
Gnat
Zarejestrowani-
Postów
17 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
Mazda 6
-
Lokalizacja
Legnica
Osiągnięcia Gnat
Debiutant (2/14)
0
Reputacja
-
A jak spisują się automaty w 330d po magicznej liczbie 200 tys km. Pytam bo jeśli kupic 330d to pewnie taki który 200 tys już zrobił. Czy miedzy 200 a 300 tys należy liczyć na naprawy skrzyni automatycznej, czy spokojnie da rade.
-
Panowie pozwolę sobie napisać w tym wątku bo dotczny 3.0d. Chciałbym się spytać jak spisuje się Wam skrzynia automatyczna po 180-200 tys. km. Pytam bo planuję zakup 330d w automacie lecz zdaje sobie sprawę że auto, które kupię będzie zdecydowanie po 180 tys. km. Czy automat po 200 tys. ma sens kupować ? Czy należy liczyć się z większymi kosztami ?
-
Mi się podoba i to bardzo, tylko nie stać mnie na takie auto. Zazdroszczę osobą, które chodzą sobie po salonach i auta przymierzają (później kupują), bo dla mnie to nieosiągalne. Dlatego Wielka prośba do tych co kupują nowe F30, oszczędzajcie te auta, nie katujcie. Po to żebyśmy my (biedniejsi) użytkownicy mogli sobie kupić takie auto używane przez Was za 6-8 lat i równie się cieszyć. Dajcie nam też się nacieszyć zadbanym autem.
-
Polska przystępując do tzw. Porozumienia z roku 1958 zobowiązała się wzajemnie uznawać Regulaminy EKG ONZ stanowiące załączniki do ww. Porozumienia, a będące dokumentami normatywnymi określającymi wymagania techniczne. Regulaminy te normalizują między innymi parametry reflektorów i źródeł światła w nich stosowanych: • regulamin 37 – żarówki samo- chodowe, • regulamin 99 – gazowe, wyładowcze źródła światła (tzw. ksenonowe źródła światła), • regulamin 112 – reflektory z halogenowym źródłem światła, • regulamin 98 – reflektory z gazowym, wyładowczym źródłem światła • regulamin 48 – rozmieszczenie urządzeń świetlnych na pojeździe. Nielegalne w świetle faktów: Z analizy regulaminów pod kątem stosowania tzw. zamienników źródeł światła wynikają następujące fakty: • każdy reflektor może być bezpiecznie użytkowany, jeżeli co najmniej stosuje się odpowiednie źródło światła, którego oznaczenie jest naniesione, przeważnie w pobliżu miejsca jego mocowania; • zastosowanie jednoznacznie określonego źródła światła gwarantowane jest stosowaniem różnych oprawek i trzonków źródeł światła tak, aby nie można było zamontować w reflektorze przystosowanym do żarówki np. H4, żarówki H3, czy też gazowego wyładowczego źródła światła np. D1S lub D1R; • zapisy regulaminu 48 określają, że reflektory wyposażone w źródło światła dużej jasności (wysoka wartość strumienia świetlnego), a takimi są gazowe wyładowcze źródła światła, powinny być wyposażone w urządzenia oczyszczające szybę reflektora (tzw. spryskiwacze) oraz urządzenia samopoziomujące reflektor, ma to zapobiegać nadmiernemu olśnieniu powodowanemu przez rozpraszanie światła na zanieczyszczeniach osadzonych na szybach reflektorów, czy olśnieniu powstającemu w wyniku zmian kierunku emitowanego światła. Zastosowanie tzw. zamienników źródeł światła jest niezgodne z przepisami i może stanowić podstawę do wymierzenia mandatu lub niespełnienia wymogów niezbędnych do przedłużenia okresu ważności badań technicznych pojazdu. Prawo o ruchu drogowym Dz. U. Nr 108 Poz. 908 Art. 66 ust. 4 p. 2: „Zabrania się stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nie odpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych” (Przepisami szczegółowymi, są w tym przypadku, regulaminy homologacyjne EKG ONZ). Co więcej dystrybucja i handel wyrobami nie posiadającymi (w tym przypadku) oznaczeń homologacyjnych właściwych dla reflektorów i dla źródeł światła jest nielegalny – określa to art. 68 Prawa o ruchu drogowym). W świetle przytoczonych faktów nie ulega wątpliwości, że zamiana żarówek na „zestaw ksenonów” jest całkowicie nielegalna i grozi konsekwencjami prawnymi i finansowymi. Ale czy tylko? Aby się o tym przekonać sprawdziliśmy jak zachwalane przez handlowców zamienniki ksenonowe spisują się w rzeczywistości. Pozdro
-
A ja mam pytanie, czy za kwotę ok. 40 tys zł kupię e46 330d kombi ze skrzynią manualną z rocznika 2002/03 ?
