czesc
samochod f30 z silnikiem n47 184km
mam problem z zapychajacym sie dpf, samochod trafil do mechanika, wymienili mi dpf na zamiennik, zawor egr, czujnik roznicy cisnien ale dpf zapychal sie po 100-150km, mechanik mnie skasowal i rozłożył ręce. Kupiłem kabel i wziąłem się sam za diagnostyke, na początku rozebrałem cały dolot wyczysciłem, usunąłem klapki, przejechałem się i wyskoczył błąd zwarcia w czujniku temperatury przed katalizatorem i czujnika cisnienia na listwie CR, dodatkowo zauważyłem, że sondy lambda przed i za katalizatorem maja status "nieaktywna". Zaczałem szukac ropy w wiazce, znalazlem sladowe ilosci, wymieniłem czujnik paliwa na wezu paliwowym przed pompa wysokiego cisnienia, czujnik na listwie CR oraz cała wiązke elektryczna silnika. Błąd zwarcia czujnika na listwie CR zniknął. Zamówiłem czujnik temperatury, 2 sondy lambda. W sobote przyszła sonda lambda przed katalizatorem, założyłem, wyzerowałem adaptacje wszystkiego. Status sondy zmienił sie na aktywna ale wspolczynnik lambda mam 0, a napiecie na sondzie na rozgrzanym silniku na biegu jałowym 0.8-1 mV (gdy dodaje gazu spada do 0.2mV, gdy odpuszczam gaz rosnie do ok 1.2mV). Mieszanka stechiometryczna to 450mV. Mam nowa sonde Boscha, nowa wiazke ori z ASO wiec nie wiem czy dobrze kombinuje problem musi byc w DDE? (na DDE niby bylo sucho, ropy nie widzialem ale wiadomo nie rozbieralem go bo jest klejony). Chyba, ze to sie poprawi po zalozeniu jeszcze czujnika temp na ktorym mam zwarcie (raz jest -50, raz 190 stopni) i sondy lambda za katalizatorem. Mieszanke generalnie uważam, że mam za bogata bo jak wyjąłem stara sonde i ja wyczysciłem to po 40km była cała w sadzy. Samochód ma moc, nie wywala checka na zegarach, w insta też o dziwo nie ma błędów sondy (ale jak wypnę wtyczke to mam blad przerwanego obwodu podgrzewania). Powiem wam, ze jestem bliski wzięcia bejsbola rozwalenia tego samochodu i zezłomowania samochod ma 297 tys realnego przebiegu, kupiłem jak miał prawie 4 lata i 100 tys... Z góry dziękuje za wszystkie informacje co byście zrobili, za jakie kolwiek naprowadzenie itp
dodam jeszcze, ze pomiar rownosci pracy silnika 0; 0,1; -0.1 ; 0
Pozdrawiam