Witam, Mam problem z moim E46 320D Touring (136KM) rocznik 2000. Ostatnie cyfry VIN: JW83574 - silnik M47 Po przekręceniu kluczyka rozrusznik kręci, lecz auto nie odpala. Nasłuchiwałem czy pompa paliwa pracuje, i słychać ciche buczenie po przekręceniu kluczyka. Wszystkie bezpieczniki sprawdzone, łącznie z tymi pod maską przy szybie z lewej strony. Znajomy podpiął komputer, żeby sprawdzić błędy i niestety jest brak komunikacji z silnikiem - może zczytać np. air-bag'i, ale silnika nie widzi... Czy możliwe że uwalony jest ECU i czy można wymienić ten moduł bez EWS czy trzeba cały komplet wymieniać? Co powinienem jeszcze posprawdzać samemu zanim zdecyduję się na lawetę i mechanika? Dodam że od jakiegoś czasu auto ciężko odpalało przy niższych temperaturach - z reguły dopiero za drugim lub trzecim razem. Dodatkowo po odpaleniu na wolnych obrotach silnik dziwnie pracował, jakby nie palił na wszystkich garach - chociaż to moje odczucie, może po prostu tak falował. :roll: :| Dopiero po zwiększeniu na chwilę obrotów do 1500-1600 wszystko wracało do normy - potem rozgrzany odpalał już normalnie, bez problemu i w/w falowania. Jakiś czas temu miał wymieniane świece żarowe, myślałem że to ich wina że ciężko pali na mrozie - jak widać to były objawy chyba czegoś innego ... Ostatnio jak nim jeździłem to nic nie wskazywało na pogorszenie sytuacji. Potem stał przez tydzień i już nie odpala. :mad2: