Skocz do zawartości

Ryba92

Zarejestrowani
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G30 530i
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia Ryba92

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. @Shock87 I jaką decyzje podjąłeś? Ja przed zakupem swojej 530i też miałem ten sam dylemat i odbyłem jazdy próbne zarówno 530i i 520d niestety oba w xDrive co nie dało mi odpowiedzi. Na szczęście zrobiłem porównanie na modelu F10 RWD i xDrive dla tego samego silnika i zarówno w F10 jak i G30 napęd na 4 koła wydaje mi się bez charakteru. Auto faktycznie przyspiesza fajnie bez względu czy jest mokro czy sucho ale jakoś nie czułem tego przyspieszenia, co mi po prostu przeszkadzało ( chyba że miałbym jeździć serią 7 :D ). W kwietniu odebrałem wersje 530i RWD i cieszę się z tego wyboru. Przyspieszenie jest bardziej odczuwalne, co daje mi chociaż namiastkę frajdy z tak małego silnika. Nie mam żadnych problemów z przyspieszeniem nawet podczas deszczu. Owszem widzę, że czasem włączy się kontrola trakcji czy inne systemy, ale są na tyle zaawansowane, że nawet na chwile nie mam się o co martwić. Przed G30 jeździłem m.in M5 e39, które miało 400 KM również RWD ( jakby ktoś nie wiedział tylko taka wersja była ). Niby niecałe 150 KM różnicy, a G30 z 530i zachowuje się jak potulny baranek. Osobiście wybrałbym xDrive do silników co najmniej 6 cylindrowych, gdzie faktycznie pomogłoby to wykorzystać pełny potencjał mocy. Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania o 530i to smiało pytaj.
  2. Ryba92

    Jak działa RDC

    Z rana w drodze do pracy potwierdziłem jeszcze raz ustawienia opon, po tym pojawił mi się komunikat resetowania ustawień. Podczas resetu musiałem trochę pojeździć, żeby doszło do 100%. Jak się całkowicie zresetowało to akurat byłem już na parkingu i zostawiłem auto. Później umówiłem się do ASO w celu weryfikacji. Oczywiście jak już byłem w drodze do salonu, po przejechaniu około 10 km, czyli jak już się nagrzały oponki, to o dziwo pierwszy raz pojawił mi się komunikat o nieprawidłowym ciśnieniu :D ( jakby ktoś był ciekawy w lewym kole 2,4 bara, a w prawym 2,0 bara ). Wydaje mi się, że teraz, po napompowaniu do poprawnych wartości opon i zniknięciu błędu, mam inny komunikat w menu z pomiarem ciśnień. Obecnie jest napisane, że RDC jest aktywne, jestem prawie pewny, że wcześniej tego nie miałem. System pewnie musiał zgłupieć w momencie, kiedy przestawiałem na większe obciążenie auta, jak jechałem na wakacje. Pomimo zmiany ustawień, powinno mi jeszcze raz przeliczyć ciśnienie, a tak się nie stało. W każdym razie wygląda, że wszystko jest już w porządku.
  3. Ryba92

    Jak działa RDC

    Sprawdzałeś to u siebie konkretnie w G30? Dla mnie to by po prostu było dziwne, że czujnik ciśnienia działałby poprawnie, a nie zgłaszał błędu. Tak jak pisałem wyżej, próbuję znaleźć na necie dokładnych informacji na ten temat i nigdzie nie jest napisane, że jak jest różnica w ciśnieniu między oponami to ma się pojawić błąd. Jutro spuszczę 0,5 bara w jednym kole w drugiej osi i zobaczę co się stanie ( dam znać na pewno na forum ), natomiast w takim przypadku system już może rozpoznać jako problem z oponą i możliwe że wywali błąd, więc pewnie nawet ciężko będzie to odtworzyć. Chyba, że jak się odstawi auto na noc i wtedy spuścić powietrze bez uruchamiania auta ale to już jest ostre kombinowanie.
  4. Ryba92

