
Dariuszek
Zarejestrowani-
Postów
50 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
F13
-
Lokalizacja
Warszawa
Osiągnięcia Dariuszek
Współtwórca (5/14)
0
Reputacja
-
Witam. Bez problemu można naprawić taką usterke. Miałem taką przypadłość w swojej lampie i podobnie jak Tobie zalecono wymiane. Po rozebraniu lampy (bez demontażu szkła) naprawiłem ową usterkę i jak narazie od 6miesięcy jest dobrze. Mogę pomóc w naprawie.
-
Składanie siedzen wykonuje sie za pomoca dzwigni umieszczonych w bagażniku na górnej jego czesc.
-
Miganie zielonej lampki oznacza usterke swiatel a konkretnie silnika pozycjonowania lub skretu w reflektorach skretnych.
-
Nie polecam wymiany steronika klimatyzacji na nowszy model ze wzgledu na problemy które maga powstac. Sterownik z "max" wymaga podlaczenia jednej kostki wiecej i nie posiada funkcje ogrzewania postojowego. Musisz kupic sterowniz z roku produkcji samochodu ze wzgledu na szereg zmian powstajacych na przelomie lat 96-98
-
ABSi ASC to systemy ktore po wyłaczeniu stacyjki resetuja pamiec tak wiec po usunieciu usterki najcześciej wracaja do normalnej pracy zas bledy zostaja przechowane w buforze pamieci. Najczesciej jesli swieca sie obie kontrolki ulega uszkodzeniu linka silownika ASC zamykajaca i otwierajaca przepustnice podczas dzialania ASC. Po wlaczeniu stacyjki komputer kontroluje dzialnie owego silownika i jezeli nie dostanie info z TPS o prawidlowym dzilaniu silownika zglasza bład ASC. Owy siłownik znajduje sie przy lewym goleniu pod maska silnika. Jesli linka jest cala sprawdz czy dochodzi zasilanie do silownika(zaraz po przekreceniu stacyjki) lub sam silownik za pomoca miernika. Niestety czesto padały same agregaty ABS ale to w samochodach po 1999 roku i produkcji wrzesniowej.
-
Kluczyk jest nie rozbieralny i posiada akumulator który laduje sie z pierscienia stacyjki. Mialem taki problem z zapasowym kluczykiem ktorego nie uzywałem bardzo dlugo. W servisie powiedziano mi ze kluczyk jest do wymiany a okazalo sie ze po kilku dniach jazdy akumulator w kluczyku naladowal sie i dzila poprawnie tj z okolo 5-10 metrów.
-
Tak jak mówiłem tam też zrobiłem tj. wymieniłem czujnik ABS-u zakupiony w Bavarii skasowałem błedy i wszystko wróciło do normy. Szkoda tylko że wiekszość fachowców od automatów wyspecjalizowała sie w wymianie oleju jeśli to można nazwac specjalizacją i wymienia olej sugerując że jest to i tak konieczne(mimo że producent mówi inaczej). Niestety jeśli wymiana oleju nie pomoże to szacowany koszt naprawy napewno nie zachęci nas do powrotu do tego warsztatu który i tak przy marży na oleju dochodzącej do 100% zarobił na nas niezła sumkę.
-
Witam. Problem prawie rozwiązany !! Zaczołem od www.automat.pl gdzie oczywiście nie uzyskalem sesnownej informacji poza kalkulacją na 4000zł za naprawę która jest konieczna!!! W domu zadzwoniłem do około 20 warsztatów specjalizujacych sie w skrzyniach automatycznych i tylko dwa z nich powiedziły że to nie jest skrzynia i zaprosiły na bezpłatny test (www.automat.pl to wydatek 250ł). Podjechałen na ul. Spokojna w Warszawie dowiedziłem sie że to na 90% nie jest wina skrzyni tylko sterownika skrzyni, T.P.S lub ABS i powinienm zrobić dokładny test tych podzespołów. Na test udałem się do BMW Osowiecki (120zł). Test nie wykazał błedów skrzyni jak i T.P.S natomiast miał w pamieci błąd ABS mimo że kontrolka awarii nie swieciła się. Był to błąd czujnika koła lewego przedniego który powstał przy 65km/h. Błąd został usuniety a w ramach testu wprogramowano mi automatyczne załączanie swiatel mijaia po włączeniu stacyjki :cool2: Jazda próbna niestety nie przyniosła zmian. Troszke podłamany udałem się do pracy gdzie wymontowałem czujnik żeby obadac go organoleptycznie. Okazało sie że czujnik prawie się rozpadł :jawdrop: Zadzwoniłem do BMW Bavaria i okazało się że mają taki na miejscu(315zł). W drodze do Bawarii doznałem szoku bo skrzynia zaczeła pracować normalnie!! :modlitwa: Zafascynowany jazdą i chęcia dokladnego sprawdzenia niestety nie dojechałem do Bavarii przed zamknięciem ale za to uśmiech nie schodził mi z twarzy do końca dnia. Jutro jadę po czujniczek, wymienię go i mam nadzieje rozkoszować się radościa resztę dnia.