-
@ robiola1 Skoro pisze że mu tyle pali to nie pozostaje nic innego jak przyjąć to do wiadomości. A jak jest na prawdę to tylko on wie. Daj żyć! PS. Temat nie dotyczy spalania wiec luuuz
-
A ja mam pytanie do użytkowników 330d, czy zdarzyła się wam wymiana wtryskiwaczy ? Widzę na allegro 1 sztuka BOSCHA kosztuje 1100 zł x 6 sztuk daje pokaźną sumę ? Czy wtryskiwacze można wymieniać sztukami czy trzeba od razu komplet ? Jak to wygląda w praktyce, jaka jest awaryjność tego podzespołu.
-
Mam pytanie, czy za kwotę około 39 tys. kupię porządne 330D z rocznika 2002-2004 ? http://moto.allegro.pl/item556366443_bmw_330d_dla_tych_panstwa_ktorzy_szukaja_bmw.html Czy ta oferta, warta jest zainteresowania ? Pozdrawiam
-
Hej mam pytanie do Ciebie. Jak spisywała Ci sie BMW 320D, tzn. mialeś z nią jakies problemy ? Co cie w niej denerwowało, przymierzam sie do zakupu 320D, bo jezdze glownie po miescie i nie potrzebuje nadmiaru mocy. Interesuje mnie glownie eksploatacja 320D. Co podczas jej użytkowania wymienilieś i co ewentualnie uleglo uszkodzeniu. Pozdrawiam i czekam na odp. Obecnie mam A3 i szukam cos wiekszego.
-
Też szukam E46 już od dłuższego czasu i powoli stwierdzam że tych aut sie niemal nie da kupić w dobrym stanie w PL. Oczywiście wszystkie sprzedawane w PL maja 120 tys. przebiegu bez względu na rocznik (i te z lat 90 i 00, o wyższych nie wspomnę). Każdy jest w super stanie itp. Na miasta zdecydowanie lepszy jest diesel bo mniej wciągnie Ci paliwa a koszty nie wiele droższe od benzyny.
-
Włącze się do dyskusji mimo że nie mam jeszcze BMW i nie wiem czy bede miał. Trzeba przyznać i to z całą pewnością że BMW robi bardzo dobre silniki ale zdecydowana większość z nich nie jest na nasze Polskie kieszenie i to jest wada BMW. Wiem że super jest silnik w M3, M5 ale kogo z Was stać na karmienie tego na stacjach, ale tak szczerze ? Bez LPG lub innych cudów z beczek od kolegi. Fajowe są R6 3.0 lub 2.5. Extra jest 3.0d tylko nie dla nas Polaków. I prawda jest taka że 1/1000 lub 1/00000 ma takie auto i karmi je na Shellu. Bo zdecydowana większość to stare silniki zasilane LPG albo innym dziadostwem. Dlatego koncern VAG przegania pod tym względem BMW. 1.9Tdi shodzi jak świeże bułki bo jest super udany a po drugie ludzi stać na niego, to samo 2.0 Tdi. A w przysłości 1.4 TFSI zrobi mega kariere - 122 KM, 140 KM i 170 KM bedzie lepszą propozycją dla ludzi którzy chcą moc niż 3.0 BMW - bo bedzie 14,2x tańsze :-) Trzeba przyznać naród biedny na BMW i tyle. Każdy "kowalski" by wolał np. 3.0 230 KM niż jakieś 1.4 czy 1.6 jakby nie musiał się martwić czy starczy na ubezpieczenie i koszty napraw i paliwa. Moim osobistym zdaniem firma Audi/VW celuje w szersze zasoby rynku swoje produkty, bogaty coś znajdzie i bidula też kupi sobie np. Polo 1,4 TDI a makra BMW celuje raczej w zamożną część społeczeństwa. Najtańsze auto BMW 1 1,6 czy tam BMW 1 1,8 za około 100 tys nie dla każdego. Ale nie można tutaj powiedzieć że jest przez to bardziej prestiżowa. Ma poprostu inną strategię na przetrwanie w trudnych czasach kapitalizmu. Pozdrawiam wszystkich właścicieli BMW. Sam posiadam A3.