    Jak działa RDC

    Cześć, Mam pytanie jak działa system RDC - czyli pomiar ciśnienia w oponach. Co jakiś czas sprawdzam w swoim G30 ciśnienie, aż kilka dni temu zauważyłem, że w jednym kole mam tylko 1 bar. Od razu pojechałem, sprawdziłem na kompresorze i faktycznie tyle było. Po kilkudniowych testach wyszło, że ubywa z tej opony około 0,2 bara na dobę i tutaj nie ma za bardzo różnicy czy się jeździ czy auto stoi nieruszane. W związku z takim powolnym ubytkiem ciśnienia jest to nawet niezauważalne podczas godzinnej czy dwugodzinnej ciągłej jazdy, gdyż wiadomo, że podczas jazdy, kiedy opony się nagrzewają to automatycznie wzrasta ich ciśnienie. Byłem bardzo ciekawy dlaczego nie pojawił mi się żaden błąd pomimo dużej różnicy ciśnienia w oponach jednej osi. Na stronie BMW znalazłem taki opis ( dotyczy motocykli BMW ale domyślam się, że w autach jest tak samo). Czy to tylko chroni nas przed nagłą utratą ciśnienia w oponie? Jeżeli tak jest to jest to według mnie bardzo słabe.
  5. W porządku, możliwe że nie mam racji - nie siedzę w tym temacie długo. W takim razie trochę jestem zdziwiony, że tak wiele e39 ma wpisane podgrzewanie przedniej szyby jako opcje na allegro :duh:
  6. http://e38e39.pl/wnetrze/podgrzewana-przednia-szyba-t2234.html PS. Gdzie masz przycisk do podgrzewania lusterek?
  7. To sprawdź poprzednie posty. Opisałem.
  8. Na chwilę obecną oglądałem osobiście tylko tą, którą opisałem.
  9. Możesz mi pokazać w VIN podgrzewanie przedniej szyby? Byłoby to wedle mojej wiedzy jedyne E39 z taką opcją ;) http://allegro.pl/bmw-535i-xenon-webasto-manual-oplacona-i6011863314.html#thumb/1 Powyższy też ma ;) - mogę jeszcze wiele podesłać. W E39 były podgrzewane przednie szyby.
  10. Wiedziałem, że licznik kręcony ( i to nie było powodem pożegnania się z myślą kupna auta ), tylko pytanie było o ile. 300k km nie jest mi straszne :) VIN - WBADL81050GX64291
  11. Słabawe zdjęcia tej pierwszej. Druga od handlarzyny ( czerwona lampka sie zapala ). Przebiegi posprawdzać ( szczególnie ta czarna ) i jechałbym oglądać. Że też są jeszcze ludzie którzy szukają e39 za takie pieniądze :clap: Uderz do DRAYa z VINami. Chciałbym się podzielić z wami moim doświadczeniem z wizyty w Obornikach Sl. ( czarne BMW ), a raczej zmarnowanym całym dniem ( ponad 700 km dojazdu ). Szczerze to nawet nie chce mi się rozpisywać, ponieważ strasznie się rozczarowałem. Na wstępnie, chce dodać, że wstawione zdjęcia nie są aktualne... Lakier ze zderzaka przedniego oraz z maski schodzi płatami - na masce widać już zaawansowaną korozję. Jedne drzwi się nie otwierają, jedno lusterko połamane ( trzyma się na taśmie :) ). Przednia szyba ma pajęczynę o średnicy około 20-25 cm, ogrzewanie siedzeń nie działa w pełni, spryskiwacze reflektorów nie działają oraz wiele innych drobiazgów. Właściciel nie wymienił szyby przed sprzedażą, ponieważ zarzekał się, że jest fabryczna - co bardzo ciekawe, ponieważ nie ma podgrzewania szyby, a w VIN jest :) Pod silnikiem wyciek oleju ( okolice skrzyni również ). Sprawdziłem również historie przebiegów, no i wyszło, że nie ma 140k km tylko ponad 300k km. Bonusik jeszcze taki, że jak się podłączyłem pod komputer, to sprawdziłem tylko 3 moduły ( więcej już nie chciałem ) - silnik, poduszki i klime dla śmiechu - wszędzie była lista błędów. Tak więc, jeżeli ktoś potrzebuje wyrzucić kasę, to te auto będzie najlepszym wyjściem :) Ja rozumiem, że te auta są już stare, ale jeżeli ktoś wystawia samochód za prawie 30k to jednak powinno coś sobą reprezentować, skoro inne kosztują o wiele mniej.
  12. Słabawe zdjęcia tej pierwszej. Druga od handlarzyny ( czerwona lampka sie zapala ). Przebiegi posprawdzać ( szczególnie ta czarna ) i jechałbym oglądać. Że też są jeszcze ludzie którzy szukają e39 za takie pieniądze :clap: Uderz do DRAYa z VINami. No właśnie ta cena trochę powala... Teoretycznie można dołożyć 10k i kupić już e92/e90 6-8 lat młodsze.
  13. Cześć, Oglądał ktoś już może jeden z poniższych egzemplarzy? http://allegro.pl/show_item.php?item=5997085344 http://allegro.pl/show_item.php?item=5999474181 Wydaje mi się, że są warte uwagi ;)
  14. Ryba92

    E46 Coupe Błotnik - Jaki?

    ehhhh... dzwoniłem w te 2 miejsca co podaliście oraz do innych sklepów z zamiennikami i wszystkie wykupione ;O Dostałem info nawet, że dostawa będzie dopiero za miesiąc!!...
  15. Ryba92

    E46 Coupe Błotnik - Jaki?

    Na aukcji jest napisane, że to zamienniki są... Na pewno kupujesz ori używke, a nie zamiennik ?? Dopytywałeś się w tej kwestii?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.