-
Jestem szczęśliwym posiadaczem 523iA z 1999 roku. Przejechalem nim około 40 tys i wszystko było ok aż do wyjazdu na który wybrałem się z wiekszą częścią mojej rodzinki (żonka i córka) niestety samolotem. Samochodzik został w Wawie i czekał 16 dni na swojego wlaściciela. Po powrocie samochodzik dumie przywitał minie sympatycznym pomrukiem 6 cylindrów. Bylo tak przez okolo 10 dni po czy zaczeły występować problemy z przelączaniem biegu z 4 na 5 i wyżej. Zainteresowalo mnie to bardzo zwlaszcza że sytuacja taka nie miała nigdy wcześniej miejsca. Szukałem na forum opini o warsztatach i trafilem na warsztat www.automat.pl do ktorego sie udałem. Miła pani umówiła mnie na wymiana oleju która powinna pomóc. NIestety nie mogłem rozmawiać z żadną z osob z warsztatu a co za tym idzie nie czulem sie do końca pewien czy dość kosztowna operacja pomoże. Mimo obaw wymieniłem olej metodą dynamiczną wraz z filtrem i uszczelką po czym otrzymałem informacje że powinienem teraz pojeżdzić. Minely już cztery dni a poprawy nie widać. Nie wiem co dalej robic bo oczywiscie po zgloszeniu dalszego niedomagania do w/w warsztatu dostałem kosztorys ktory zwalil mnie z nóg. Dodam jeszcze ze usterka występuje prawie zawsze a zwlaszcza przy troszke szybszej jeżdzie. Problem nie wystepuje na manualu tj. recznej zmianie biegow. Dane samochodu: 523iA 1999 rok skrzynia automatyczna 5 biegów + nadbieg tiptronic
-
Czujniki sa 4 po jednym w kazdym kole a jesli chodzi o klocki to one nie maja wplywu na ABS. Jesli chodzi o sterownik ABS to znajduje sie on w agregacie (pompie ABS). Najprosciej jest podlaczyc sie i sprawdzic bledy za pomoca testera. W e39 niestety ABS poprawino dopiero w 2002 roku ze wzgledu na jego czeste usterki.
-
Jakiś czas temu miałem 325 tds ktorym przejechalem 40.000 km i niestety padła pompa wtryskowa. Naprawilem ja ale juz nie byl to ten sam samochod. Wymienilem na 320i i przejechalem 70.000 km i poza normalnymi naprawami eksploatacyjnymi nie robilem nic. KUpilem niestety 530d i stalo sie najgorsze tz zaczela dymic wiec odstawilem do łomianek do pawloskiego (servis) i jak uslyszalem koszta to malo sie nie przekrecilem. Padla turbina ( olej lal sie do wydechu). Zalozylem regenerowana za 2500zl bo pomyslalem ze przecie jeszcze musze nia pojezdzic. Przejechalem 7000km i padly wtryskiwacze. Zalamka byla duza. Niestety nie wymienilem wtryskiwaczy na nowe bo koszta byly z kosmosu tylko kupilem uzywane na szczescie dobre. Cala zabawa kosztowala mnie nastepne 2500zl. Dodam jeszcze ze auto bylo servisowane a ja przed zakupem wykonalem w servisie przeglad przdsprzedazny na ktorym znaleziono tylko uszkodzone poduszki silnika i jeden z wachaczy ktore oczywiscie wymienialem. Jazda po miescie tym samochodem kosztowala 11,5 do 12,5 litra/100km (automat) a jazda poza miastem 8 do 9 litrow. Samochod sprzedalem i kupilem 523i. Oczywiscie ponownie wykonalem przeglad przedsprzedazny i oczywiscie znowu wymienilem poduszke silnika i dwa wachacze ale jak sie okazalo czesci byly duzo tansze niz do diesla. Przejechalem juz nim 25.000km i jak narazie wymienilem tylne amortyzatory, olej silnikowy i nic poza tym. Auto pali 12,5 do 13 litrow w cyklu miejskim (automat) 8 do 8,5 poza miastem. Ja z czystym sumieniem moge powiedziec ze benzynowe silniki w Bmw sa mniej awaryjne a zakup diesla (jasli sie nie popsuje) zwraca sie bardzo dlugo ze wzgledu na roznice w zakupie. "Szczesliwi Ci ktorzy jezdzili i nie naprawiali diesla" * *cytat nie dotyczy bogaczy ktorzy kupili takie auto nowe i sprzedali je zanim auto przejechalo 100.000 km.
-
kontrolka poduszki powietrznej w e39
Dariuszek odpowiedział(a) na pilaros temat w elektryka/elektronika ogólnie
Oczywiscie ze jest. Ja mam takie siedzenia i wymiana nie jest slodka. Wszystko przez regulacje dlugosci siedziska ale da sie zrobic tylko sie schodzi. -
kontrolka poduszki powietrznej w e39
Dariuszek odpowiedział(a) na pilaros temat w elektryka/elektronika ogólnie
Mozna to ominac za 1 zl. Trzeba w obwod wprowadzc rezystor pomijajacy mate lub wymienic mate. Mata uzywana to 140 do 200 zl a robocizna to koszta w zaleznosci od fotela od 60 zl do 150zl. Robia to tapicerzy samochodowi. Jesli chodzi o diagnostyke to troszke zaplaciles. Taka usluga w piasecznie kosztuje 60 zl. -
Najlepiej wymien je odrazu bo one podczas dlugiej eksploatacji twardnieja do takiego stopnia ze poprostu pekaja. Przy jednym wtryskiwaczu jest problem z miejscem ze wzgledu na bliskie usytuowanie kolektora ssacego.
-
Problem wspomagania to wycieki plynu z przy zbiorniczku. Czesto pomaga skracanie przewodu tuz za cybantem i wamiana cybantow na skrecane. Niestety bywa ze trzeba wymienic przewody a one nie sa tanie. Mialem ten bol i musialem wymienic przewody.