Skocz do zawartości

toyman

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    brak

Osiągnięcia toyman

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. BARDZO dziękuję Ci za komplet informacji. Z https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320i-lim/wiring-functional-info/power-train/engine-electronics-quality-control-valve-msv/engine-cooling/XBpOQ2l wynika: Czyli pompa owszem sterowana jest dedykowanym modułem, ale zawartym wewnątrz pompy, a ECU/DME po prostu wysyła sygnały sterujące w oparciu o aktualne zapotrzebowanie na chłodzenie silnika (lub rozgrzewanie). Dziękuję. To wyczerpuje sprawę.
  2. Na wstępie - nie bijcie, jeżeli palnę wierutną bzdurę. Nie jestem wprost fanem marki - po prostu chce zastosować jeden z komponentów w zupełnie innym projekcie. Rzecz jest taka: Buduję zabawkę na bazie Forda Sierry (nie wchodźmy w dyskusje bez sensu - dlaczego, po co i że są lepsze opcje. Jestem już dawno po takich rozterkach ;) ), ale defacto zawiera w sobie tak dużo części z różnych marek, że pieszczotliwie nazywam go Wielorasem (bo kundel byłoby obraźliwe) - polep ma bazowe zawieszenie od Forda Scorpio, Przednie zwrotnice od Alfy Romeo Giulietta założone lewa na prawą (i odwrotnie), tarcze i zaciski od Alfy 159, Amortyzatory z Forda Focusa, skrzynię biegów od Mazdy RX8, Sprzęgło z Forda Transita, Silnik od wersji Cosworth. Elektronikę silnika z Lancii Delty HF Integrale - przy czym samo sterowanie zapłonem na bazie cewek od Audi R8 robię sam (choć ćwiczyłem wariant z cewkami od BMW i działało - zrezygnowałem ze względu na ilość miejsca, które ten zestaw zajmował), Intercooler z Iveco Daily, pompy oleju w dyfrze i chłodnice z Nissana S15 Elektryczną pompę hamulców (akurat od Sierry), elektryczną pompę wspomagania od Focusa i właśnie elektryczną pompę wody od BMW ... z tego co rozumiem występowała z silnikami N52 w (i tu nie linczujcie - bo różne informacje znalazłem) E8x, E9x i jeszcze kilku. Znalazłem informację jak elektronicznie sterować taką pompą i niedługo powinna w moje ręce wpaść taka pompa do testów (Bodaj Pierburg CWA200 - wiem też, że w przyrodzie występuje jeszcze mocniejsza wersja CWA400, która charakteryzuje się tym, że ma piny sterujące na planie kwadratu, a nie w rzędzie). Mniejsza o to - sterowanie technicznie jest takie samo. Rzecz o którą chcę Was zapytać jest taka: Jak oryginalnie rozwiązane jest sterowanie tą pompą w BMW - tj. Czy pompą steruje bezpośrednio sterownik silnika, czy może ma osobny moduł do zarządzania tym i komunikuje się tylko po CANie. Prawdopodobnie da się to prosto ustalić patrząc na schematy elektryczne - ale przez to, że nie mam pewności w jakich dokładnie modelach występowała ta pompa - nie wiem czego szukać. Sens tego co chcę ustalić, to to - czy pompą steruje ECU samodzielnie, czy ma zewnętrzny moduł, a jeżeli zewnętrzny - czy będę w stanie przeszczepić pompę razem z tym modułem i nie budować swojego układu (choć banalny, to jednak gdyby istniał fabryczny moduł - zalety sa niezaprzeczalne). Czy jesteście w stanie jakkolwiek mi pomóc ?
  3. Od razu mówię, że nie znam się na BMW, więc przepraszam jeżeli napisze jakąś oczywistą banialukę. Poszukuję schematów elektrycznych do zegarów z E36. Generalnie chodzi o to, że znajomy ma Lotusa 7 i chciałby w nim zamontować takie zegary. Chcemy nimi sterować za pomocą Arduino (w dużym uproszczeniu mikrokontroler oparty o Atmega328). Potrzebuję następujących informacji: - piny w poszczególnych wtyczkach, na które podawane są sygnały sterujące dla poszczególnych wskaźników (obrotomierz, prędkościomierz, itd.) - rodzaj sygnałów sterujących (napięcie, PWM) Będę wdzięczny za wszelką pomoc (również nakierowanie na pokrewne wątki)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.