
said83
Zarejestrowani-
Postów
14 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
e87 118i 2006r
-
Lokalizacja
Poznań, Kalisz,Koło
Osiągnięcia said83
Debiutant (2/14)
0
Reputacja
-
Witam, Kolego zrób tak jak jest opisane w tym filmiku ale... koniecznie wymień też czujniki klocków bo inaczej możesz mieć problemy i trzeba będzie kasować błędy kompem. Pozdrawiam
-
adrianCB - dzięki za info na pewno zrobię geometrie bo w sumie to nie była robiona po regeneracji maglownicy była tylko ustawiana zbieżność. W weekend nic nie robiłem z autem ale dowiedziałem się dzisiaj, że kolega w pracy miał identyczny problem ze swoim autem z tym, że w oplu i powiedział, że na 99% jest to szprzęgiełko klimatyzacji. Powiedział, żebym odpalił auto włączył klimę, dodał gazu i nasłuchiwał. No i się okazało, że skubany miał rację! Odpalam auto włączam klimę i w silniku cichutko żadnych dziwnych odgłosów. Powtórzyłem operację kilka razy włącz./wyłącz. klimę i cisza! Domyślam się, że to kwestia czasu i pewnie za chwilę znowu zacznie trzeć jak bosch'em ale najważniejsze, że to nie w silniku :) Po naprawie dam jeszcze znać jak i co. Pozdrawiam.
-
Witam, Te dzwięki pojawiają się powyżej 3 tyś jak dodam jeszcze więcej gazu 5-6 tyś to już nie ma tego dzwięku. adrianCB- zrobie tak jak piszesz ale to w weekend bo teraz nie mam dostępu do narzędzi. Dodam jeszcze jeden fakt, o którym zapomniałem napisać wcześniej i być może nakieruję to jeszcze do diagnozy otóż: W lutym oddałem maglownicę do regeneracji bo ciężko kierownica chodziła a dokładniej to nie odbijała w ogóle i ta awaria pojawiła się zupełnie nagle tzn. bez żadnych wcześniejszych uderzeń w krawężnik czy dzwonie, ot tak po prostu przestała działać. Po regeneracji maglownicy (a raczej wymianie) kiera się trochę "odblokowała" ale.... i tak nie odbijała w 100% muszę ją i tak prostować tak gdzieś z 4-5cm do jazdy na wprost. Na forum doradzono mi, że mam poluzować minimalnie śrubę od ślimaka i tak zrobiłem ale to i tak nic nie pomogło. Zastanawiam się czy ten dźwięk metaliczny nie wydobywa się z pompy wspomagania -czy czasem to nie ona się "skończyła" Pompa była wcześniej sprawdzana metodą dodawania gazu na postoju i bez różnicy i tak ciężko chodzi Pozdrawiam
-
Witam, Koledzy, dzisiaj pojawił się dziwny dźwięk wydobywający się z silnika. Dźwięk jest metaliczny bardzo przypominający dźwięk piły stołowej do drewna. Dźwięk pojawia się powyżej 3tyś obrotów jak dodam więcej gazu to trochę przestaje go słychać. Dzwięk jest nie do wytrzymania w samochodzie bo jest tak głośny. Poniżej podaję link na YT z tym dźwiękiem od 7 sek. ale lepiej słuchać od początku- wtedy jest porównanie. http://youtu.be/fNRsKuemJY8 przebieg 175tyś Tak czy owak wizyta u mechanika jest niezbędna ale chce wiedzieć mniej-więcej czego się spodziewać. Dzięki
-
Witam, wg. książki (instrukcji) bezpiecznik od klaksonu mam pod nr. 3 38 i w sumie nigdy nie zaglądałem jeszcze do bezpieczników w ym samochodzie i być może ten bezpiecznik u mnie też znajduje się tam gdzie Wy piszecie :D Pozdrawiam.
-
Witam, sprawdź bezpieczniki. Od klaksonu odpowiada bezpiecznik nr. 3 38. Jeśli bezpiecznik będzie ok to będziemy myśleć dalej :D
-
Będę majstrował w najbliższy weekend mam nadzieje, że to jest właśnie ta śruba jest przyczyną nie odbijania kierownicy. Powiedz mi kolego jeszcze, którą śrubę trzeba kręcić? bo z tego co się orientuje to tam przy maglu a dokładniej przy "ślimaku" są dwie śruby jedna od spodu druga z boku.
