Witam Panów kierowców - piszę po raz pierwszy więc jeszcze raz gorąco WITAM - powiem wam z doświadczenia z tymi turbinami do 320d 163PS, że tam zazwyczaj zbiera się bardzo dużo nagaru (sadzy) w układzie zmiennej geometrii i dlatego ona ma problemy z ruszaniem się i się blokuje czasem. Co do ustawienia elektroniki na turbinie to owszem jest to kłopotliwe ale jak najbardziej wykonalne. Wyobraźcie sobie że regenerując turbinę i zakładając elektronikę na to samo turbo w tej samej pozycji samochód może nie jechać tak jak powinien - często trzeba doregulowywać i sprawdzać na kompie czy daje te 1.6 bara ponad atm. czy mniej czy więcej. Taki już urok tych zmiennych geometrii w tym akurat BMW 320d oraz 120d. I jeszcze jedna ważna rzecz - wraz ze spalinami lecą drobne twarde obce ciała (np. kawałeczki nagaru) i większość łopatek geometrii jest pokaleczona i lekko powyginana z czasem - to jest drugi powód że geometria nie pracuje płynnie. Jak wam samochód nie wstaje od dołu tylko zaczyna iść od np. 2000 tys. obr. to zmiana regulacji i kręcenie elektroniką to tylko oszukiwanie mechanizmu i zdaje egzamin na krótki okres czasu. Powinno się wyjąć turbo, otworzyć dolną część i wyczyścić geometrię ale tak profesjonalnie w wannie ultradźwiękowej (kilka kąpieli) i oczywiście piaskowanie odpowiednim ścierniwem. Jeśli macie więcej pytań to piszcie
[email protected] i powołajcie się na forum BMW