
without1
Zarejestrowani-
Postów
33 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
318 cabrio '94
Osiągnięcia without1
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
Dobra, załatwione, choć nie było lekko ;) Odkręciłem 4 śruby od metalowej pokrywy silniczka, zdjąłem pokrywę, następnie wyciągnąłem rotor (wirnik). Z tym było ciężko, ale jak z całych sił pociągnąłem to wyszedł. Na to miejsce włożyłem wirnik od nowego silnika (było jeszcze ciężej, nie obyło się bez młotka), założyłem też nową pokrywę, wszystko skręciłem. W sumie nie napisałem tego na początku, ale problem ze starym silnikiem nie polegał na tym, że on nie działał wcale, tylko na tym, że działał przez chwilę po czym przestawał na dłuższy czas (kilka dni). Następnie znowu można było kilkukrotnie opuścić/podnieść szybę i znowu cisza na kilka dni. A zatem wymieniłem wirnik i pokrywę, a ta czarna plastikowa część z kołem zębatym pozostała od starego silniczka. Podczas wymiany zauważyłem, że w pokrywie znajduje się sporo opiłków metalu, być może to była przyczyna słabej dyspozycji silniczka? Bo wirnik wyglądał w sumie tak samo jak ten nowy. Inna sprawa, że nie wiem co się znajduje w tej czarnej plastikowej części, tzn. czy tam na kole zębatym też nie zebrał się jakiś syf. Tak czy siak wszystko działa, testowane przez cały dzień. Jeśli znowu silnik zacznie marudzić, to zapewne będę musiał dostać się do koła zębatego, oczyścić je lub wymienić. Jeszcze raz dzięki za wskazówki!
-
@niepowiem patrzyłem dziś na te śrubki z boku silniczka. Jeśli to te (łącznie cztery) zaznaczone na biało, to one są od metalowej pokrywy silniczka. Rozkręciłem tak ten nowy silnik i niestety wychodzi na to, że bez roznitowania nie da rady wymienić silnika. http://www.without.art.pl/temp/BMW/silnik1.JPGhttp://www.without.art.pl/temp/BMW/silnik2.JPG
-
O! Nie zauwazylem tego, dzieki! Zerkne dzis. A co do odwrotnego zakladania, zastanawia mnie jedna sprawa. Na silniku sa dwa ganiza na wtyki (na gorze i na dole). Na tym moim nowym tez sa oczywiscie 2, niemniej to gorne gniazdo jest na dole i odwrotnie. Niby silnik z tym samym numerem, na lewe drzwi a inaczej ma te gniazda umieszczone.. (?)
-
Tak, z tymi wiazkami to by sie zgadzalo. Natomiast z tym silniczkiem tez mysle ze powinien dzialac po podlaczeniu. A wstrzymuje sie z wymiana bo to dosc skonplikowana sprawa, tam sa chyba jakies specyficzne nity i ciezko mi to bedzie ogarnac samemu w domu (stary jeszcze wyjme, wystarczy rozwiercic nity, ale gorzej z zalozeniem nowego).
-
Witam, padł mi silniczek elektrycznej szyby (BMW e36 cabrio '94 318i). Kupiłem nowy i postanowiłem przed wymianą sprawdzić czy działa. Rozebrałem boczek drzwi, wypiąłem 2 kabelki od starego silniczka i podpiąłem do nowego. Pytanie jest następujące - czy taki silniczek, który nie jest przykręcony do mechanizmu podnoszenia/opuszczania szyb powinien działać? W tym moim nowym słychać "stuknięcie" jak używam przycisku do podnoszenia/opuszczania szyby, ale nie kręci się. Zastanawiam się, być może musi być obciążony szybą żeby zacząć pracować.. może ktoś wie? A przy okazji odkryłem luźny kabelek w drzwiach, zaznaczony na zdjęciu czerwonym kółkiem. Ktoś wie od czego to może być? Pozostałe są od głośniczka i sterowania lusterkami. A ten dodatkowy?? Z góry dzięki za wskazówki. http://www.without.art.pl/temp/BMW/silniczek.jpg
-
zrobiło się cieplej, mam za sobą kilka przejażdżek w słońcu i zauważyłem pewną powtarzalność w zachowaniu tej szyby. jak jest chłodno, nie ma problemu. natomiast jak samochód dłużej postoi na słońcu, szyba przestaje działać (tzn. elektryczne opuszczanie/podnoszenie). żeby zaczęła działać, muszę schować samochód w cień. jak tylko drzwi się schłodzą, wszystko wraca do normy.. jakieś pomysły?? z góry dzięki.