-
Dzięki za odpowiedz. Czekam na wynik :D Jak u Ciebie to pomoże to też u siebie tą śrubę minimalnie odkręcę.
-
No i jestem już po regeneracji maglownicy. Moje odczucia co do poprawy komfortu jazdy są mieszane bo: - kierownica nadal chodzi ciężko, ale i tak jest już lepiej niż przed regeneracją, auto prowadziło lepiej i już tak "nie myszkuje" po ulicy i ręce mniej bolą od kierowania :D - kierownica odkręca się powiedzmy tak w 80% po skręcie w lewo czy w prawo, aby się całkowicie wyprostowała trzeba jej trochę pomóc. Mam wrażenie jakby brakowało jej siły na pełne wyprostowanie kół. W serwisie powiedziano mi, że tak może się dziać na początku aż maglownica się dotrze po przejechaniu ok.1000km.-Nie wiem czy mam w to wierzyć ale jakby co jest gwarancja i jak się nie poprawi to będę ich "atakował" Po tej regeneracji całkowicie znikły wszystkie luzy w układzie kierowniczym tzn. nic nic nie stuka, nie puka na postoju jak kręcę kierownicą czy podjeżdżam pod niewielki krawężnik. Zastanawiam się czy ten opór może wynikać z za mocno dokręconej śruby regulującej luzy. Jak się ją za mocno dokręci podczas regeneracji to można przyblokować listwę i efekt jest taki, że kierownica nie będzie odbijać. Druga kwestia to pompa wspomagania- była sprawdzana jakiś czas temu i trzyma ciśnienie. Testowałem ją też domowym sposobem tzn. na postoju na wolnych obrotach i na większych kręciłem kierownicą i opór był taki sam bez różnicy. Powiedzcie mi koledzy czy spotkaliście się z czymś podobnym albo czy macie jakieś porady co z tym zrobić? Pozdrawiam. .
-
Ok, dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.
-
Witam, Niestety nadszedł czas regeneracji maglownicy, serwis, który będzie to robił kazał mi się dowiedzieć czy moja maglownica jest wyposażona w czujniki kąta skrętu (serwotronik). Serwis chce się upewnić czy mają taką samą maglownice na miejscu na wypadek gdyby nie mogli zregenerować mojej. Moje pytanie do Was koledzy: Jak mogę to sprawdzić ? Czy wystarczy to "odczytać" po danych auta czy wystarczy podnieść maskę i zerknąć? Jeśli tak to, w którym miejscu będzie ten serwotronik. Z góry dziękuję za pomoc.
-
[E87] Kolo zapasowe, dojazdowe, rozmiar koła
said83 odpowiedział(a) na pitrae temat w E81, E82, E87, E88
Ja kupiłem do e87 koło dojazdowe od e46 i pasuje idealnie. Już nawet raz na tym kole wracałem z wakacji na szczęście tylko 50 km pozostało do domu. Nie znam rozmiarów śrub ale one chyba maja ten sam rozmiar. Pozdr. -
Witam ja też mam podobny objaw jak ruszam powoli nie dodając gazu albo tylko trochę to czuje te drgania właśnie spod tylnej osi i do tego w tym czasie szarpie autem. Jeśli ruszam gwałtownie dodając więcej gazu to nic się nie dzieje i jest ok. Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą: auto na postoju wibruje obroty w normie jak dodam gazu na postoju to drgania mijają- wiem że drgania tylnej osi raczej nie mają nic wspólnego z silnikiem ale czy czasem poduszka silnika nie jest uszkodzona i ona wprawia auto w te wibracje i szarpanie na tylnej osi??? Pozdr.
-
Witam, Mam do Was prośbę, czy możecie mi pomóc w ustaleniu od czego jest ten kabel? Dzisiaj zobaczyłem, że jest skruszały i żółty jest przerwany https://picasaweb.google.com/lh/photo/Wat1SGDvFSnUspwujpFjFg?feat=directlink Dodam, że w aucie nic się nie dzieje niepokojącego, nie świeci się żadna kontrolka awaryjna i wszystko działa (chyba) Z góry dziękuję za pomoc.