Skocz do zawartości

sznycer

Zarejestrowani
  • Postów

    55
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E38 735iA (97r)
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia sznycer

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Dzięki za odpowiedź. Odnosząc się do niej to u minie podczas awarii bieg wsteczny w 5hp24 chodził jak przysłowiowa żyleta - bez szarpnięć i z dużym momentem przy ruszaniu. Po naprawie pozostał opisywany problem z szarpnięciem z 5 na 4. Opisywałem go tylko na przykładzie manualnego zrzucania biegów, żeby nie zaciemniać problemu. W tym, że manulanym przykładzie możemy zmienić bieg z 5 na 4 nie przyspieszając pedałem gazu, ale też nie hamując pedałem hamulca. Natomiast to szarpnięcie w dużo mniejszym stopniu, ale jednak wyczuwalne jest również kiedy skrzynia sama zrzuca bieg z 5 na 4 podczas zwalniania, kiedy to hamujemy. Oczywiscie jest to bardziej wyczuwalne kiedy jedziemy dość szybko, mamy więc większe obroty silnika i wtedy kiedy gwałtowniej przyhamujemy to też czuć szrpniecie podczas zrzucania biegów z 5 n 4. Tak czy owak nie jest to chyba noramlne. Kiedyś jak kupiłem to auto to ani przy manulanym, ani przy automatycznym trybie nie miałem takich szarpnięć. Tak czy owak, jeśli możesz się rozeznać w tym temacie i jeszcze coś napisać byłbym wdzięczny.
  2. Nie zakładam nowego tematu tylko kontynuje rozważania w tym bo jest to ciąg dalszy. Jak już wspomianłem we wstępie tego postu miałem robiną skrzynię biegów ponieważ uszkodziła się i nie miałem biegów do przodu. Mechanik który robił skrzynię stwierdził, że to problem z Forwardem. Stwierdziłem, że jak już robi tą skrzynię to niech ją zrobi tak abym jeszcze troche nią pojeździł. tzn niech usunie problem i ją trochę zregeneruje (wymieni to co się powinno wymienić w skrzyniach o dużym przebiegu). Stwierdził, że do wymiany będzie forward, wszystkie tarczki, wszystkie uszczelnienia, konwerter oraz nowy filtr i olej. Ponieważ stwierdził, że zrobi jej remont więc już nie wchodziłem z Nim w inne szczegóły. Powiedziałem tylko, ze jak padła skrzynia i nie było biegów do przodu to poza znanym komunikatem o trybie awaryjnym skrzyni, zeby ruszyć musiałem dodać dużo gazu. Skrzynia jednak nie ruszyła nazwijmy to płynnie z 4 przełożenia tylko z maocnym szarpnięciem. Do domu miałem około 3km tak więc kilka szarpnięć przy ruszaniu na światłach zaliczyłem. Wspomnę jeszcze, że gdy skrzynia pracowała to od dłuższego czasu miałem lekkie szarpniecie przy redukcji przełożeń z 5 na 4. Działo się to tylko wtedy kiedy redukowałem bieg manualnie z 5 na 4 (lub robił to automat) w sytuacji kiedy nie naciskałem pedału gazu czyli redukcja nie była po to aby wyprzedzać tylko zwalniać. Kiedy to robiłem ze średnio wciśniętym pedałem gazu (czyli np. przy wyprzedzaniu) to tego szarpnięcia nie było. Po odebraniu samochodu i wstępnym jego przetestowaniu przy prędkościach do 80 km/h nie zauważyłem nic niepokojącego. Jednak podczas kolejnych jazd zauważyłe, że ten problem z szarpnięciem przy redukcji z 5 na 4 jest nadal, a nawet się uwydatnił. Pytanie moje jest. Czy po wymiane opisywanych elementów nie powinienem mieć tego problemu czy jest to wina płyty sterującej i hydrauliki, która ponoć nie była ruszana, a jeśli tak to czy można to naprawić zdejmując samą płytę stsrującą z hydrauliką bez ściągania skrzyni i czy Mechanik robiąc skrzynię powinien to zauważyć.
  3. sznycer