-
dzięki dzięki. akurat od momentu jak napisałem tego posta nic złego z szybą się nie działo, więc zacznę działać jak ewentualnie znowu będą problemy.. pozdrawiam.
-
Witam, może ktoś miał podobny problem i mógłby doradzić. Czasem mam problem z lewą przednią szybą. Zdarza się, że podczas jazdy, parkowania, otwierania i składania dachu wszystkie szyby ładnie chodzą (otwierają się i zamykają) i nagle ta przednia lewa przestaje. Jest w danym położeniu i nie reaguje ani na przycisk od wszystkich szyb, ani na ten pojedynczy. Wówczas samochód ląduje w garażu i po kilku godzinach wszystko działa jak trzeba. Jakieś pomysły co może być nie tak? Z góry dzięki za podpowiedzi. Naucz się poprawnie formułować tematy! viewtopic.php?f=68&t=120678
-
Podbijam, może jednak ktoś się znajdzie?
-
Witam, jak w tytule, poszukuję kogoś z Krakowa, kto w swojej e36 ma zainstalowaną sprawną zmieniarkę CD do radia RDS Business (na kasety). Chodzi mi o taki zestaw jak a zdjęciach poniżej. Jeśli ktoś taki by się znalazł, to chciałbym spytać o możliwość podpięcia na chwilę mojej zmieniarki, żeby sprawdzić czy działa. http://www.without.art.pl/temp/BMW/zm3.jpg
-
Dzięki za odpowiedź. A odnośnie montażu w bagażniku, to jakich części potrzebuję jeśli mam tylko zmieniarkę? Te dwie? http://www.without.art.pl/temp/BMW/zm1.jpg http://www.without.art.pl/temp/BMW/zm2.jpg
-
Witam, mam BMW e36 cabrio '94, do radia Business RDS na kasety dokupiłem właśnie zmieniarkę CD. Wiecie może skąd najlepiej wziąć zasilanie do tej zmieniarki w bagażniku? I gdzie ta zmieniarka powinna się znajdować? Nie mam do niej stelaża, a w bagażniku nigdzie nie widać miejsca na montaż. Złącze do zasilania zmieniarki jak na zdjęciu: http://www.without.art.pl/temp/BMW/zmieniarka.jpg
-
Dzięki, tak też zrobię, może jak będzie cieplej w takim razie ;) Tymczasem doszedłem już też do czego wszystkie pozostałe przewody, było ich 5 w 1 wiązce, 2 do czujnika temperatury zewnętrznej i 3 do silniczka lewego reflektora. Wszystko podłączone i śmiga. Niemniej te kable z lewej strony + urwane klaksony też po lewej strony + jeszcze jeden przewód którym teraz mam zamiar się zainteresować (też po lewej) sugerują że ciekawe rzeczy musiały się tam dziać.. niemniej nie wygląda to na wypadek. A tak przy okazji, grzebiąc w bagażniku, wokół siłownika klapki wlewu paliwa i koło anteny radia zauważyłem 2 kabelki nigdzie nie podpięte - może ktoś wie do czego to może być? Cienki biały i cienki czarny, idą do kabiny razem z przewodem antenowym radia. http://www.without.art.pl/temp/BMW/kabelki.jpg
-
Rozszyfrowałem nr (4) - to klakson, jest na nim napis MIXO. Jeden na miejscu, drugi lata luźno. Będę je wymieniał, ale jak się tam do nich dostać to nie mam pojęcia, od góry nawet ręka się nie mieści. Ktoś może wymieniał?
-
I jak, udało się? Ja teraz szukam, mam taką jak na zdjęciu poniżej. I też nigdzie nie mogę znaleźć. http://www.without.art.pl/temp/BMW/antena.jpg