Witam Kolegów! Jestem swieżym posiadaczem BMW E60 530I N53B30 2007, kupiłem ją 9 miesiecy temu. W ciagu tego czasu zderzyłem sie z nast. problemami: -zaraz po kupnie w drodze powrotnej do domu wywalilo mi check engine reduced power,po ponownym odpaleniu trzęsło nim jak sieczkarką, po dwóch próbach problem ustał a auto zachowywało sie ok. załapałem sie na akcje serwisową wymiany cewek,wtrysków(w moim przypadku jeden był wadliwy),przy okazji wymienilem świece. Po ok.3 miesiacach w drodze do Polski na swieta, gdzies na autostradzie w Niemczech po zatankowaniu na shellu i dolaniu preparatu do czyszczenia ukladu paliwowego FORTE ten sam problem REDUCED POWER. Całą trase do Polski zrobilem na zredukowanej mocy,o dziwo w Polsce zalałem 98 na orlenie i jak reka odją!. po powrocie do Anglii pojechałem do diagnosty,okazała sie walnięta HPFP wymieniłem wraz z czujnikiem i problem sie rozwiązał :) 1 )dziwne szrpnięcie skrzyni (automat) po puszczeniu hamulca, dzieje sie tak tylko raz na początku po pierwszym odpaleniu i ruszeniu potem problem ustaje zaznaczam ze działo sie tak przed i po wymianie oleju w skrzyni + nowy soft, rowniez przy zmianie biegu z D na P lub N lub odwrotnie odczowa sie prace skrzyni i slychac takie stukniecia czasem mniej a czasem bardziej PROSZE POMOC 2 )w czasie jazdy po zdjeciu nogi z pedału gazu i ponownym jego wcisnieciu słychać dziwne jakby gruchotanie,dzwonienie dobiegajace z silnika, strasznie to irytujace, mysle ze mogą to byc zawory,klapki kolektora albo wtryski ale nie jestem mechanikiem wiec to tylko domysly. PROSZE O SUGESTJE za nim pojade do mechanika. -glosno pracujace wtryski,ponoc to norma ze tak klekoczą Ogólnie wiecej problemów nie zauwarzyłem elektronika,elektryka ok. zero błędów PROSZE WAS O POMOC W ROZWIAZANIU TYCH PROBLEMOW DZIEKUJE I POZDRAWIAM