    Czy to przepływomierz

    Podpinałem się do kompa i nie mam aktualnie żadnych błędów.
  4. Od obciązenia napewno, ale czy tylko? i co tak naprawdę mierzy obciązenie, czy tylko przepływomierz?
  5. Witam Czy zmiana opon na niewłaściwy rozmiar na tylnych kołach może mieć wpły na zmianę przełożeń automatycznej skrzyni biegów. Jak wiadomo prędkość jest mierzona na podstawie czujnków ABS z tylnego koła (nie pamiętam czy lewego czy prawego), a dane te wykorzystje również sterownik Automatyczneh Skrzyni Biegów. np u mnie na 18 calowych felgach z tyłu fabryczny rozmiar jest 255/45 a ja mam 245/50. Jeśli sobie policzymy procent z szerokości, pomożymy przez 2 i dodamy rozmiar felgi to mamy średnicę całego koła. Jeśli policzymy obwód całego koła to jest on większy w moim przypadku niż gdybym założył rozmiar fabryczny. Oodczyt z czujnika ABS podzczas pełnego obrotu koła o rozmiarze fabrycznym na tym samym odcinku drogi jest częstrzy. Ponieważ, mój obwód koła jest większy od fabrycznego więc na tym samym odcinku drogi koło nie zatoczy pełnego obrotu, a więc ilość zczytanych impulsów z ABS będzie niejsza. Generalnie chodzi o to czy zawyżane bądź zaniżane będą prędkości na prędkościomierzu i czy zmian przełożeń może być dokonywana przy innych prędkościach.
  6. sznycer

    Czy to przepływomierz

    Przepływomierz ma z tzw gorącym drutem (płytką) i ta płytka została przemyta. Natomiast skrzynię mam automatyczną 5hp24 i wiem, że do zredukowania trzba mocniej wcisnąć pedał gazu. Natomiast mi chodzi o to, że jadąc na danym biegu np na 4 lub 5 stałą prędkością i wciskając lekko pedał gazu nie ma reakcji na obrotomierzu (na danym biegu) tszczególnie kiedy jest wzniesienie (czyli duż obciązenie). - Tak jakby lekkie wciśnięcie gazu - gdy jest zakres obrotów jest między 2000 a 3000 - nic nie powodowało, a w moim mniemaniu i tak było kiedyś auto przyspieszało wiadomo, że nie gwałtownie (bo do tego potrzebna jest redukcja na niższy bieg i to się odbywa) ale też w miarę wyraźnie. Mozna to porównać do tego jakbyśmy włożyli 4 lub 5 przełożenie na stałe i mając prędkość 60 km/h chcieli na nim poprostu przyspieszyć nie redukując biegów na niższe - wtedy to wzależności od tego jak mocno wciskamy pedła gazu - obroty powinny rosnąć, a nie stać w miejscu.
  7. sznycer

