Ja kupiłem e46 jakieś dwa tygodnie temu sprowadzoną z Niemiec tylko w benzynie. Silnik to 318i o mocy 118KM. Cały czas się zastanawiam czy pakować do niej jakąś sekwencję (inna nie wchodzi w grę). W ciągu tygodnia robię dość krótkie odcinki tak jak ktoś wcześniej pisał 2-10KM ale czasami skoczy się gdzieś dalej. Jak na razie zalewałem autko 2 razy. Za pierwszym spalanie (jazda po mieście typowo) wyszło mi 8,5 benzyny. Myślę, że nie jest to zły wynik jak na takie auto. W mieście za bardzo się nie poszaleje max obroty 3tys. a i tak wystarczy ominąć jadące żółwie przede mną. Teraz po zalaniu drugi raz miałem więcej kursów w dalsze odległości i nawet sprawdzałem się kilka razy na światłach. W baku jeszcze została połowa tego co zalałem i po obliczeniu wyszło mi 8,75 spalanie. Wcześniejszym autem (Vectra A 92r.) robiłem takie same trasy i spalanie okazywało się na tym samym poziomie. Silnik 1.6 o mocy 75KM musiał być dobrze rozkręcony, żeby coś na drodze wyprzedzić przez co jak się domyślam spalanie wzrastało. Teoretycznie ktoś powie, że to jest nie możliwie, raz żeby tyle paliło BMW i dwa żeby porównywać silnik 1.6 (75KM) i 1.8 (118KM) z BMW (to tym bardziej). Przesiadka do BMW jest nie do opisania. Komfort jazdy, elastyczność...tak wiem, że tutaj właściciele diesli zaraz się obruszą...silnika benzynowego również mnie pozytywnie zaskoczyła. Podam przykład...jadąc rozpędzony na 4 biegu puszczam gaz i sprawdzam co się dzieje na skrzyżowaniu, Pan przede mną daje spóźniony migacz w prawo i skręca, ja tylko lekko wciskam hamulec i wytracam prędkość, na zegarach mam 40-50km/h i cały czas jestem na 4 biegu, skrzyżowanie się zwalnia i wciskam gaz bez zmiany biegu..chwila moment mam 90-100km/h. Autko mam tak jak pisałem od nie dawna ale już mogę twórców BMW pochwalić. Niesamowity wyczyn. W Vectrze jak bym takie coś zrobił to na środku skrzyżowania by mi zgasła ale się domagała 2 biegu w sposób nie kulturalny. Wracając do głównego wątku.. proszę, napiszcie jakie są konsekwencje dla silnika jeżeli jest zamontowany gaz? Biorąc pod uwagę komfort jazdy i jakoś wykonania auta będę tym parę lat jeździł. Nie chciałbym doprowadzić do zmarnowania silnika skoro tak ładnie, równo pracuje na benzynie. Tak jak pisałem wcześniej, nie odczuwam za bardzo różnicy na stacji benzynowej przesiadając się z Opla do BMW a nawet jeśli spali litr więcej lub dwa to chociaż mam pewność, że wyprzedzę na drodze i wrócę na prawy pas bezpiecznie. Chciałbym, żeby poruszyć ten temat właśnie w tym kierunku. Nie w kwestii ile komu pali bo wiadomo, że może każdemu inaczej ale jakie są zalety i wady dla silnika w tym wypadku? Czy szybciej zużywają się jakieś podzespoły, uszczelki, filtry itp.? Z góry dziękuje za odpowiedź ! Pozdrawiam Guru - BMW e46 318i 118KM RUDA! :)