45 do 55 ) a u mnie 405 ! -set point differential pressure into air-intake-system ( zielone pole od 45 do 55 ) a u mnie 355 ! - camshaft adaption output ( lekko poniżej zielonego pola) Czy te parametry dają więcej wskazówek ? Bo dziwne, że nic w błędach :/ Zauważyłem, że samochód na zimnym ma więcej mocy niż na ciepłym (lepiej wkręca się na obroty) a na ciepłym raz ok a raz muli...
  12. no0rweg

    n46b18a - zalewa na zimnym

    Witam, po odpaleniu samochodu na zimnym silniku czuć benzynę, dodatkowo pierdzi jakby nie palił na wszystkie cylindry. Po ok minucie wszystko wraca do normalności, cichutko cyka i wraca moc - wcześniej depnięcie go przydusza... W inpie brak błędów, jedyne co dziwne to wszystkie wtryski miały wartości pracy dużo wyższe niż zawsze tzn. 1,8 (normalnie ok. 0,2). Co może być przyczyna i jak to ugryźć jak błędów brak ? Czy to może wina jakiegoś czujnika ? Świece nowe (na starych było tak samo zero zmian) Proszę o podpowiedzi.
  13. no0rweg

    N46B20 - znowu..

    Kolega dobrze mówi, polać mu... A tak serio wszyscy spece od BMW mi to mówili ale byłem mądrzejszy. Po 3 miesiącach 5w40 niskiej jakości (najtańszy syntetyk) już narobił cyrków. Radzę wypłukać, uszczelnić i zalać 0w30.
  14. Witam, borykam się z ciągle powracającym check enginem i eml... Doszedłem obecnie do 5-dniowej przerwy z błędami po wyczyszczeniu wszystkich wtyczek/wtyków okablowania + cewki/świece i na końcu wyczyściłem czujniki wałków rozrządu oraz oba elektrozawory vanosa. Samochód ma trochę większą moc ale to nie to jeszcze co było. I do sedna, jak czyściłem czujniki wałków to wyjmując je były całe zalane olejem ( w środku bloku silnika gdzie go wkładam też był olej) i w drugim analogicznie też tak zalany olejem. Proszę osoby o pewne informację czy oba czujniki położenia wałka rozrządu powinny być w oleju czy to może wpływać na ich pracę i mułowatość auta ?? I na koniec to samo było z elektrozaworami vanosa - też całe w oleju że aż wyciekło z ich "gniazd"... Proszę o pomoc :)
  15. no0rweg

    Blad P1056 + P1062

    Witam, czy możesz napisać co było przyczyną tych błędów? Mam dokładnie te same błędy i eml + check i czytając angielskie fora wywnioskowałem że umarł silniczek vvt i może jeszcze czujnik położenia wałków... Proszę o info co było u Ciebie przyczyną :) pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.