    Czy to przepływomierz

    Witam. Borykam się ze słabą mocą mojego auta (BMW 735 i V8) szczególnie jeśli chodzi o przyśpieszenie podczas obciązenia (czyli jazda pod wzniesienie czy też gwałtowne przyciśnięcie pedału gazu na prostej, ale tylko 2 do 3 cm) często nie ma odpowiedniej reakcji samochodu na przyspieszenie. Często też - bo chodzi mi o zakres obrotów od 1500 do 3000 - nie ma większej reakcji na obrotomierzu właśnie podczas takiego przyspieszania. Np jedziemy ze stałą prędkością i obrotami około 2000 poczym chcę przyspieszyć i jak jest jakieś wzniesienie wciskam energicznie 2 do 3 cm pedał gazu i nic (wskazówka obrotomierza stoii w miejscu) jak wolno to zrobię to jest słaba reakcja i powolny ruch tej wskazówki, jak wcisnę mocniej pedał gazu to skrzynia zredukuje, ale wtedy sa obroty powyżej 3000 i wtedy idzie jak burza. Czy umycie przepływomierza benzyną ekstrakcyjną mogło go zniszczyć. Obecnie test nie wykazuje błędów ani na silniku ani też na skrzyni.
  8. Czy wie ktos z Was może co to jest za błąd "154" - "CAN accelerator pedal setting". Po moich wyzej opisanych eksperymentach pojechałem na komputer i zdiagnozował on tak błąd. Skasowałem go. Narazie jeszcze nie wiem czy się pojawi ponownie. Czy mogło to być na skutek odpinania czujnika położenia przepustnicy, czy też jazdy bez przepływki?
  9. Wczoraj wieczorem po ostatnej jeździe z odpięta przepływka i w zasadze brak różnic zrestartowałem kompa, zwarłem klemy zostawiłem do rana. Rano odpaliłem silnik i zgasł dopiero za drugim razem sie udała. Jazda była w zasadzie nie mozliwa bo jak wszedł na obroty to jako tako jechał ale jak sie zatrzymywałem to tak falował obrotami że w zasadzie zaraz silnik gasł i trzeba było podczas testu chyba z 10 razy go odpalić aby do jechac do domu. Tak więc samo odpięcie przepływki nie wiele daje kom bazuje jakby na mapie która się nauczył do tej pory. Znowu zresetowałem kompa zostawiłem klemy do wieczora zwarte, podłaczyłem przepływke i odpaliłem silnik. Uruchomił sie normalnie, standardowo. Troche go zagrzałem i ruszyłem do pracy. Niestety nie było sie gdzie rozpedzić, żeby sprawdzic pracę skrzyni powyżej 120 km/h. Ciekawa rzecz. Musiałem zatankować. Zatrzymałem sie na CPN'ie zgasiłem silnik, zalałem 98 i znowu go uruchomiłem. Jazda była strasznie zamulona jakby czasam wciskanie gazu 2, 3 cm nic nie dawało i były szarpnięcia skrzynią. Prawdopodobnie będe musiał teraz troche pojeździć aby komp sie jakos zaadoptował lub sie jakos "nauczył". Niezła męka, a narazie konkretnych wniosków co do mojego problemu nie ma. Nie jestem juz taki przekonany czy to wina przepływki. Nie mam niestety skad podmienić aby sprawdzić to na bank.
  10. Mam pytanie do kolegi Banola apropo mojego ostatniego wpisu. Jak sądzisz czy odpięcie przepływki powinno coś zmienić, czy trzba zresetowac kompa? Czy jazda bez przepływki powinna wpłynąć na zmiane biegów skrzyni ASB bo niestety nic sie niezmieniło.
  11. Odpiąłem przepływomierz bez tzw. restartu komputera (czyli zwarcia klem na jakiś czas). Uruchomiłem silnik (uruchomił sie od razu) i zaświecił sie trójkąt od ASC - kom przeszedł w tryb awaryjny (mniemam). I wiele się nie zmieniła moze nawet w początkowym zakresie obrotów jak sie startuje jest zrywniejsza (moze to tylko złudzenie). Przełozeń powyżej 110 jak nie zmieniała na wyższze tak nie zmienia (patrz opis na początku). Praktycznie niewiele sie różni jazda z przepływką i po jej odłączeniu - od biedy mozna było by tak jeździć. Nie wiem jak to widzi komp bo nie robiłem restartu i nie wiem czy nie bazuje na jakiś ostatnich zapamietanych "mapach". Teraz już nie wiem. Słyszałem, że jak się odepnie przepływkę i nie będzie zbytnich różnic tzn. że przepływka jest jednak uszkodzona. Proszę o opinie w tej sprawie.
  12. Witam Mam problem z przyspieszaniem auta i z redukcją przełozeń w automacie. Co za element jest swegorodzaju "czujnikiem" informujacym komputer silniaka o obciążeniu? Czy to jest przepływomierz czy czujnik położenia wałka rozrządu, wału korbowego?
  13. Witam. Czy można sprawdzic paramerty (wartości) elektryczne w przepływomierzu masowym z 3.5l V8 o nr BMW: 1747155. Jakie wartości napiecia przy i przy jakich obrotach silnika powinny być na poszczególnych pinach? Czy przepływomierz z tzw gorącym drutem (lub płytką - bo takowa jest w moim przepływomierzu) mozna czyścić delikatnie np: benzyna ekstrakcyjną?
  14. Czy przepływomierz na tzw gorący drut może sie uszkodzić od przemycia płytki (druta) benzyną ekstrakcyjną. Drut ten nagrzewa się i jest chłodzony przepływem powietrza podczas otwierania przepustnicy. Czy z powodu przemycia mogły sie zmienić parametry rezystancyjne?
  15. Odpowiem dyplomatycznie. Obdzwoniłem wszystkich, których wymieniłeś i cena w Midparts nie była najwyższa. Generalnie jak u jednych robocizna tańsza to części droższe i odwrotnie. Wybrałem ich tak naprawdę dlatego, że nie było w internecie o nich ani złych ani dobrych opini. O o reszcie o której pisałeś było mnóstwo różnych złych i dobrych opini.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.