-
Dokladnie Cie rozumię sam uważam że e46 jest lepszym wyborem od konkurencyjnej A4. A jeśli chodzi o nowe A4 i e90 to już bym nie był tego pewien, zwłaszcza że Audi w końcu idzie w dobrą stronę zarówno z silnikami Common-Rail jak i pozostałymi rzeczami. Nowa 3 bedzie musiała nieco urosnąc aby utrzymać się w stawce. W przyszłym roku zamierzam kupić e46.
-
Obecnie posiadam 1.9TDI i moge się o nim wypowiadać tylko samych superlatywach. Kultury pracy to to nie ma, ale niezawodność jak Ruski Kałasznikov ofszem. Do obsługi tych silników wystarczy lanie oleju i paliwa nic wiecej. A co do porównania nowych diesli w nowym MOTORZE to nie wiem jaki test kolega widział ale w MOTORZE z dnia 17/24.12.2007 udział biorą Mondeo TDCI, LAGUNA, BMW 318D 143KM, Passat 140KM, Audi A4 143 KM i tak: Nadwozie i wnętrze AUDI A4 - 148 pkt BMW 318D - 135 pkt Komfort i wyposażenie AUDI A4 - 169 pkt BMW 318D - 144 pkt Napęd AUDI A4 - 149 pkt BMW 318D - 149 pkt Właściwości jezdne AUDI A4 - 85 pkt BMW 318D - 85 pkt Bezpieczeństwo AUDI A4 - 83 pkt BMW 318D - 82 pkt Koszty AUDI A4 - 125 pkt BMW 318D - 128 pkt Suma AUDI A4 - 759 pkt BMW 318D - 723 pkt Wiec nie wiem o czym kolega pisał wcześniej, może mu sie tabelki pomyliły.
-
A co sądziecie o nowym Audi A4 w porównaniu do E90 ? W każdym teście jaki do tej pory widzialem (zarówno PL jak i GER) A4 wygrywa z BMW 3. Jest większy, silnik w końcu Common-Rail, hamulce lepsze, skrzynia biegów cofnięta dzięki temu przedni naped spisuje sie bardzo dobrze - lepsze rozłożenie ciężaru na 2 osie, itp.
-
Moge wypowiedzieć się o Audi A4 obecnie śmigam takim autem. Wiec jeśli chodzi o ekonomiczność to TDI są chyba jednymi z najoszczedniejszych silników. Przykładowomo taki 1.9 TDI 110 KM będzie Ci zjadał w mieście około 7 litrów na trasie 5,5-6,0 przy nie wyszukanej jeździe. Podobnie 130 konna wersja. Zawieszenie przednie starcza na jakies 30 tys km, trzeba wymieniać wachacze, gumy itp. Tylne zawieszenie to belka wiec nie do roboty nie ma. Silnik diesla może nie należy do najbardziej miłych dźwięków ale też nie jest awaryjny. Typową sterką jest przepływomierz. Poza tym lać i jeździć. Różnicą Audi i BMW bedzie na pewno rozrząd który w Audi trzeba wymieniać z uwagi na pasek itp. Koszt około 800-1200 zł za komplet z wymianą. Nie wiem jak w BMW ale moge Ci podać przykładowe ceny eksploatacji Audi. - Rozrząd jak pisałem 800-1200 zł - Olej + filtry około 250-300 zł - przepływomierz około 350 zł